Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA-problem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
171 odpowiedzi w tym temacie

#61 / Tomek \

/ Tomek \
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:STRYKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 31.01.2016

Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.

Na razie znalazłem ten link i z niego korzystałem
http://www.tsxclub.c...morization.html
jest do akura ale sprawdziłęm to na swojej hani VII i zadziałało. Jeszcze podam link jak zrobić zworkę do złącza obd by wejść w tryb serwisowy auta i zaprogramować ten czujnik. Dzięki temu trybowi nie musimy podłączać HDI service. 100% działa bo kilka razy już programował to u siebie.


Tu mamy kody błędów:
http://www.obd-codes...le_codes/honda/
http://www.honda.gda...php?topic=275.0

Tu mam foto naszego złącza obd w hani:
http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif

robimy "zwarcie" dla złącza 9i4 przekręcamy kluczyk i na wyświetlaczu pod zegarami mamy tryb serwisowy auta. Możemy zacząć zabawę z komputerem. Polecam najpierw odczytać kody czyli będzie nam mrugać ABS lub ikonka silnika w zależności w którym układzie mamy błędy mruganie długie i krótkie to "10" i "1" czyli sześć mrugnięć długich to 60 a pięć mrugnięć krótkich, szybkich to "5" i mamy nasz błąd 65.

Procedura kasowania błędów też jest prosta ale nie pamiętam jak potrzeba to zaraz poszukam dokładnego opisu.

Kasowanie błędów jest opisane w pierwszym linku ale dodam opis tutaj:
But few days ago I have fixed the problem myself without Dealer Scanner!
First of all you need to clear ABS errors (that is the main problem why i have failed earlier).

1) Jump pins 4 and 9.
2) Press and hold the brake pedal and switch on the ignition.
3) Wait for the ABS light to turn off and then remove your foot from the brake pedal.
4) Wait for the ABS light to turn on, then press and hold the brake pedal again.
5) ABS light should turn off, then remove your foot from the brake pedal.
6) Wait for two flashes of ABS light. If it flashes it means that errors are erased.

Check the errors (with the pins jumped) - just turn the ignition on, if ABS light does not flash, no errors are in memory.

Now the main part.

VSA neutral position setting

Do not touch the brake pedal anymore.

1) Jump pin 9 to chassis ground (I have used a bolt on a door hinge).
2) Turn the ignition on, after ABS light turns off, quickly press the "VSA off" button.
3) After ABS light turns on again, quickly press the "VSA off" button.
4) Now shoud be a lot of different blinks and fashes and all lights ABS, VSA and triangle should turn off. The problem's solved.
5) Open the beer bottle!

Dodam tylko tyle od siebie że byłem zdesperowany jak miałem te błędy i w salonie honda chcieli mnie skasować kupe kasy za to, oczywiście na rozmowie wstępnej naopowiadali mi że padły czujniki it. umówiłem się nawet na naprawę ale jak doszedłem co i jak to zrobić samemu to potem pojechałem do nich i powiedziałem im że zrobiłem to sam, zrobili wielkie oczy. Powiedziałem im co było i jak to zrobiłem to przyznali mi z uśmiechem że tak to się robi i oni podobnie by to w 5 minut zrobili.

Życzę szczęścia i dużo cierpliwość bo będzie potrzebna. Ważne są mili sekundy wykonywania tych operacji zgrania pedału hamowania z mryganiem na tablicy zegarów tak samo z programowaniem VSA ważne jest wstrzelić się w odpowiednim momencie przyciskiem VSA w mrugania itp. NA 100% nie dacie rady zrobić tego za pierwszym razem ale można to robić bez problemu aż do skutku.

Jeśli coś to tak dla "opornych" mogę się pokusić o zrobienie filmiku na mojej hani. Rozprogramuje komputer i potem zaprogramuje czujniki.

 

Super !!! to działa :) Pozdr. i dzięki.


  • 0

#62 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:40, 11.02.2016

Kiedyś pisałem o problemie kolegi z VSA i ABS, który udało mi się zlikwidować (skasowac). Teraz, po roku problem wrócił i już nie da się skasować błędów. Ktoś może to zdiagnozować?


Mi4i ci to uczynił

Użytkownik lajsta edytował ten post 11:42, 11.02.2016

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#63 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:22, 12.02.2016

Standardowo trzeba odczytać kod błędu, może się świecić np. z powodu uszkodzonego czujnika ABS albo czujnika świateł stop.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#64 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 10.10.2016

Panowie a gdzie znajduje się (gdzie jest zamontowany?) czujnik/sensor VSA (taka mała metalowa puszka)?

Pod konsolą czy pod fotelami szukać bo mam różne opinie i wolałbym się upewnić zanim zacznę grzebać :-)


  • 0

Lukas


#65 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:58, 11.10.2016

vsalocations.jpg

Tutaj jest zaznaczone, że jest pod siedzeniem


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#66 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 11.10.2016

vsalocations.jpg

Tutaj jest zaznaczone, że jest pod siedzeniem

Dziękuję,

rozumiem że chodzi o ten: YAW RATE-LATERAL ACCELERATION SENSOR?

czyli muszę odkręcić fotel pewnie żeby się do tego dostać..?

zdjęcie tego czujnika w zał.


  • 0

Lukas


#67 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:20, 11.10.2016

Prawdopodobnie tak, sam tego nigdy nie robiłem, ale patrzyłem wczoraj w ESM i podobno trzeba też zdemontować podłokietnik ale całą procedurę mogę podesłać później jak wrócę z pracy


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#68 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 11.10.2016

Prawdopodobnie tak, sam tego nigdy nie robiłem, ale patrzyłem wczoraj w ESM i podobno trzeba też zdemontować podłokietnik ale całą procedurę mogę podesłać później jak wrócę z pracy

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, poproszę o tą procedurę. Mam nadzieję że to rozwiążę mój problem z VSA po wymianie i kalibracji położenia neutralnego :-)


  • 0

Lukas


#69 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:43, 11.10.2016

Oto procedura, raczej nic trudnego nie ma :
 
NOTE: Do not damage or drop the sensor as it is sensitive. 
 
1. LHD type:  Remove the driver's seat.  
 
RHD type:  Remove the passenger's seat.  
 
2. Turn up the floor carpet (A). 
 
3. Remove the bracket mounting bolts (B). 
 
4. Remove the yaw rate/lateral acceleration sensor © with the bracket (D). 
 
5. Remove the bracket (E). 
 
6. Install in the reverse order of removal. 
 
7.  Do the VSA sensor neutral position memorization. 
 
CiO6C8G.png

 


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#70 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 14.10.2016

Problem rozwiązany więc napiszę bo może komuś się przydać :-)

 

Przygotowując się do wymiany sensora VSA, zgodnie z procedurą od kolegi hellkit (dziękuję Ci za pomoc!) poruszałem wiązką kabli idącą do niego pod fotelem kierowcy. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie kontrolki błędów zniknęły :-D , komputer odzyskał komunikację z testerami,HDS itp.

 

ABS i VSA wróciły, auto jeździ normalnie, wszystko działa. Zakupiony do wymiany sensor leży w szufladzie w razie czego.. ;-)

 

Jeśli będziecie mieli problem jak opisywałem powyżej, zacznijcie od szukania w tym miejscu bo może coś nie styka jak trzeba. Można w ten sposób oszczędzić duuużo kasy :-)

 

Nadmieniam że byłem z tym problemem w ASO, u dwóch byłych pracowników ASO HONDA którzy są uznawani jako spece od japońców w Toruniu i okolicach, 4 innych elektroników i żaden z nich nie zajrzał w to miejsce gdy brakowało komunikacji z komputerem.

 

pozdrawiam!


  • 0

Lukas


#71 3ehu

3ehu
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 17.11.2016

Hej,

 

Mam podobny problem, zaświecił mi się komplet ABS ESP wykrzyknik, mechanik próbował zczytać błąd z kompa (podobno 3 testerami) i nic mu się nie udało odebrać (brak komunikacji z ABS)

Podłączyłem zworkę testu ABS i mam 1 długie 5 krótkich mrugnięć więc obstawiam że to 15 :)

Niestety nie bardzo wiem z której tabeli kodów powinienem skorzystać, mógłbym prosić w tej kwestii o pomoc ? Accord 2.2 2004

 

Co do poprawienia kabli od sensora HDS niestety na ten moment nie mam warunków żeby się tam dogrzebywać i zamierzam zostawić to mechanikowi.

Chce jednak zebrać maxymalnie dużo informacji niczym odstawię auto ponownie. 

 

Z góry dzięki za pomoc.


  • 0

#72 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:24, 17.11.2016

15 to sensor prawy tył

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#73 McGregor1983

McGregor1983
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wojkowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 27.07.2017

U mnie tego testu kontrolek nie da się zrobić a robie wg instrukcji pomocy
  • 0

#74 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:23, 27.07.2017

Coś źle robisz albo masz coś przykombinowane z autem.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#75 McGregor1983

McGregor1983
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wojkowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 28.07.2017

Co masz na myśli przykombinowane? Jak to sprawdzić? Wiem jedno mam błąd abs vsa gdyż odpiolem pompę abs żeby wyczyścić czujnik od vteca ten z boku silnika i teraz mam problem
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq