Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#16 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 11.12.2009

wg mnie tu nie chodzi o dobre przegonienie o stałą (wysoką) temp w wydechu żeby syf się wypalił. w obecnych warunkach to trzeba by co 3-4 dni jechać i robić jednorazowo z 50km najmarniej najlepiej już rozgrzanym a rozgrzać diesla to min 15km
BTW ktoś wie jak wogóle technicznie wygląda oczyszczanie DPF w tym samochodzie? tzn daje więcej paliwa, podnosi temp spalin itp czy jakiś płyn jest... ?
Co do DPF to mam jeszcze X3 2,0D z DPF (nawet nie wiem jak realizowane jest wypalanie) samochód od nowości teraz ma 80tyś i tam nic się nie dzieje a samochód głównie jeździ po mieście trasy max 5-20km jednorazowo powyżej 50km bardzo rzadko...
  • 0
F1

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:32, 11.12.2009

Kolego, chyba już nie można kupić nowego ropniaka bez dpf'a. Euro 5 obowiązuje bodaj od października tego roku.

Zwróć uwagę, że jeżdżąc w trasie, niezależnie od temp sadza wypala się na tyle sprawnie, że nie wkurza to kierownika. I nie zwracaj uwagi na to, że w czasie pełnego ognia w garach więcej sadzy powstaje. Jednocześnie tworzą się idealne warunki do wypalenia tego cholerstwa przez wzrost temp.
Swoją drogą ludzie w bmw nie narzekają na ten osprzęt.

Niestety tak jak już przeczytałeś: sprzedać auto i kupić benzyne lub mniej drastyczny pomysł to np raz w tygodniu przejechać się pare km za miasto, konkretnie nagrzewając silnik i nie skąpić gazu. Idealny pretekst do weekendowych, turystycznych wypadów ;-)

Gdy wejdzie EURO6 diesle nich idą w py.zdu! Co ileś tam km trzeba będzie dolewać specjalny środek ( coś z mocznikiem czyli można nasikać do baku :mrgreen: ) w celu redukcji tlenków azotu.
Powoli przekonuje sie do jedynego słusznego paliwa ;-)


malin
W bmw proces ten jest inicjowany za pomocą zmiany kątu wtrysku paliwa co owocuje wzrostem temp spalania i temp w dpf'ie. W hondzie będzie zapewne tak samo.
Obecnie jedynie silniki HDI są wspomagane płynem. Co 80kkm ~~700zł na coś mokrego do zbiorniczka.
  • 0

#18 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 11.12.2009

no to już wiem :mrgreen: dzięki za info :ok w przyszłości tak będzie że diesle pójdą w odstawkę nie będzie to za 5 lat ale może za 10...
  • 0
F1

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:57, 11.12.2009

diesle są good jeżeli uda się wyeliminować tlenki azotu.
Poziom eliminacji sadzy został już osiągnięty i obecnie jedynie mechanicznie można ograniczać emisję cząstkek niedopalonego paliwa.

Polecam się :lol:
  • 0

#20 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 11.12.2009

Bollinger, dawanie w palnik na pewno nie polepszy sprawy. Ważne aby zapewnić wysoką temperaturę i raczej jednostajną prędkość na obrotach powyżej 2000, ale bez przesady. Jak będziesz co chwile cisnął i hamował to co trochę sadzy się wypali, to znów dodasz. Dłuższa przejażdżka 1-2x w tygodniu na kawałku drogi gdzie ustawisz tempomat i nie będziesz musiał hamować w tej chwili jest jedynym w miarę realnym rozwiązaniem. Ale spokojnie, bez szarpania. A codziennie w mieście musisz unikać ostrzejszego przyspieszania z obrotów biegu jałowego - cały czas toczyć się na takich biegach aby obroty rzadko spadały poniżej 2000 obrotów. Jak już spadną przyspieszać delikatnie do tych 2000 - dalej możesz cisnąć do woli.
Niestety taka prawda o najnowszych dieslach i nic na to nie poradzisz - no może ktoś opracuje sposób na usunięcie go i przeprogramowanie kompa.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#21 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:09, 11.12.2009

no może ktoś opracuje sposób na usunięcie go i przeprogramowanie kompa.

pewnie sie zaraz za to ktos wezmie, 2.2 i-CTDI juz jest opanowany, to i nowszy motorek, szczegolnie ze potrzeba jest, ktos opanuje, choc z tym 20 tys. zl za wymiane to chyba przesadzili w ASO :shock:
http://vtech.pl/taxonomy/term/112+113

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#22 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 11.12.2009

A mi spec z aso powiedział, żeby cisnąć, to się "przedmucha"...

Najwięcej sadzy chyba powstaje jak się z niższych obrotów dieslem zbiera.

W 2.2 i-dtec nie ma żadnego płynu (jak w peugeocie-eolyss, przy fap), tylko jest tzw. dotrysk, jako 5 faza wtrysku. Ten dotrysk ma spalać dpf, ale *cenzura* robi w mieście.

W sumie, to pieprzyć takie auto, którym muszę uważać jak jeżdżę, bo się spierdzieli.

W poprzednim passacie, tylko uważałem na właściwą temp silnika i oleju i dawałem ognia jak chciałem, a potem chłodziłem odpowiednio turbo i tyle, a tu w hondzie tyle srania przez filtr dpf.

Diesel nie do miasta- tragedia.
  • 0

#23 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:36, 11.12.2009

ja od zawsze twierdziłem, że diesel to zło, ale nie spodziewałem się, że aż takie :-/

Bollinger, może wystosuj jakieś pismo do sprzedawcy? zawsze będzie podkładka jakaś jak filtr padnie.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#24 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 12.12.2009

A mi kacap z aso powiedział, żeby cisnąć, to się "przedmucha"...

Najwięcej sadzy chyba powstaje jak się z niższych obrotów dieslem zbiera.

W 2.2 i-dtec nie ma żadnego płynu (jak w peugeocie-eolyss, przy fap), tylko jest tzw. dotrysk, jako 5 faza wtrysku. Ten dotrysk ma spalać dpf, ale g..no robi w mieście.

W sumie, to pieprzyć takie auto, którym muszę uważać jak jeżdżę, bo się spierdzieli.

W poprzednim passacie, tylko uważałem na właściwą temp silnika i oleju i dawałem ognia jak chciałem, a potem chłodziłem odpowiednio turbo i tyle, a tu w hondzie tyle srania przez filtr dpf.

Diesel nie do miasta- tragedia.

W prawie każdym nowym dieslu z DPF tak jest i w żadnym salonie Ci tego nie powiedzą. Chcesz kupić diesla to sprzedadzą diesla. Sory ale jak klient przychodzi po auto z takim silnikiem to mówienie, że lepsza jest benzyna, albo, że ten diesel jest zły bo ma DPF to strata klienta. Przecież taki sprzedawca od zaraz szukałby nowej pracy.
A filtr DPF nie ma się "przedmuchać" tylko wypalić a do tego musi mieć odpowiednie warunki. Chyba polecę stronę konkurencji, ale mają w tym duże doświadczenie. Wszak Mazda od 2006 roku stosuje to ustrojstwo w modelu 6 i wszyscy na to marudzą, ale jakoś żyją. Poczytaj tu:
http://forum.mazdasp...anie filtra dpf
http://forum.mazdasp...anie filtra dpf
http://forum.mazdasp...anie filtra dpf
Ewentualnie wpisz w wyszukiwarce "wypalanie filtra dpf" oraz zaznacz opcję "Szukaj wszystkich słów".
Nie życzę miłej lektury, bo miła nie będzie, ale trochę cierpliwości i wyrozumiałości dla swojego auta. Jak się nauczysz z nim żyć to i radość z jego używania powróci.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#25 pg698

pg698
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Wawa-Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedam
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:31, 12.12.2009

Podziękuj pseudo-ekologom i mafii motoryzacyjnej która chwyta każdy taki pomysł i "udoskonala" tak swoje maszyny że koszt ich serwisowanie stają się niebotyczne.
Ja miałem starego (pierwszego) diesla toyoty D4D 90KM (corolla E11FL 2001 prod. japońska podzespoły DENSO) czyste common-raily bez żadnych DPF-ów, kół 2 masowych i podobnym pierdół, sprzedałem jak na pace było 205kkm do dziś nowy właściciel sobie chwali (ma już 230kkm i poza wymianą rozrządu nic nie robił). Jedyna usterka (trudno to nazwać usterką) był zabrudzony przepływomierz, przeczyściłem acetonem i wigor wrócił od razu (w ASO fachowcy od razu turbinę chcieli wymieniać :k ).
Nowe auto też myślałem o dieslu ale jak poczytałem o tym g.. jaki wciskają ludziom powiedziałem dość biorę "starą" benzynę co jeszcze w miarę na LPG da się przerobić i jestem zadowolony.
  • 0

#26 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 12.12.2009

Gdyby nie ten zakichany dpf, to auto poza tym jest świetne. Nie mam się do czego przyczepić.

Sam silnik 2.2 i-dtec jest też fenomenalny, idealnie przyspiesza, ma potężnego kopa, zbiera się z każdego biegu, ciągnie równomiernie. Jest jedno ale - zafajdany dpf.

Co do sprzedawcy, to fakt, ale mogli chociaż lojalnie powiedzieć, że podczas użytkowania w mieście mogą być problemy. A przecież jednym z pytań powinno być, gdzie auto będzie głównie użytkowane. To taka etykieta.

[ Dodano: 2009-12-12, 12:45 ]
Na forum mazdy czytałem trochę z tego 40 stronicowego tematu i mi się włosy zjeżyły.

[ Dodano: 2009-12-12, 15:24 ]
A dziś?

Pojechałem zatankować (od poczatku tankowałem tylko na statoil, paliwo suprema diesel), zatankowałem tym razem najnowsze paliwo statoil dla diesla - diesel gold.

Po zatankowaniu pojechałem poza miasto na drogę krajową żeby spalić filtr. Zrobiłem to tak: 3 bieg, 2300 obrotów, 60 km/h na liczniku i tempomat. Jechałem tak przez 17 kilometrów. Spalanie od tankowania i przejechaniu 20 km = 5,0 l.

W taki sposób mam wypalać filtr? Myślę, że jak raz w tygodniu coś takiego zrobię, to powinien się ten dpf przepalać, nie?
  • 0

#27 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 12.12.2009

Bollinger, poobserwuj jeszcze chwilowe spalanie i naucz się kiedy rozpoczyna się wypalanie sadzy. Jeśli zauważysz, że taki proces się rozpoczął w miarę możliwości daj mu się zakończyć. No i unikaj deptania z niskich obrotów.
Powodzenia i szerokości.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:52, 26.01.2010

Gdyby nie ten zakichany dpf, to auto poza tym jest świetne. Nie mam się do czego przyczepić.

Sam silnik 2.2 i-dtec jest też fenomenalny, idealnie przyspiesza, ma potężnego kopa, zbiera się z każdego biegu, ciągnie równomiernie. Jest jedno ale - zafajdany dpf.

Co do sprzedawcy, to fakt, ale mogli chociaż lojalnie powiedzieć, że podczas użytkowania w mieście mogą być problemy. A przecież jednym z pytań powinno być, gdzie auto będzie głównie użytkowane. To taka etykieta.

[ Dodano: 2009-12-12, 12:45 ]
Na forum mazdy czytałem trochę z tego 40 stronicowego tematu i mi się włosy zjeżyły.

[ Dodano: 2009-12-12, 15:24 ]
A dziś?

Pojechałem zatankować (od poczatku tankowałem tylko na statoil, paliwo suprema diesel), zatankowałem tym razem najnowsze paliwo statoil dla diesla - diesel gold.

Po zatankowaniu pojechałem poza miasto na drogę krajową żeby spalić filtr. Zrobiłem to tak: 3 bieg, 2300 obrotów, 60 km/h na liczniku i tempomat. Jechałem tak przez 17 kilometrów. Spalanie od tankowania i przejechaniu 20 km = 5,0 l.

W taki sposób mam wypalać filtr? Myślę, że jak raz w tygodniu coś takiego zrobię, to powinien się ten dpf przepalać, nie?



Ja zbliżam się do 800km. Póki co nie miałem żadnego komunikatu odnośnie DPFa, natomiast raz zaświeciła się kontrolka "Check System" - auto stało dwie noce na mrozie. Kontrolkę zgasił dopiero serwis nie podając przyczyny. Próbowałem od nich coś wyciągnąć to mi powiedzieli, że coś tam z ciśnieniem czegoś tam do turbiny - nie zrozumiałem tego dokładnie. Powiedzieli, że komputer skasował ten błąd od razu i tyle. Pytali mnie o paliwo. Zatankowałem zwykłego diesla na Shellu. Czytałem sporo na ten temat i jedni piszą, że zwykłe paliwo, inni, że V-Power czy tam Ultimate czu Gold i sam już nie wiem. A może nie ma mocnych na te mrozy po prostu?
  • 0

#29 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 26.01.2010

Ja mu tankuje od dwóch tankowań (już dwa baki przepalił, teraz mam trzeci) diesla gold ze statoil. Niby paliwo rewelacja, czyste, piękne, ale nie widzę tego po spalaniu, bo jest potężne, czyli z pierwszego baku 8,5 litra, z drugiego 9,6 litra. Może to wina warunków (miasto i mrozy, krótkie dystanse), ale spalanie potężne jak na ropniaka. Podejrzewam, że benzyniaki 2.0 spala niewiele więcej, a o ile tańsze w zakupie...

Dziwne to.

DPF, to zaraza!!!
  • 0

#30 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 26.01.2010

normalne spalanie... co oczekiwałeś 6L w mieście :?: realnie diesel spala 1-2L mniej od 2,0 benzyny
  • 0
F1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq