Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#271 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:35, 15.02.2018

A to był też polift? Mi w ASO i mechanik mówił że to normalne :) Głuchy by usłyszał przynajmniej wiatraki bo chodza na full 


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#272 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:41, 15.02.2018

Ja mam polifta, a tamten spod ASO to nie zwróciłem uwagi.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 12:42, 15.02.2018

  • -1

#273 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:55, 15.02.2018

Ale jesteś pewien że on był w trakcie procedury wypalania? A nie że sie chłodził etc.? Polifty maja inną pompę wtryskową może to być przyczyna.

 

A co do wypalania w czasie jazdy, hamowanie silnikiem czy postój nie przerywa wypalania, bo inaczej stracilibyscie temperaturę. Mam nagrany filmik gdy np w momencie hamowania silnikiem spalanie chwilowe wskazuje 1/2 kreski. 


Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 12:56, 15.02.2018

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#274 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:04, 15.02.2018

Jestem pewien, że wypalał. Bo musiałem poczekać, aż zainicjował wypalanie zanim komputer nie przejął sterowania. Potem gadaliśmy z 10 min przy samochodzie.

Przy hamowaniu silnikiem nie przerywa, ale pedałem tak - mija kilka/kilkanaście sekund i spalanie znowu skacze do końca skali kiedy z powrotem wejdzie na obroty i zaczyna działać dodatkowy wtrysk. Przynajmniej jak tak to widzę, ale machanikiem żadnym nie jestem.
  • -1

#275 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:15, 15.02.2018

ok to ciekawe, wiem że pierwsze hondy miały problem z dpf bo za często się wypalał i zmienili soft. ja ich trochę przerobiłem i wychodzi że są jakieś różnice. i większośc tematów dotyczy jak patrze przedliftów niz poliftów.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#276 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:42, 15.02.2018

Założyciel tego tematu, który już hondy nie ma, też miał problemy z co chwilę włączającym się trybem awaryjnym. Magicy od dpfa wyciągali mu też filtr i w środku był czyściutki - gdzieś o tym pisał, nie wiem czy w tym temacie. Podejrzenia padały na czujnik ciśnienia (jeśli dobrze pamiętam) - ale problemu nie rozwiązał, bo nie znalazł czujnika na podmiankę (sam czujnik w ASO - 2000 zł, szkoda kupować dla testu). Ja też pisałem w którymś wątku, czy raczej w kilku - o nagłych skokach poziomu zapełnienia sadzą, np. z 10 gramów na 24 - wtedy, wg mnie, komputer od razu panikuje i przechodzi w tryb awaryjny. Normalny przyrost sadzy to 1 gram na ok.100 km - i u mnie w okolicach 1000km poziom zapełnienia skakał nagle z 10-11 gramów na 24 czy 25 i oczywiście od razu kontrolka z wykrzyknikiem. Tematu też nie rozkminiłem do końca bo lekarstwem okazały się cleanery.

A w ogóle to chciałem napisać, że poziom "wstrząsów" silnika w czasie wypalania zależeć może od stpnia rzeczywistego zapełnienia filtra.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 14:17, 15.02.2018

  • -1

#277 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:24, 16.02.2018

Co sądzicie o pomyslach:
1. regeneracji/czyszczenia filtra przez firme "genesis turbo" z "aledrogo'. Cisnieniem wody 10 bar za 999 zl. Nastepnie montaz filtra. Wymiana oleju. Kasowanie bledu poprzez wymuszone wypalanie filtra. I problem powinien zniknac?

2. Czy moze lepiej zamiennik hiszpański z 1500 zl?

Potem juz tylko lanie dodatkow do paliwa, lepsze paliwo i jazda. Plus sprawdzanie ppziomu oleju.

Skad macie takie dokladne pomiary cisnien i zawartosci sadzy? Sami podlaczacie sie pod komputer Hondy czy jezdzicie do specjalistow za kazdym razem?

Wie ktos ile maxymalnie km mozna przejechac na konrolce dpf z wykrzyknikiem?
  • 0

#278 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:11, 16.02.2018

Daleko nie da się jechać w trybie awaryjnym...
Co do czyszczenia, ja jak będę musiał to oddam do eurovat.
  • 0

#279 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:19, 16.02.2018

Ja akurat w ASO usłyszałem, że można jeździć ile się chce;

W instrukcji straszą, że można katalizator uszkodzić - tylko się zastanawiam jak? Może ktoś bardziej obcykany napisze?

Ale mnie bardziej denerwuje w trybie awaryjnym - brak mocy, maks 3000 obrotów, no i tempomat nie działa;
  • 0

#280 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:22, 16.02.2018

Jazda z całkowicie zapchanym dpf nie jest bez wpływu, gdzieś te spaliny muszą się wydostać. Na odcinku silnik - dpf robi się pewnie spore ciśnienie i może dlatego uszkodzić można kata. Co do mocy w trybie awaryjnym, mnie pod górkę na autostradzie wyprzedził załadowany tir... taka jazda nie jest bezpieczna.
  • 0

#281 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 16.02.2018

A tak sie jeszcze zastanawiam skoro w Hondzie przeczyscili filtr i wystarczylo na powiedzmy 100 km. To moze przyczyna wyswietlania sie komunikatu o filtrze lezy gdzies indziej np. czujniki lub np nadmiar oleju o ktorym pisalem.

Jakim komputerem sprawdzacie te podstawowe rzeczy odnosnie dpf'u (ciśnienia, temp spalin). Ktos pisal o "OBD vs 150" za 250 zl. Znacie takie urzadzenie. Warto?
  • 0

#282 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:31, 16.02.2018

Komputer musi mieć opcję wypalania DPFa, te podstawowe mogą nie mieć - to już sprzedawca powinien wiedzieć, ale trudno od niego oczekiwać, że będzie znał dokładnie co komputer może zrobić w każdej marce i w każdym modelu. Ja mam delphi 150e.

Nadmiar oleju na pewno nie miał wpływu na szybkie zapełnienie filtra - zresztą w aso sprawdzają zawsze poziom po wypaleniu.

Co do czujnika - pisałem wyżej.

O komputerach poczytasz więcej w dziale "diagnostyka"

Pozdrawiam
  • 1

#283 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:57, 16.02.2018

Najlepiej jak by kupił ten kabel honda hds. Tylko po wypaleniu jak dobrze pamietam też trzeba ręcznie skasowac wskaźnik zapełnienia filtra?


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#284 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:18, 16.02.2018

Chyba nie po wypalaniu ale po czyszczeniu/wymianie

Użytkownik Wojto edytował ten post 15:18, 16.02.2018

  • 0

#285 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:35, 17.02.2018

Komputer musi mieć opcję wypalania DPFa, te podstawowe mogą nie mieć - to już sprzedawca powinien wiedzieć, ale trudno od niego oczekiwać, że będzie znał dokładnie co komputer może zrobić w każdej marce i w każdym modelu. Ja mam delphi 150e.
Nadmiar oleju na pewno nie miał wpływu na szybkie zapełnienie filtra - zresztą w aso sprawdzają zawsze poziom po wypaleniu.
Co do czujnika - pisałem wyżej.
O komputerach poczytasz więcej w dziale "diagnostyka"
Pozdrawiam



A Twoj Delphi 150e ma opcje wypalania. Ile takie urządzenie kosztuje?
Ja znalazlem cos takiego (angielski e-bay sorki)

https://rover.ebay.c...tm/302641020252

Lub wrzuc link do takiego jak Twoje Delphi 150e z odpowiednim kablem zeby byl. Tak z ciekawosci. Tak na przyszłość. Po naprawie zeby kontrolowac poziom zapchania filtra i zapobiegac kolejnym 'wykrzyknikom".

Dalej nic nie ruszylem w temacie naprawy Hondy. Stoi spokojnie i tylko na nia patrze. Moze po weekendzie. Robie rozpoznania co i jak. (Swoja droga tez wystawilem ja tez na sprzedaz zobaczymy. Chcialem wrzucic do dzialu Sprzedaz na forum ale cos mnie blokowalo).

Użytkownik Szymooo edytował ten post 01:43, 17.02.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq