A przyklejanie coś daje? Czy wystarczy wsunąć obie maty pod tapicerkę? ruszać to się raczej nie powinno chyba...
Jeśli chodzi o maty bitumiczne czy butylowe to dla lepszego efektu tłumienia rezonansu powinny być one dobrze podgrzane suszarką lub opalarką jeśli trzeba.Powinny być także dobrze dociśnięte do podłoża a nie tylko w pionie.Jeśli chodzi o piankę wyciszającą czy poroso nie ma to znaczenia, wystarczy że nie będzie się przemieszczać.
Jeśli chodzi o nadkola przednie.Ja użyłem maty dekarskiej Soudal z aluminium dostępnej w Castoramie, gdyż jest bardzo plastyczna i mocno łapie(nadaje się też z firmy atlas) 2 warstwy i pianki kauczukowej 9 mm też x2.Okleiłem tym nadkola plastikowe od strony wewnętrznej.Dało niezły efekt jeśli chodzi o kałuże jak i o szum opon.
Nadkola tylnie wykleiłem od wewnątrz .Trzeba wyciągnąć całą tylną kanapę.Dałem 2 warstwy maty dekarskiej bitumicznej pod siedzisko kanapy i na to piankę kauczukową 9 mm i poroso.Na boki kanapy czyli nadkola dałem mate dekarską i 2 warstwy porosa.Muszę powiedzieć ze dało niezły efekt z tylu - wyciszyło szum opon.Do klejenia pianki i porosa używałem kleju butapren Dragon 250 ml castorama.-8 zł.
Jeśli chcesz dobrze wyciszyć podłogę to warto wyciszyć także tunel środkowy.Musisz się wtedy liczyć z tym ze całą wykładzinę będziesz musiał wyciągać.Ale jeśli coś robić to porządnie a nie po łebkach.Wtedy są najlepsze efekty.
Ogólnie rzecz biorąc mam wyciszone całe auto prócz miejsc gdzie jest gródź od wewnątrz i nie dało się dostać, także chętnie podzielę się doświadczeniem.
Użytkownik Marcin karakow edytował ten post 22:31, 27.04.2015