Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420/ DTC 67

VII katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
129 odpowiedzi w tym temacie

#46 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:58, 03.05.2016

mógłby ktoś zebrać z forum wszystkie takie smaczki i założyć temat dlaczego instalka gazowa w hondzie to nie najlepszy pomysł? :D takich przypadków tu na forum jest ze 100... a dalej mówią że gaz jest ok... jestem ciekaw jakie to są oszczedności w porównaniu wydadków na naprawy...


  • 0

#47 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:08, 03.05.2016

Hej :)
Talar, mimo, że nie mam LPG i początkowo też uważałem, że do Hondy nie zakłada się LPG, to forum zweryfikowało moje poglądy... z reguły problemy mają osoby, które oszczędzały na instalacji/serwisowaniu, lub nabyły samochód z taką instalacją. Jeśli wszystko zrobione z głową, w dobrym warsztacie i odpowiednio zestrojone/serwisowane to nie powinno być problemów...
Mimo wszystko ja nie planuję instalacji u siebie...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#48 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:07, 03.05.2016

A ja się zapytam skąd takie rozważanie w temacie o problemach z katalizatorem . I właśnie również z tego powodu robi się bałagan na forum , ze wględu właśnie na posty nie na temat :/


  • 0

#49 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:42, 03.05.2016

mógłby ktoś zebrać z forum wszystkie takie smaczki i założyć temat dlaczego instalka gazowa w hondzie to nie najlepszy pomysł? :D takich przypadków tu na forum jest ze 100... a dalej mówią że gaz jest ok... jestem ciekaw jakie to są oszczedności w porównaniu wydadków na naprawy...

Zadne tam smaczki, gaz to paliwo jak kazde inne, problemem sa zawsze komponenty do instalki, gdzie oszczednosci na nich pozniej sie mszcza. Nie kazdy uzytkownik jest swiadomy co gazownicy wrzuca im pod maske, jednak warto sie tym zainteresowac. Czy do Hondy czy do kazdego innego auta problemy sa te same. Osobiscie nie mam gazu w hondzie chociaz nie wykluczam ze wstawie. Mialem za to w innych swoich autach i dopuki sam nie zajalem sie tematem i nie wrzucilem komponentow instalki z gornej polki to rozne rzeczy sie dzialy. Jak juz skonfigurowalem jak trzeba to chodzilo to zawsze bezawaryjnie bez praktycznie roznicy w porownaniu do benzynki. W razie jakiejkolwiek usterki pierwsza czynnoscia jest wykluczenie czy przyczyna jest gaz, poprzez wylaczenie, reset kompa i jazda na benie. Najczesciej blad katalizatora spowodowany jest zla mieszanka spowodowana rozjechaniem map paliwa badz wadliwa instalka. Dodam jeszcze ze jest to szkodliwe dla silnika. Auto najlepiej jezdzi i pali najmniej gdy sklad mieszanki jest wlasciwy, tj. stechiometryczny. Komp silnika ciagle to monitoruje i koryguje czasami wtryskow, jesli korekty beda zbyt duze wywala blad.


  • 0

#50 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:36, 03.05.2016

Panowie prosze o pomoc bo szarpanie silnikiem zrobiło sie coraz wieksze pojawiły sie błedy wypadania zapłonu na cylindrze 1 i 4 . Podmieniałem cewke zapłonową i dalej to samo . Wiem że temat wykracza poza układ wydechowy ale już chyba nie ma po co przenosić . 

Pozdrawiam 

 

P.S Do tego doszła jeszcze 2 lambda 

Najprawdopodobniej masz brudne lub uszkodzone wtryskiwacze gazowe na 1 i 4 cylindrzei dlatego taki objaw...jeśli możesz się podpiąć do instalki to można to łatwo sprawdzić


  • 0

#51 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:30, 16.05.2016

Witam ponownie problem rozwiązany uszkodzony 4 wtrysk od gazu ;) A żeby nie narazić sie adminowi  ;P Błąd katalizatora zniknął po wymienieniu wtryskiwacza gdy mieszanka paliwowa powróciła do prawidłowych wartości ;) 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc :P


  • 0

#52 domin_lr

domin_lr
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport+
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 02.09.2016

Witam, poruszę temat o p0420... zastanawiam się jak długo można katować na emulatorze z przytkanym katalizatorem ? Z całym szacunkiem ale panowie mówicie "albo wymień kata, albo wsadź emulator". Nie mam zamiaru nikogo obrażać tylko dowiedzieć się co myślicie, bo sam się przymierzam do operacji. Ja osobiście zamawiam emulator ale się zastanawiam czy lepiej wypruć bebechy z katalizatora i zostawić obudowę, czy wsadzić jakiś prowizoryczny tłumik przelotowy? i to jest moje drugie pytanie ;-) bo sumienie mnie gryzie, jeżeli mam zostawić "zapchany" w jakimś tam stopniu katalizator i jeździć aż się zapcha do końca.. (?)

 

Pozdrawiam!

 

 

[EDIT]

 

Czy ktoś z was zna wymiary takiego emulatora? chodzi mi w szczególności o:

1) wymiar gwintu pod sonde

2) długość gwintu

3) średnice otworu w tulejce


Użytkownik domin_lr edytował ten post 12:33, 02.09.2016

  • 0

#53 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:45, 03.09.2016

ja kupiłem ten i pasuje na 100%

http://allegro.pl/em...2QwM2MzMzA4MQ==


  • 0

#54 domin_lr

domin_lr
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport+
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 05.09.2016

@AGENT dzięki za link, a czy u siebie zostawiłeś kata, czy wsadziłeś coś w zamian ?


  • 0

#55 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:06, 06.09.2016

narazie zostawilem ale zaczynam sie powoli zastanawiac czy coś z tym nie zrobic...może faktycznie jest zapchany i dlatego mam auto takie zmulone...tylko czy ten błąd to napewno może oznaczać przytkany katalizator??


Użytkownik AGENT edytował ten post 20:47, 06.09.2016

  • 0

#56 KAMS

KAMS
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Nowogard
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 21.09.2016

Sonda nie pomogła ale wymiana kata już tak.
Kat plus wymiana kosztowała 900 zlociszy.
Cheka już nie ma ale zostł nawyk sprawdzania na desce czy jednak się nie świeci :-)

Zastanawiam sie czy jest możliwość zmiany w sofcie wartości dla drugiej sondy żeby jeszcze kat się nadawał jak jego wydajność spadnie.
Bo na badaniu jeszcze był ok a dla ECU już nie.

hejka, a jakiego kata kupiłeś, masz może namiary abym sobie porównał?


  • 0

#57 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:00, 23.09.2016

a ja to jestem ciekaw czy ktoś kto wymieniał kata sprawdzał czy był on przytkany lub zatkany...


  • 0

#58 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:11, 09.02.2017

Hej :)
Odgrzeję kotleta... w wątku pisałem o moim sporadycznym problemie z tym błędem

U mnie błąd P0420 pojawił się zimą podczas powrotu z ferii w górach. Samochód stał w śniegu kilka dni nie ruszany i podczas (dosyć dynamicznego) powrotu zapalił się Check. Na szybko sprawdziłem ELM'em błąd (był tylko właśnie ten). Skasowałem go i dotychczas nie wrócił (odpukać).

Problem powrócił znowu i w tym roku... teraz ciekawostki - błąd ten pojawia się u mnie raz na rok w bardzo zbliżonych okolicznościach, tzn.,:

  • przy powrocie z tygodniowego pobytu w górach na nartach,
  • w dokładnie tym samym miejscu (z dokładnością do 1 km), po ok. 30km od wyruszenia (okolice mostu na Białym Dunajcu w Nowym Targu na DK49 link; jak widzę ten most to zaczynam obserwować kontrolkę Check Engine ;) ),
  • po skasowaniu (z reguły robię to w ciągu kilku minut od pojawienia się) błąd nie powraca, aż kolejnego powrotu z gór ;) ,
  • na miejscu robię krótkie trasy (3-4km) 4 razy dziennie (2x na stok i z powrotem), poza tym samochód stoi pod chmurką (w Łodzi jest garażowany),

Przychodzi komuś do głowy jakieś rozsądne wytłumaczenie tej sytuacji (powtarzalność zjawiska jest zbyt duża, by mógł to być przypadek - zdarzyło się to już 3 razy)?

 

Pozdrawiam

Tomek
 


  • 0

#59 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:10, 09.02.2017

Ja dość często jeżdżę zimą w góry. To co obserwuję właśnie przy powrotach, zjeżdzajac w dół, to długi czas łapania temperatury przez silnik. Jedzie się praktycznie przy zamkniętej przepustnicy. Co prawda mi błędy nie wyskakują. Swego czasu zjeżdzajac Civic em z Czarnej Góry normalnie zwątpilem. Po kilkunastu km. Wskaźnik ani drgnął. Taka moja teoria :) jakiś konflikt temperaturowy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#60 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:31, 09.02.2017

Silnik nie łapie temperatury bo jadąc z góry na biegu (hamując biegiem) przy puszczonym pedale gazu, komputer odcina wtryskiwacze więc nie ma wybuchu, Czyli nie ma temperatury od zapłonu a jedynie od tarcia elementów.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 12:45, 09.02.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq