Witam Serdecznie Wszystkich.
Trafiłem na forum poszukując informacji na temat silnika 2.0 K20A.... Kupiłem niedawno Hondę Stream i zaczęły się problemy. Silnik stuka na wolnych obrotach, jest to dźwięk dziwny nie jest on stały, czasami stuknie, czasami przestanie, wystarczy dodać lekko gazu i wszystko cichnie. Znalazłem na waszym forum problem zbliżony do mojego, ktoś wrzucił filmy z nagranymi stukami, a następnie po zrzuceniu paska osprzętu film na którym tych stuków nie ma. Mechanik u którego zostawiłem samochód w związku z błędem Vtec (wymiana uszczelnienia i czyszczenie zaworu v-tec) po osłuchaniu silnika stwierdził, że jest on przytarty na pierwszym cylindrze. Ponoć jest to usterka dość częsta w tych silnikach i faktycznie poszukując informacji w internecie natrafiłem na co najmniej kilkanaście informacji o takich sensacjach. Wygląda na to, że legendarne w sumie silniki z serii K Hondy nie są takie idealne jak się o nich pisze.
Jako, że informacji na temat Stream w internecie jest bardzo mało, nie ma też żadnego sensownego forum postanowiłem poszukać pomocy na forum Accorda
Pytanie moje brzmi - Czy silniki z zerii K są zamienne słupkami? W Stream siedzi pierwszy z tej grupy K20A1 , ale znalezienie sensownego silnika ze Stream graniczy z cudem. Jeśli zdecyduję się na wymianę to czy mogę szukać K20A2 , A3 ? A może da się zrobić niewiele większym nakładem swap na np: K24 ?
Póki co mam zamiar jeździć, dopiero co założyłem LPG (niestety żałuję tego bo LPG do tych silników to nie jest dobry pomysł jak mi się wydaje). Silnik podczas jazdy nie klepie, nie ma żadnych niepokojących dźwięków, zużycie oleju w normie bo około 1-1,5 setki na 1000 km .
Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy to normalne w tych silnikach, że olej bardzo długo spływa do miski olejowej? Gdy sprawdzę poziom rano gdy samochód postoi przez noc to mam max na bagnecie, natomiast jeśli pojeżdżę i stanę gdzieś to poziom oscyluje około minimum i nawet po godzinie stanie dźwignie się może do połowy, tak jakby olej gdzieś zostawał na górze silnika. Czy to norma w silnikach serii K ?
Pozdrawiam.