Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#31 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 27.04.2009

Ja też nie rozumiem po co tłoczyć więcej powietrza??? Wiesz, niektórzy coś tam usłyszą, gdzieś przeczytają i takie różne rzeczy praktykują, hehe. Po to jest ta wlepa na słupku, żeby nie było wątpliwości. I tego się trzymajmy :ok

[ Dodano: 2009-04-27, 12:54 ]

Wychodzi na to ze nikt wczesniej tego nie sprawdzil, a w necie tez cisza na ten temat.


W necie dużo tego, ale na forach właśnie.
Ludzie tak pompują
-bo tak słyszeli
-bo na im się "źle" jeżdziło i napompowali więcej :roll:
- bo za twardo było to sobie spuścili troche powietrze :k
-bo soro opona większa to znaczy że i cisnienie musi być większe :roll:

itp, wyobraźnia ludzka nie zna granic


Seth, czytasz w moich myślach :mrgreen:
  • 0

#32 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:26, 27.04.2009

Można się sugerować danymi producenta,ale podczas montażu kół w warsztacie wtoczyli mi ciśnienie na wszystkie koła 2.2,a później w innym(lepszym) też tą samą wartość i jest ok.
  • 0

#33 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:15, 27.04.2009

nie wiem czy tak zupelnie rozmiar kola i opony nie ma zadnego znaczenia, ale faktem jest to ze majac rozne szerokosci opon i rozne szerokosci felg mamy rozny nacisk na 1cm^2, stad producent podaje na kazdym aucie informacje dla danej szerokosci opony przy zalozeniu ze rozmar felgi tez jest okreslony, chocby w manualu, i mozna to w sumie pewnie jakos sensownie przeliczyc

co do nizszego profilu, pompuje sie wiecej po to zeby nie dobijac felgami jak sie wpadnie w dziure, tam nei ma mowy o jakiejkolwiek amortyzacji wiec raczej chodiz o ratowanie felgki.. to wymyslona teoria ale faktem jest ze praktycznie kazdy wulkanizator radzi pompowac wiecej na nizszy profil, do tego moze tez chodzic o fakt taki ze opona pracuje na zakretach, niski profil = mniejszy zakres pracy a wiec wieksze cisnienia zeby praca byla mniejsza.. ale to frywolne poplyniecie a nie praca doktorska ;)
  • 0

#34 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:05, 27.04.2009

ToMala, ale przed "chwila" udowodnilismy, ze producent samochodu okreslil takie samo cisnienie dla 16 i 17. Napisales, ze taka opona dobija, bo jest nizsza, ale zapomniales, ze jest ona znacznie sztywniejsza, wplywa to tez na prace w zakretach. Ta nizsza i szersza znacznie mniej bedzie sie "wywijac".
Chyba jakby to mialo znaczenie, to mielibysmy podane inne cisnienia na naklejkach, a sa takie same.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#35 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:17, 27.04.2009

hmm widze ze Pawelsky i sosen13 podali rozne wartosci, co do 6gen to Blade i ja tez mamy rozne
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#36 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:23, 27.04.2009

ToMala, Pawelsky ma 2.4, a sosen13 2.2 tak jak ja.
I naklejka u mnie i u sosena podaje te same wartosci, mimo roznych opon.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#37 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:30, 27.04.2009

Mikolaj, w tym znaczeniu to spoko.. choc nacisk na centymetr kwadratowy jest inny, albo naklejki sa domyslnie a fele jako dodatkowe wyposazenie ale o tym tez zdaje sie pisaliscie.. coz widac jest pewna dowolnosc a producent trzyam sie danego cisnienia do danej wersji auta i juz.. z tego wnioskuje ze jak zaloze kola od Typa to bede mial nizsze cisnienie niz Blade bo 2,3 przod i 2,1 tyl mimo wiekszej o ok 35kg masy auta .. i to troche dziwne nie sadzisz?
  • 0

#38 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:46, 05.05.2009

a wiec tak. sa trzy rozne ustawienia w zaleznoci od predkosci badz jazdy z przyczepka:
1. xkm/h(nie moge odczytac - przytarte): 2.3/2.2
2. 160lub180km/h (kolejne przytarcie)2.4/2.3
3. przyczepka 2.3/2.7
oczywiscie przod/tyl.
edit. @pawelsky to dziwne, ze cisnienie na przod podajesz mniejsze niz na tyl....


Pawelsky. Otóż mylisz się. Okazuje się że jednak w accordeonach z róznymi kołami fabrycznymi jest inaczej. Ja mam executiva 2.4 z założonymi 17" kołami ale fabrycznie były 16" i naklejka u mnie mówi
1. do 180 kmh 2,2 / 2,1
2. pow 180 kmh 2,6 / 2,5
3. przyczepka - ileś tam - dla mnie nieistotne
Jak widzisz sosen13 ma inne dane dla kół 17" fabrycznych i powiem ci że w zasadze to ja pompuję tak jak jest u sosen13 i zrobiłem to na czuja i niewiele się pomyliłem a zrobiłem to na podstawie obserwacji opony. Jak już wcześniej pisałem osobiście pompuję przód/tył na 2,4 / 2,1. Tył niedopompowany gdyż opony na których jeżdze mają twardy brzeg a ponadto nawet przy niedopompowanej oponie bieżnik nie przylega całą szerokością do podłoża (ok 1,5 cm nie styka się z podłożem) więc gdybym napompował na 2,2 lub 2,3 to byłoby jeszcze gorzej. I jeszcze jedno o czym niektórzy zapominają a producent tego nie uwzględnił na nalepce a o czym ja już pisałem - ciśnienie w oponach powinno być uzależnione od obciążenia samochodu. Tak więc inne powinno być ciśnienie gdy jeździ sie samemu a inne z pasażerami szczególnie na tylnej kanapie. Ponieważ jeżdzę sam nie pompuje tyłu na tyle ile podaje producent a włąśnie lekko niedopompowany. Nie wiemy jak określił ciśnienia producent. Podejrzewam że z pasażerami bo przecież accord to raczej rodzinny samochód. Nie chcę tu pisać o stosunku obciążeń osi przedniej i tylnej z pasażerami oraz bez pasażerów bo zrobi się nudno ale zapodaję tylko temat do przemyśleń.
  • 0

#39 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:52, 05.05.2009

matman, wszystko sie zgadza, Pawelsky sie nic nie pomylil. Poprostu w dieslach jest inne zalecane cisnienie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#40 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:53, 05.05.2009

ciśnienie w oponach okresla producent pojazdu i nie ma potrzeby zmieniania jego wartości, górną granicę wrtości ciśnienia określa producent opon - max cisnienie podane na oponie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
zmień kolor czcionki - czerwony to kolor zarezerwowany dla administratora
  • 0

#41 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:24, 05.05.2009

I jeszcze jedna kwestia. Temperatura powietrza w kole. Jeżeli zrobimy następujące założenia. Wyjeżdzamy z domu z ciśnieniem 2,2 atm przy temperaturze 20 st. Celsiusza (293 Kelvina) i w czasie jazdy temperatura wzrośnie o 15 stopni to na podstawie prawa p1*V1\T1 = p2*V2\T2 (objętość stała czyli V1 = V2) mamy p1\T1 = p2\T2 (temperatura w kelvinach wynosi celsiusze + 273) to ciśnienie wzrośnie o 0,1 atm czyli na 2,3 atm. Na podstawie tego równania możemy obliczać ciśnienia przy zmianach temperatury. Latem taka sytuacja wcale nie jest taka rzadka. Dotknijcie kiedyś koło po dłuższej podróży i szybkiej jeździe a zobaczycie że jest wyraźnie cieplejsze. Posłużyłem się tutaj tzw. równaniem stanu gazu doskonałego czyli równaniem Clapeyron'a czyli pV\T = constance.
Pozdrawiam!
  • 0

#42 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:54, 05.05.2009

:shock: matman, fizykę studiowałeś czy na uczelni pracujesz ??
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#43 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:29, 05.05.2009

bardzo ciekawy ale raczej akademicki wątek..
to co przedsatwil matman dotyczy jak rozumiem samochodu stojącego. Zeby wyciagac ilosciowe wnioski co do zmiany (wzrostu) cisnienia powietrza w oponie trzeba znać temperature gazu we wnetrzu opony.

Mozna ewentualnie jakby sie komus chciało zrobić taki eksperyment: przejechać x kilometrów z jakąś predkoscia w upalny dzień i zmierzyć ciśnienie powietrza w oponie i na tej podstawie obliczyc temp gazu w oponie.... (ze wzoru który podał matman)....

wniosek prawdopodobnie bedzie jeden: dla "normalnych" cisnien wplyw temp bedzie mial znikomy wplyw na koncowe cisnienie i bezpieczenstwo z tym zwiazane (IMHO oczywiście :mrgreen: )
  • 0

#44 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 05.05.2009

zaraz dojdzie to textu ze powietrze w oponach nalezy wymieniac co 10tys razem z olejem itp :lol:
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#45 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:52, 05.05.2009

Całe szczęście, że w tym wszystkim nikt nie pisze o pompowaniu azotem :k
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq