Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:45, 23.04.2011

możliwe że te 3.1 to jest wartość dla rozgrzanej opony - co nie jest niczym dziwnym

ja pompuje 2.6 na zimnych a po ostrej jeździe wzrasta nawet do 3.3



Wierzę, oczywiście że po rozgrzaniu gum te wartości rosną, ale zgodnie kanonem sztuki ciśnienie opony sprawdza się/koryguje na "zimnej" gumie. Strach pomyśleć jakie ciśnienie w tym konkretnym przypadku byłoby po ostrej jeździe - po nabiciu na zimno tych 3.1 barów.
  • 0

#62 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 23.04.2011

Na stronach producenta najczesciej podawane jest maxymalne cisnienie cyctat ze strony Continental "The air pressure listed on the side of your tire is NOT the correct air pressure for your vehicle. That number is the maximum air pressure for the tire. " Wiec jedynie producent auta moze podac wlasciwe wartosci...
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#63 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:34, 30.04.2011

OK, tydzień byłem offline, więc parę słów tylko, aby zakończyć temat z mojej strony.
jacys, ja nie miałem na myśli informacji o maksymalnym ciśnieniu, zawartej na bok opony (w tym przypadku 350kPa). Chodzi o informację na stronie internetowej producenta opony, gdzie podane jest ciśnienie dla konkretnego pojazdu. W tym cały problem.
Zrobiłem mały eksperyment i nadmuchałem oponki do 2,5 przód i tył (brakło mi odwagi nabić te wspomniane 3.1). Nie zrobiło się widocznie twardziej, natomiast opony zaczęły być delikatnie słyszalne, taki efekt jazdy po porowatym asfalcie, tak bym to określił. Żeby zakończyć sprawę - wróciłem do zalecanych przez Hondę wartości 2.2/2.1 i jest OK. Cisza, komfort i przyczepność. Oczywiście oponki świeżuteńkie, więc trochę potrwa zanim jakoś tam się ułożą i wypracują ale na razie wrażenia są bardzo pozytywne. Mam tylko nadzieję, że nie skończą się zbyt szybko przez to feralne ciśnienie.
Lekki offtop: przejście z 16 na 17 cali nie odbiło się w ŻADEN sposób na komforcie, może stare 16 Dunlopa były denne (no cudowne na pewno nie...), może te Vredsy są wyjątkowe (wielu chwali je za komfort). Za to zachowanie w zakrętach, prowadzenie, trakcja etc. - bez porównania lepsze, nie licząc zachowania w koleinach.
Dzięki za opinie i jeszcze mała prośba do użytkowników Sessanty: dajcie znać jakie ciśnienia macie u siebie. Ciekaw jestem czy nasze wrażenia będą podobne.
  • 0

#64 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:24, 03.05.2011

Oponki Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 94 Y. Mam je drugi sezon i jestem z nich bardzo zadowolony. Kupując opony sugerowałem się dobrymi właściwościami, opiniami, indeksem prędkości Y do 300km/h bo lubię jazdę ile fabryka dała. Nie rozumiem dlaczego większość ludzi sugeruje się ciśnieniem napisanym na naklejce koło drzwi. Ta wartość się tyczy opon na jakich dany pojazd wyjechał z fabryki. W przypadku Accorda VII to są 15 cali na felgach stalowych. W moim przypadku są to oponki 17 calowe na alufelgach a ciśnienie od 2.8 do 3.0 . Jeździłem przez długi czas na 3.0 jest twardo ale samochód dobrze się trzyma drogi i jedzie jak po szynach, 2.6 jedzie mi się jak na flaku a 2.8 jest jak najbardziej ok. Ciśnienie jednakowe we wszystkich oponach. Jedyną rzeczą do której mógłbym się doczepić to jak jest chłodniejsza noc opony zachowują się jakby były na flaku i po przejechaniu kilku kilometrów dopiero jedzie się normalnie. Po chłodnej nocce ciśnienie spada nawet 0.3-0,4 może dlatego.
  • 0

#65 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:29, 03.05.2011

Wilu, masz za duże ciśnienie i to znacznie.
Np przy 16 i 17 dla acco ictdi (cieższy niż 2.0 comfort - tak przy okazji, tylko ten wyjeżdżał na stalowych 15) jest 2.4 przód (albo 2.3, nie pamietam), 2.2 tył. To samo ciśnienie dla 16 i 17, juz to kiedyś badaliśmy.
U Ciebie, 3.0 to dużo za dużo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#66 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:39, 03.05.2011

Jeździłem przez długi czas na 3.0 jest twardo ale samochód dobrze się trzyma drogi i jedzie jak po szynach, 2.6 jedzie mi się jak na flaku a 2.8 jest jak najbardziej ok

Max i to przy dużym obciążeniu stosujemy 2.6
  • 0

#67 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 03.05.2011

Ja mam opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 94 Y. Ciśnienie mam takie jak mam podane na słupku czyli dla 225/45/17 - przód 2.2 i tył 2.1 (chyba, jakoś tak, nie pamietam dokładnie).
Nie rozumiem dlaczego miałbym dawać więcej powietrza?
Poprzednie Potenzy też pompowałem tak, jak jest napisane na naklejce na słupku. Każdą inną gumę w tym rozmiarze zapewne nabiłbym taką samą ilością powietrza.
Pompowanie aż do 3.0 atmosfer może tylko wpłynąć negatywnie na zużycie opony (jej nierównomierne ścieranie, pogorszona przyczepność podczas hamowania, podczas deszczu, itd.).
Raz zdarzyło mi się, że wulkanizator nabił mi za bardzo poprzednie Potenzy (byłem na wyważaniu, nie zwróciłem na to uwagi). Efekt - zaczęło rzucać kierownicą podczas jazdy, a z tyłu (jak się później okazało) opony podtarły mi się dość mocno od wewnątrz.
Generalnie sprawdzam od tamtej pory ciśnienie w kołach co 2-3 miesiące i zawsze koryguję różnicę (jeśli się pojawia), ale ani obecnych Vredesteinów, ani poprzednich gum nie nabijam/nabijałem aż do 3 atmosfer.
  • 0

#68 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 10:01, 04.05.2011

Upuszczę troszkę wiatru z oponek tak jak mówicie i sprawdzę jak mi się jeździ. Byłem u dwóch wulkanizatorów i jeden mi zalecał ciśnienie 3.2 a inny 2.9 Sam często sprawdzam ciśnienie i według mojej oceny najlepiej jeździ się na 2.8 ale zobaczymy jak zmienię na wartość podaną na słupku koło drzwi.
  • 0

#69 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:01, 04.05.2011

Wilu, fakt, sporo dmuchasz w te opony. Parę postów wyżej była poruszona kwestia wzrostu ciśnienia rozgrzanej opony. Przy takim "nabiciu" jak u Ciebie i rozgrzaniu opon ciśnienie może niebezpiecznie zbliżyć się do wartości maksymalnej podanej na boku gumy. M.in. dlatego zadałem pytanie o ciśnienie w tych konkretnych oponkach - okolice 3.0-3.2 to dużo, a gdzie tu margines na wzrost ciśnienia spowodowany wyższą temperaturą opony?

Tak czy siak - dzięki za podpowiedzi. Poszperałem jeszcze w necie o tym problemie i znalazłem podobny temat na forum audi a3-club. Chodziło o ten sam rozmiar opony i podobnie duże rozbieżności w wartościach ciśnienia, zalecanych przez producenta pojazdu i opon. Wygląda na to, że jeden z użytkowników konsultował sprawę u źródła, więc pozwolę sobie zacytować jego wpis:

Skontaktowalem sie z producentem opon bezposrednio i oni napisali, iz powinno sie stosowac do zalecen producenta pojazdu jesli idzie o cisnienie w oponach, ALE Vredestein zaleca wyzsze wartosci ze wzgledu na lepsze parametry bezpieczenstwa is mniejsze zuzycie paliwa. Poza tym, co wydaje sie byc logiczne, przedstawiciel producenta opon napisal, ze jazda na wiekszym cisnienu moze byc mniej komfortowa.


To powinno wyjaśnić temat, który tutaj poruszyłem. Mam nadzieję, że komuś przyda się takie info.
  • 0

#70 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 11:06, 05.05.2011

Vredestein zaleca ciśnienie 3.1 kPa ale tylko w Ultrac Sessanta a ciśnienie max to 3.5 kPa link: http://www.vredestein.pl to jest strona główna i trzeba wejść w dobieranie opon i wpisać swój model Hani.
  • 0

#71 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:13, 05.05.2011

ja sam jezdzilem na 2.9 i jak dla mnie to jest masakra po rozgrzaniu robi sie okolo 3.1-3.2 zalezy jak sie jezdzi a co za tym idzie na zakretach opona zamiast sie kleic do asfaktu zwyczajnie sie po nim slizga bo sie nie poddaje. na idealnie rownym jest ok ale gdzie u nas taki jest? na kazdym rondzie same gorki, doliny do tego koleiny...

teraz nadmuchalem 2.5 na zimnym, po rozgrzaniu dochodzi do 2.7 gora 2.8 i jezdzi sie zdecydowanie lepiej a przy okazji sporo komfortu wrocilo.
  • 0

#72 aldek

aldek
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:raciborz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 24.03.2013

witam wszystkich.czy ktos moze mi wytlumaczyc jakie cisnienie musze miec w oponach.w tabeli na slupku drzwiowym jest tak pokazane ze jak jade zapakowanym autem to musze miec przod-2,2 a tyl2,1.a jak jade autem pustym to przod2,3 tyl 2,4.oznacza to ze zapakowane auto musi miec mniej powietrza.dla mnie jest to bez sensu,zawsze mi sie wydawalo ze jak auto jest pelne to powietrza musi byc wiecej.pozdrawiam romekhttp://www.mojalbum.com.pl/Album=3GGXF8ST

[ Dodano: 2013-03-24, 09:47 ]
http://www.mojalbum....-OM4RWXF8-D.jpg
  • 0

#73 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 11:16, 24.03.2013

Masz mieć dokładnie takie jak na słupku przy drzwiach. Nie inaczej.
  • 0

#74 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 10.12.2013

Trochę stary wątek, ale zastanawiam się nad ciśnieniem do swojego auta. Wg tematu ciśnienie uzależnione jest od masy auta, ale w moim przypadku mam dwie wlepki z różnymi oponami i ciśnieniem a jeżdżę na jeszcze innych oponach tj zima 205/55/r16. W tej chwili mam 2.4 przód i 2.2 tył.

Wlepka na słupku:
http://imageshack.us...es/706/5kpj.jpg

Jakie ciśnienie zalecacie?
  • 0

#75 Barceloniak1

Barceloniak1
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:43, 21.12.2013

na letnich mam 2.5 przod a tyl 2.3 - przy 205/50/16 ? zle?
zimowe 195/65/15 - na 2.2 pompuje all

Dobrze czy macie inne koncepcje?
  • 0

"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą"

Moja Hania
10d1663d1ac530d5m.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq