Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#511 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 11.10.2015

Jezeli chodzi o "ta" slynna tulejke to koszt rowny wymianie sprzegla jesli chodzi o robote, chociaz sama tulejka kosztuje tylko pare zlotych. Objawia sie sie przerazliwym piszczeniem najczesciej przy ruszaniu, ale mozna z tym jezdzic az do wymiany sprzegla.

no właśnie jest tak jak piszesz - w pewnym konkretnym trudno uchwytnym ustawieniu pedału sprzęgła podczas ruszania wydobywa się pisk. Jak się skupisz i bedziesz starał tego unikać to mozna spokojnie jeździć bez tego dźwięku. Jakby ktoś mógł podrzucić linka do tej tulejki bede wdzieczny


  • 0

#512 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 12.10.2015

Panowie z 4miechy temu kupilem pompke sprzegla trw jako ze ori piszczy i czasem sie przycina/nie chodzi pedal plynnie jak powinien. Nie wymienialem go do dzis a jako ze pojawilo sie jakies stukanie z przodu i auto trafilo do mechanika to dalem im przy okazji pompke. Gosc dzwoni i mowi mi ze cieknie na laczeniu ze nawet odpowietrzyc sie nie da. Teraz pytanie. Mozliwym jest zeby oni dali ciala ? Czy podlaczenie jest az tak skomplikowane ? Czy raczej wadliwa czesc mi sie trafila ?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#513 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:22, 12.10.2015

Zalezy w ktorym miejscu cieknie, z tymi czesciami to teraz nigdy nie wiadomo. Ja tez wymienilem pompke i zaczela ciec po 3 miesiacach, saczylo sie w srodku kabiny, wiec z powrotem wrzucilem oryginal, troszke go podrasowujac i spokoj. Tylko moja nie byla TRW a innej marki. Chociaz mechanikow tez nie da sie calkiem wykluczyc.


  • 0

#514 Bentoq

Bentoq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 30.10.2015

Też się borykam z trzaskającym sprzęgłem. Po przestudiowaniu wątku zdecydowałem się na tymczasowe rozwiązanie tj. posmarowanie białym smarem w sprayu. Dzisiaj rano robiłem pierwsze podejście i muszę przyznać, że nie dałem rady się dostać z tą puchą na tyle blisko by psiknąć do środka. Moje kolejne podejście będzie z rurką tudzież całą końcówką od WD-40, jest o wiele dłuższa. Powiedzcie mi, czy da radę jakoś pedał sprzęgła zdemontować tymczasowo, aby ułatwić dostanie się do cylindra pompy z kabiny? 


  • 0

#515 Bentoq

Bentoq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 01.11.2015

Właśnie udało mnie się zaaplikować smar z dłuższą rurką. Hałas zniknął na całe 15 km :) Podejrzewam, że za mało nasmarowałem. Jutro spróbuje zaaplikować więcej i zobaczymy jak będzie tym razem


  • 0

#516 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 01.11.2015

Słuchajcie... problem znika w 100% dopiero gdy wyjmiemy tłoczek"grzybek" z pompy, wyszlifujemy jego główkę np szczotką drucianą, nałożymy na niego smar grafitowy i wszystko śmiga jak ta lala. Pryskanie środkami typu biały smar litowy z ptfe oraz silikon w sprayu to tylko doraźny środek... nakładanie smaru czy towotu bez zdejmowania grzybka też nie rozwiąże problemu... sam borykałem się z tym długo więc, jeżeli zrobicie wg moich wskazówek będziecie naprawdę zadowoleni.


  • 0

#517 Bentoq

Bentoq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 02.11.2015

@chemycky,

 

Jako Twoje wskazówki masz na myśli to co teraz napisałeś, czy opisywałeś gdzieś jeszcze szerzej co i jak z tym zrobić?


  • 0

#518 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 02.11.2015

@chemycky,

Jako Twoje wskazówki masz na myśli to co teraz napisałeś, czy opisywałeś gdzieś jeszcze szerzej co i jak z tym zrobić?

Tak, mam na mysli to co napisalem. Podobnie jak ja do sprawy podszedl Chrishonda z tym że zamiast seryjnego grzybka zastosowal swoj - "własnej roboty".
  • 0

#519 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:00, 02.11.2015

z tym wyciągnięciem "grzybka"  czyli metalowego popychacza  tłoczka i "zeszlifowaniem" go pozbędziemy się skrzypienia na najdłużej, ale niestety nie na zawsze. Przerabiałem to. Po paru miesiącach powróciło. Miałem już dość nurkowania pod kierownice i smarowania tego, wymieniłem zestaw naprawczy pompy oem hondy  czyli popychacz z tłoczkiem który ma inny kształt. Na razie chodzi cichutko jak nowa pompa. Jak długo to się okaże......  ale myślę, że ta zmiana kształtu grzybka w zestawie naprawczym powinna rozwiązać problem definitywnie.


  • 0

#520 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:07, 02.11.2015

Ja poszedlem po bandzie, tak jak juz Chemycky wspomnial, zrobilem ten grzybek od podstaw, chalupniczym sposobem ze sruby m8. Sposob przylegania grzybka do tloczka ustalilem doswiadczalnie. Jak na razie spokoj od roku :-D.


  • 0

#521 Bentoq

Bentoq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 03.11.2015

Wymiana pompki na tę TRW też rozwiązuje problem? Wiem, że przewijał się ten motyw wielokrotnie przez dyskusję i nikt złego słowa nie powiedział jak dobrze pamiętam. Rozwiązanie które proponujecie na pewno działa, lecz taki laik jak ja może sobie z tym nie poradzić :)


  • 0

#522 jaro19591

jaro19591
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:06, 03.11.2015

Tą część z grzybkiem to się wyjmuje od strony kabiny?


  • 0

#523 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:16, 03.11.2015

Tak. Można zdemontować master cylinder (pompa) i zaaplikować zestaw naprawczy (tak jest wygodniej z punktu widzenia wymiany zestawu naprawczego). Ja tak zrobiłem i jest póki co spokój. Można też bez demontażu master cylinder (pompa) ale wtedy trochę trudniej zaaplikować ten zestaw naprawczy (jest pierścien segera, który trzeba zdemontować). Samo użycie

zestawu naprawczego jest proste (faktycznie grzybek ma inny kształt). 

 

Pozdrawiam

PS. Trenowałem TRW, ABE itd (obydwie skrzypiały po jakimś czasie). 


  • 0

#524 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:54, 03.11.2015

sprawa nie związana bezpośrednio ze skrzypieniem, to ten temat mam załatwiony, ale mam taki inny objaw, że jak się zrobi zimno czyli takie temperatury około  zera i niżej to odczuwalnie pedał sprzęgła chodzi ciężej. tzn trzeba użyć trochę większej siły żeby wcisnąć i jakoś wolniej wraca po puszczeniu. Układ jest odpowietrzony, ma nowy płyn  dot4, i w sumie nic poza tym się nie dzieje, biegi się zmienia normalnie, jeżdze tak już którąś zimę, ale od czego może tak być?


  • 0

#525 lukcie4740

lukcie4740
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 13.01.2016

U mnie po wymianie sprzęgła przez jakis okres pedał nie skrzypiał ale problem znowu wrocil...Dodam ze wysprzeglik tez mam wymieniony takze poprostu ten typ tak ma i tyle:P


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq