Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpanie autem podczas hamowania silnikiem

VII szarpanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 gizmoone

gizmoone
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:22, 03.03.2014

Witam

Mam accorda VII gen przed lift silnik 2.0. Czasami podczas ruszania np w korku gdy puszcze juz sprzęgło i toczę się bez gazu na 1 biegu auto zaczyna mocno szarpać. Nie jest to w trakcie puszczania tylko juz po czasami po dłuższej chwili. Jeśli dodam gazu bądź wcisne sprzęgło szarpanie ustępuje. Sprzęgło bierze normalnie, przy normalnym ruszaniu z gazem nie ma żadnego problemu, także na wyższych biegach nie ma chodzi płynnie. Nie wiem czy to może być ze sobą powiązane ale stojąc dłużej na światłach po paru minutach wolne obroty spadają i czuć drgania jak w dieslu. Co może być tego przyczyną?


  • 0

#2 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:26, 03.03.2014

Podejrzewam, ze do wymiany jest czujnik map sensor.
Najlepiej gdybys od kogos podmienił i sprawdził.


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#3 grand116

grand116
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:daleko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 08.04.2014

witam i jak tam auto doszedles czego byla przyczyna szarpania bo mam to samo


  • 0

#4 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:17, 09.04.2014

Eee no Panowie. Albo coś źle zrozumiałem albo oczekujecie niemożliwego.

Przecież to nie Automat, żeby samo jechało. Na zimnym tego nie zrobi, bo ma podwyższone obroty i silnik ciągnie. Ale jak się rozgrzeje, to obroty są już możliwie niskie, zatem ruszając bez gazu oczywiście na w pełni sprawnym sprzęgle ruszy przy odrobinie ogarnięcia kierowcy, ale wystarczy, że będzie delikatnie pod górkę i silnik zacznie się dławić. Wystarczy nawet, że za szybko puścimy pedał sprzęgła, nie dając tym samym możliwości układowi napędowemu na przeniesięnie odpowiedniego momentu na koła i wtedy szarpnie, bo by chciał, ale nie może. Sami piszecie, że z gazem już jest wszystko w porządku i piszesz o staniu w korku, czyli silnik zagrzany, więc jak dla mnie nie widzę tu problemu.


  • 0

#5 gizmoone

gizmoone
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 09.04.2014

Szarpanie w moim przypadku nie jest zalezne od tego czy pod gorke czy nie. Na rownym zdarzy sie szarpac (np zdarzylo sie to na parkingu na dachu super marketu) a takze zdarzylo sie przy bardzo delikatnej gorce. Sprzeglo puszczam bardzo delikatnie czasem gdy zacznie szarpac wciskam jeszcze raz i po chwili staram sie puscic jeszcze delikatniej ale nie daje to lepszego rezultatu. Czesciej dzieje sie to przy zimnym silniku ale przy nagrzanym tez mi sie zdarzylo. Szarpanie wystepuje jednak czasami, nie jest to nagminne wiec nie zmusilo mnie to jeszcze do interwencji, jednak chcialem wiedziec gdzie szukac przyczyny.


  • 0

#6 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:52, 09.04.2014

sheiva ty zle zoruzumiałes, nie chodzi o ruszanie a bardziej o jazde na puszczonym sprzegle, ze wtedy szarpie, wiec albo to map sensor albo IAC, wyczyscic i zobaczyc czy jest poprawa. Oczywiscie sprzegło sprawne?


  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:32, 10.04.2014

wiec albo to map sensor albo IAC, wyczyscic i zobaczyc czy jest poprawa. 

Gdyby Map sensor był walnięty nie przekroczył by 3000 rpm


  • 0

#8 gizmoone

gizmoone
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 10.04.2014

Tak, sprzęgło sprawne.


  • 0

#9 BROWN

BROWN
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 21.04.2014

U mnie w 2,4 jest to samo tyle, że u mnie trzepie całym silnikiem jakby padło koło dwumasowe
, którego nie mam.
  • 0
AJ

#10 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 23.04.2014

Witam.

Mam podobny przypadek, nawet na ciepłym silniku, wrzucam 2 bieg wciskam gaz puszczam wciskam ponownie i zaczyna szarpac. 


Użytkownik skubbi edytował ten post 09:24, 23.04.2014

  • 0

#11 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:03, 03.05.2014

poduszki macie wszytskie sprawne? u mnie szarpało nie mogłem zlokalizować co to dopero ostatnio namierzyłem że to poduszka bo wylała się całkiem :)


  • 0

#12 grand116

grand116
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:daleko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 03.05.2014

maze cos w tym być bo jak czasami ruszam mocniej to delikatnie cos stuka może to być poduszka


  • 0

#13 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:19, 03.05.2014

Pany ja chyba zlokalizowałem co jest przyczyną podszarpywania.

Przez przypadek koledze tak sie działo że mu szarpało, wymienił sprzęgło na jakiś czas było ok (miesiąc, dwa) a potem znowu, myślał że to nowe sprzęgło sie posypało a okazało się że stare sprzęgło (poprzednie) dojechało koło zamachowe i je przypaliło, jadąc ręką po nim czuć że jest nierówności (zamach), a po założeniu nowego kompletu sprzęgła na przypalony zamach rozpierniczało nowe sprzęgło.

Więc jak ktoś założy nowe sprzęgło będzie oki na jakiś czas, potem powróci problem ale myśląc że "sprzęgło wymieniłem to musi być coś innego" jest błędne.

Sprawdźcie swoje koła zamachowe.

Bo skoro szarpie przy ruszaniu, czy zmianie biegu to problem tkwi w układzie rozłączającym/załączającym napęd czyli sprzęgło (komplet), koło zamachowe + ta mała tulejka w kole zamachowym (głównie takie skrzeczenie przy ruszaniu z 1-ki, jakby koza darła mordę).


  • 0

#14 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:20, 03.05.2014

na waszym miejscu przyjrzałbym się słynnemu przemiennikowi mechaniczno-elektrycznemu . To do czego idzie linka pedału gazu i co przemienia ruch linki na napięcie elektryczne które steruje przepustnicą ....mam to samo że szarpie co jakiś czas dodatkowo jakiś czas temu pojawiły sie błędy z tym związane, które udało sie skasować niemniej szarpanie dalej sie pojawia ..


  • 0

#15 yans

yans
  • Klubowicz
  • 5 postów
  • Skąd:W-wa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 28.05.2014

Co do szarpania to mam podobny problem, jadąc delikatnie pod górkę 10-15 km/h na puszczonym sprzęgle i dodając powoli gazu zaczyna telepać i trzeba sprzęgło delikatnie wcisnąć a potem puścić i dodać gazu jak przy ruszaniu i dalej jest ok.

 

W ogóle to sprzęgło ma już 250 tys. km nalatane, więc może mu już się nudzić.

 

Poza tym to tak teraz czytałem wpisy i chyba zgodzę się z wpisem "taryfy" co do zużytego docisku, tym bardziej, że mam jeszcze inne problemy np. pykający pedał sprzęgła pod koniec wciskania i zaraz po jego lekkim odpuszczeniu a na domiar złego przy zmianie biegów z 1 na 2 bieg na wysokich obrotach ok. 5-6 tys. trafiam lewarkiem na blokadę i bieg można zmienić dopiero jak lekko spadną obroty.

 

Reasumując podejrzewam, że te wszystkie objawy to kończące się sprzęgło/docisk ale jeśli jest tu jakiś "cwaniak" to niech mnie oświeci albo upewni :-) Pozdr.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq