Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Co się stało z oponą??

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:58, 22.09.2015

Niestety Jarku, opona o nic nie ociera. Dobrze że Podlez założył ten temat. Mam te same opony i tak samo zajechane. U mnie z tyłu. Sorry. Nie tak samo. U mnie wyszła szmata i druty. Muszę zrobić geometrię ale teraz się zastanawiam czy to nie wada konstrukcji opony
  • 0

#17 WoWR

WoWR
  • Nowy
  • 32 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:22, 22.09.2015

Pewnie źle założona opona, albo źle wyważona. Ew. obydwie opcje.


  • 0

#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:36, 22.09.2015

Nie mam już tych Falkenów ale u mnie dokońca było OK z 50tyś/km ,a później je sprzedałem,bo miały jescze bierznika

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:37, 22.09.2015

  • 0
                       

#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:59, 22.09.2015

no jesli taka sama sytuacja ma-miała miejsce na dwóch samochodach i dotyczy dokładnie takich samych opon - model, rozmiar, dogadajcie się jeszcze odnośnie kraju produkcji i daty produkcji to jest wielce prawdopodobne, że to jakas wada fabryczna.


  • 0

#20 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:02, 22.09.2015

Tak wyglądają moje. Jedna pękła. 
7a1e9768891b0192med.jpg
Jadą do mnie nowe. Takie same :om:
Geometrię zrobię ale jeśli problem leży w oponach? :grrr
  • 0

#21 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:29, 22.09.2015

ło matuś :) jak mozna tak zjechac opony. Krzyś czy Ty tylko bokiem latasz :)

przeciez te opony nie mają bieznika

i to tylko jedna strona ? od wewnatrz ?

a tak z ciekawosci na jakim ciśnieniu jeżdzisz ?

masz obnizone auto ? duzy negatyw ?


  • 0

#22 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:38, 22.09.2015

accord034 co to za slicki :-D
  • 0
                       

#23 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:03, 22.09.2015

Obniżenie -30. Od wiosny nie zaglądałem a zjechane tylko od wewnętrznej. Przód ok. Tylko tył. Ciśnienie 2.2 , 2.3
Najdziwniejsze że ten rant tak wyrzeźbiony.
Aha opona Malesia.
  • 0

#24 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:58, 22.09.2015

No więc tak w mojej opinii negatyw i zbyt duże ciśnienie spowodowało że opona była szlifowania od strony wewnętrznej częścią opony zwanej barkiem bieżnika. Przedarcie gumy na barku opony spowodowało przedarcie osnowy czyli mordu tekstylnego będącego uzbrojeniem opony. Po wpływem wysokiego ciśnienia i pęknięcia osnowy- konstrukcji opony został wypchnięty bok opony w tym przypadku rany ochronny na zewnątrz.
Możliwe że i zbieżność lub jakieś usterki w tylnym zawieszeniu dołożył swoje pięć groszy.
  • 0

#25 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:40, 22.09.2015

Zobaczę jak geometria wyjdzie. Jarku przy ciśnieniu 2.o i 2.1 wyglądało jakby było mało powietrza.
  • 0

#26 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:06, 22.09.2015

Hej :)
Krzysiu, ja mam zawsze odrobinkę więcej niż zaleca producent (tak z 0,05-0,1 atm), a i tak co chwilę latam z ciśnieniomierzem dokoła auta i sprawdzam, bo wydaje mi się, że nie ma powietrza (i tak od 4 lat, ale prawie zawsze jest OK).
Po prostu TTTM (ten typ tak ma) i tyle, więc albo lans i wygląd (jak Ty ;) ), albo 'niedopompowane', długo i bezproblemowo użytkowane opony ;)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#27 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 06:20, 23.09.2015

Foto i opis poldeza ogladnal technolog. Diagnoza czysto teoretyczna tylko i wylacznie na podstawie fotek - wada fabryczna opony powstala na etapie produkcji bieznika. Podczas tzw zmiany asortymentu w locie doszlo do pomieszania mieszanki paska barkowego lub podwulkanizowanie paska barkowego. W wyniku czego podczas wulkanizacji opon nie doszlo do rownego, calkowitego zespolenia bieznika z paskiem barkowym jak i korpusem opony. Przy pechowym zbiegu okolicznosci doszlo do odklejenia kawalka paska barkowego.
To opinia-dziagnoza na szybko bez dokladnych ogledzin opony.
  • 0

#28 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:01, 23.09.2015

he na telu nie zobaczyłem tego obtrcia :) myslałem że chodzi o siano ..

 

a teraz o uszkodzeniu

auto podniesione koło nie obiciązone taki test nic Ci nie powie.

to uszkodzenie jest chyba na całym obwodzie tylko w połowie wieksze a w połowie mniejsze czy tak ?

dla mnie to na 100% opona o cos obciera - obcierała byc może jazda na zbyt niskim cisnieniu i do tego zbyt szerokie felgi ...

Jesli mi sie uda to pokaze te fotki konstruktorom opon ciekawy jestem co oni na to powiedzą

Wczoraj obczajałem na posadzonym aucie, też nic nie obciera.

Jarek, ona jest zdarta tylko na 50% obwodu, druga połowa jest ok, tak jak pozostałe 3 opony. I to jest najdziwniejsze.

Takie obcieranie w połowie byłoby teoretycznie możliwe przy mega krzywej feldze, coś jak scentrowane koło w rowerze, gdzie zawsze obciera tą samą częścią.

 

W celach edukacyjncyh mogę nawet wysłać Wam tą oponę :D


  • 0

#29 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 07:35, 23.09.2015

Przeczytaj moj post powyzej. Jest tam teoretyczne wyjasnienie dlaczego uszkodzone jest polowe jednej opony.
  • 0

#30 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:02, 23.09.2015

Przeczytaj moj post powyzej. Jest tam teoretyczne wyjasnienie dlaczego uszkodzone jest polowe jednej opony.

ups, nie widziałem Twojego posta, ale teoria wg mnie szłuszna.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq