Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hamulce tylnej osi Accord Tourer 2006

VII hamulce tyl wymiana tarcz hamulcowych

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 mushroom

mushroom
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Norwich
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:caravan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:25, 02.03.2015

Koledzy, skonczyly mi sie klocki na tylnej osi, ogladajac je i sprawdzajac historie serwisowa zauwazylem ze jeszcze nie byly nigdy wymieniane, wiec postanowilem od razu wymienic wszysto jako ze na wakacje wybieram sie w dluga trase. Wiec zamowilem klocki, tarcze i okladziny do recznego. I mam nastepujace pytania :

1. Czy dam rade sam to zrobic ? nie jestem laikiem i wiele rzeczy robilem sam...aczkolwiek slyszalem ze hamulce bebnowo-tarczowe moga sprawic problem...

2. Czy zamawiac tak zestaw naprawczy ze sprezynkami itd do okladzin recznego hamulca czy uzyc starych?

3. Czy potrzebne sa jakies dziwne klucze albo cos w tym stylu ?

 

 

Jesli uda mi sie to samemu zrobic (choc zimno na dworze) to postaram sie jakos zrobic moze tutorial albo cos w tym stylu...


  • 0
nigdy nie mow nigdy...

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:47, 02.03.2015

pytanie w jakim stanie masz bębny? Jakiej firmy zamawiałeś ? bo powiem Ci ja próbowałem to samo zrobić i poległem na "wciśnięciu" tarczy po założeniu nowych szczęk ( mimo, że regulacje itp skęciłem na minimum) okazało się, że zamiennik ma 3 minimetry inaczej ułożone elementy ścierne niż w fabrycznej szczęce tj. wyżej i już tarczy nie założyłem. Ale ostatnio zmieniałem piastę z tyłu, ściągnąłem zacisk, klocki wyjąłem, wykręciłem śrubki i tarczę zdjąłem, później w odwrotnej kolejności i poszło. Problem możesz mieć jedynie ze śrubkami tarczy - ja się mega namęczyłem mimo, że jak sam zakładałem w wakacje tarcze to śrubki dokręciłem ale nie na siłę i wcześniej je smarem potraktowałem a i tak teraz miałem problem.


Użytkownik skubiszek edytował ten post 12:48, 02.03.2015

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 mushroom

mushroom
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Norwich
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:caravan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:53, 02.03.2015

A co z tymi sprzeynkami itd ? kupowac to nowe czy stare bedzie sie nadawac? Dodam ze tarcze-bebny zarazem beda nowe.


  • 0
nigdy nie mow nigdy...

#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:08, 02.03.2015

ja miałem nowe tarcze i bębny i nie podeszło mi to ale jak mówię, coś wadliwy zamiennik był i założyłem stare, cała reszta pozostała stara czyli sprężynki, napinacz itp 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 mushroom

mushroom
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Norwich
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:caravan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 02.03.2015

ok...to teraz pytanie czy brac zamiennik okladzin czy odzalowac i zaplaci podwojna cene za oryginal ?


  • 0
nigdy nie mow nigdy...

#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:46, 02.03.2015

hmm trw z tego co wiem są "lepiej" wykonane. Ja miałem ABE i było średnio stąd też dałem sobie spokój bo ręczny mi trzyma a okładziny jeszcze zostało. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:16, 02.03.2015

Co do hamulca ręcznego i nie tylko to oryginał jest zawsze najlepszy ze względu na jakość i właściwe parametry (zobacz wyżej).
Czyli wymiana odbywa się wtedy normalnie bez żadnych niespodzianek np. że cos nie pasuje.
 

Ruchome części mechaniczne dociskające okładziny..szczęki w bębnach powinny w odpowiednich miejscach być posmarowane np. Molykote 44MA a inne części ruchome (np. gwint) innym smarem np. silikonowym (zobacz w manualu), żeby tam nie zardzewiały i po latach jeszcze luźno = bez oporu chodziły.
 

W instrukcji nie widziałem żeby trzeba było wymieniać części ręcznego hamulca jak sprężynki itd. na nowe.
Trzeba pamiętać żeby klamry były dobrze zaciśnięte.
 

Po zamontowaniu tylnich okładzin i tarczy trzeba okładziny bębna z grubsza nastawić (ręczny hamulec) a potem w czasie jazdy (4x - 400m przy 50km/h) lekko dotrzeć.

 

klamra.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:17, 02.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:16, 02.03.2015

Ja bym polecił też TRW. W wielu markach klasy premium robią akcesoria na "pierwszy montaż". Co do "sprężynek" ZAWSZE zakłada się nowe wraz z naprawą układu hamulcowego. To są panowie hamulce, element odpowiedzialny za bezpieczeństwo a nawet życie wasze oraz innych użytkowników. Złe miejsce na druciarstwo i oszczędności. 


Użytkownik Jarod32 edytował ten post 15:18, 02.03.2015

  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#9 mushroom

mushroom
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Norwich
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:caravan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 02.03.2015

tez jestem zdania ze jak robic to tak zeby moc sie pod tym podpisac jak to pozniej ktos rozbierze....wiec zamawiam okladziny i sprezynki. Jakbyscie mieli jeszcze jakies sugestie to chetnie wyslucham.


aha smar silikonowy juz zakupilem....cos jeszcze mi potrzeba?? mam tez juz kiedys wczesniej zakupione tzw brake cleanery czy plyn do czyszczenia w sprayu....czuje ze to bedzie chyba grubsza robota....


  • 0
nigdy nie mow nigdy...

#10 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:33, 02.03.2015

Ja do śrub używam siuwaksa białego w spraju .. że niby ceramiczny :D Daje radę przy składaniu elementów układu hamulcowego . Jest odporny na temperatury wysokie i zapobiega zapiekaniu się śrub.


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#11 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:37, 02.03.2015

Jarod co rozumiesz pod pojęciem druciarstwa? Skoro części są jak nowe, nie skorodowane itp itd to powiedz mi co to za drut system? :-/ ok zgadzam się, że skrajnych przypadkach może się coś stać ale ręcznego na drodze nie używasz... chyba, że kupujemy wszystko w ASO to spoko mogę wydać full siana. Powiem tyle, założyłem to tak jak było, tarcze nowe ATE, klocki nowe TRW i śmiga mi wszystko ładnie a robie sporo km 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#12 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:44, 02.03.2015

Napisałem ogólnie, że hamulce nie są miejscem gdzie druciarstwo jest dopuszczalne. Co do sprężynek zwanych zestawem montażowym / naprawczym hamulców bębnowych. Kolega ma auto AD 2007 czyli 8 lat . Śmiało możemy przyjąć , że codziennie hamulec był zaciągnięty przynajmniej raz. Wykonały owe sprężynki kilka tysięcy cykli. Mogą wyglądać jak nowe... oznaki zużycia na 100% już są. Nikt z nas nie chciałby się przekonać, że zawiodły właśnie one gdy .... . A znacie pewnie prawa murphiego ... Kilka złotych i głowa spokojna ... Ale to oczywiście moje zdanie i jak zawsze powtarzałem , nie trzeba się z nim zgadzać a każdy jest panem swego pojazdu i nic nikomu do tego ... O ile wszystko zgodne z prawem ...


ps. Widziałem już np paski rozrządu wyglądające jak nowe, ucięte niczym żyletką i silnik do kapitalki ...


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:59, 02.03.2015

... Co do "sprężynek" ZAWSZE zakłada się nowe wraz z naprawą układu hamulcowego.

Co do "sprężynek" że ZAWSZE zakłada się nowe wraz z naprawą układu hamulcowego – to TO jest przesada!
Kiedy trzeba to się wymienia, zobacz w manualu, a kiedy nie trzeba to NIE! c065.gif
 

Wszystkie części przy demontażu i montażu trzeba sprawdzić i TYLKO jak są zepsute, osłabione albo przerdzewiale to wtedy trzeba naturalnie wymienić.
Zbędny wydatek i niepotrzebna nadgorliwość jeśli podzespoły są OK.
W warsztacie mają łatwiej, bo jak cos jest nie tak to biorą z półki i wymieniają. d025.gif
Np.: @skubiszek nic na temat uszkodzeń części nie wspomniał.

 

Co byłoby dobre, żeby ktoś jeszcze inny kto już wymieniał napisał, czy stare części montażowe hamulca były np. na tyle zardzewiale ze trzeba je było wymienić.
Moim zdaniem jeśli już to bym tobie polecił zamówić 4 sztyfty i 4 blaszki sprężynujące (na obrazku A i B) ale oryginalne u Hondy.

Sprężynki powinny być OK.
 

Przed wymiana postaraj się o manual po polsku, bo montaż powinien być zrobiony bardzo dokładnie i czysto.

 

aiB.jpg?lgfp=3000


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:00, 02.03.2015

Nie no ja oczywiście potwierdzam to co Ty bo zaraz wyjdzie, że oszczędzam a moja kobieta może potwierdzić z wałkiem w dłoni, że dbam jak głupi o auto i czasami robię wymianę na wszelki...... ale akurat tu tego nie zrobiłem. Pewnie jakbym miał zestaw to bym założył ale jak spokojnie będę zmieniał te szczęki to zrobię wszystko tylko po prostu skoro coś jest sprawne i producent nie zakłada wymiany tego typu elementu jak np amortyzatorów parami nawet jak jeden jest "niby" dobry to tego nie robię   :)


Użytkownik skubiszek edytował ten post 16:02, 02.03.2015

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#15 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:05, 02.03.2015

Kardynał .. Ok .. a jak sprawdzisz "osłabienie" sprężynek ? Na oko ?  :|  :klnie: bez przesady http://allegro.pl/ze...4877363979.html


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, hamulce tyl, wymiana tarcz hamulcowych

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq