Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA-problem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
171 odpowiedzi w tym temacie

#136 wiklak17

wiklak17
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 29.11.2018

Witam

Podepne się pod temat mam podobny problem z Accordem 2.2 polift zapala się błąd WSA + wykrzyknik ale tylko jak temperatura spadnie poniżej 5 stopni po zagrzaniu auta i ponownym odpaleniu błąd znika,
Czy ktoś miał podobną sytuację?
Co to może być?




Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#137 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:05, 29.11.2018

Jakiś Janusz siedzi pod autem i jak się dobrze nagrzeje to rozłącza kable, albo zadzwoń do wróżbity to coś wymyśli. 

 

Przeczytaj ten temat od początku czy xx innych tematów, albo JEDNĄ/1 stronę wcześniej i ostatni post jaki napisałem dla wszystkich leniwych.

Odczytaj błędy i będzie wiadomo o co chodzi.

Diagnostykę jak zrobić, kody błędów itd itd itd wszystko znajdziesz na forum. 

Wystarczy chcieć poszukać, a nie po najprostszej linii oporu posty klepać...


Użytkownik ślepak edytował ten post 17:06, 29.11.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#138 Aweruj

Aweruj
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:45, 06.05.2020

Witam wszystkich!
Mam dość specyficzny problem. Diagnostyka spinaczem wykazała błąd nr 17 i tylko ten. Doszedłem do tego że wymienić należy czujnik ABS lewy tył, co zrobiłem, potem skasowałem wszystkie błędy zgodnie z instrukcją, poprawnie skalibrowałem vsa i przez jakiś czas nie paliły się żadne kontrolki. Po jakimś czasie podczas jazdy zapaliło się VSA i wykrzyknik, więc odczytałem ponownie kody błędu spinaczem i kontrolka ABS mi wymrugała kod 26 dotyczący czujnika przyspieszenia bocznego.  Znalazłem procedurę diagnostyki tego czujnika ale za nic nie mogę znalezc informacji gdzie ten czujnik się znajduje, a w internecie nie znalazłem do tej pory żadnego miejsca w którym możnaby kupić ewentualny zamiennik. Ktoś obeznany w temacie oświeci mnie jak to jest z tym czujnikiem?


  • 0

#139 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 06:38, 06.05.2020

Najlepsze źródło to ESM. Tam znajdziesz opis kodu błędu, lokalizację podzespołów, schematy itp.
  • 0

#140 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 07:54, 06.05.2020

Wymiana czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego VSA

 

UWAGA: Nie uszkodzić ani nie upuścić czujnika, ponieważ jest on wrażliwy na uszkodzenia.

 

1. Wymontować siedzenie kierowcy.

 

 

2. Podwinąć wykładzinę podłogi (A).

 

 

3. Wykręcić śruby mocujące wspornik (B).

 

 

4. Wymontować czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego © z wspornikiem (D).

 

 

5. Wymontować wspornik (E).

 

 

6. Zamontować w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania.

 

 

7. Wykonać procedurę zapamiętania pozycji neutralnej czujnika VSA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DTC 26:   Przyspieszenie boczne

 

 

 

1. Za pomocą HDS skasować kody DTC.

 

 

2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

3. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).

 

 

4. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.

 

 

5. Sprawdzić kod DTC.

 

Czy jest wskazywany DTC 64?

 

TAK - Wykonać odpowiednią procedurę usuwania usterki.n

 

NIE - Przejść do  5.

 

 

 

6. Wyłączyć zapłon.

 

 

7. Rozłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA, złączkę 5-stykową czujnika skrętu i złączkę 5-stykową czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

8. Włączyć zapłon (II).

 

 

9. Zmierzyć osobno napięcie między masą i stykiem nr 33, 35 i 37 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.

 

 

 

 

 

 

Czy napięcie wynosi 1 V lub więcej?

 

TAK - Usunąć zwarcie do zasilania w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

 

NIE - Przejść do  10.

 

 

10. Wyłączyć zapłon.

 

 

11. Sprawdzić osobno ciągłość obwodu między masą i stykiem nr 33, 35 i 37 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

 

NIE - Przejść do  12.

 

 

12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 35 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 2 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  13.

 

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

 

 

13. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 33 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 4 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  14.

 

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

 

 

14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 37 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA i stykiem nr 5 złączki 5-stykowej czujnika odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  15.

 

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a czujnikiem odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.n

 

 

15. Wymienić na sprawdzony w działaniu czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

16. Połączyć ponownie wszystkie odłączone złącza.

 

 

17. Za pomocą HDS skasować kody DTC.

 

 

18. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

19. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).

 

 

20. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.

 

 

21. Sprawdzić kod DTC.

Czy jest wskazywany DTC 25?

 

TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n

 

NIE - Wymienić oryginalny czujnik odchylenia kierunkowego/przyspieszenia bocznego.

 

 

 

 

 

 

 

 Żadnych takich rzeczy nie kupuję się w zamienniku... 

Napisz do kolegi Wolek to moduł vsa czy czujnik przyśpieszenia bocznego dostaniesz w 48h do domu.

 

Proszę. Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#141 Aweruj

Aweruj
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 10.05.2020

Obyło się bez zamienników, dostałem się do czujnika, rozebrałem go i podczysciłem płytki układu, dodatkowo byl przykrecony na jednej srubie, dołożyłem drugą i tyle. Kasowanie błędów, kalibracja vsa i do tej pory spokój.

Dzięki za pomoc!
  • 0

#142 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 02.02.2021

Witam Szanowne Grono.

 

Wiem, że tematów dotyczących VSA było wiele, z bieżącym również się zapoznałem dokładnie, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Postępowałem zgodnie z instrukcjami dotyczącymi kasowania błędów poprzez zwarcie 4 i 9 pina a następnie zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA. Wszystko przebiega w porządku, ale po przejechaniu kawałka drogi i wciśnięciu hamulca wywala mi ponownie błąd VSA. Co zauważyłem, jak naciskam delikatnie pedał hamulca, to błąd nie wywala, ale po wciśnięciu mocniej (i nie mówię tu o hamowaniu awaryjnym) wyskakuje, jadąc ze stałą prędkością, przyspieszając, czy hamując silnikiem nic się nie dzieje, a po naciśnięciu trochę mocniej hamulca wywala błąd. Irytuje mnie to strasznie. Co dziwne jadąc z podłączonym komputerem z programem Delphi w momencie gdy na desce wyrzuci mi błąd to na komputerze nic nie widać… Rozmawiałem z mechanikiem, to już nie ma punktu zaczepienia. Oczywiście w momencie gdy wyskoczy mi na kokpicie błąd przestaje działać kontrola trakcji i abs. Ale wystarczy na skrzyżowaniu przekręcić kluczyk na OFF i od razu ON- tak ze obroty nawet nie zdążą spaść i auto nie zgaśnie, ale akumulator przez chwilę nie dał prądu i problem znika do następnego hamowania… Ponowne kasowanie błędu zworką i ustawianie neutralnego czujnika VSA nie daje efektu (tzn. przy włączeniu silnika nie ma błędu, ale przy hamowaniu autem pojawia się). Co może istotne nie zauważyłem też sytuacji, w której na włączonym silniku na postoju wciskam hamulec i mi się błąd pojawia. Tylko i wyłącznie hamując w trakcie jazdy. Czy tu będzie konieczność wymiany modułu abs, czy jeszcze można próbować zdiagnozować coś innego?

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc.


  • 0

#143 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:51, 02.02.2021

Czołem,

Skoro jest błąd od VSA, to próbowałeś go odczytać z sekwencji mignięć kontrolki (w końcu operujesz zworką)?


Użytkownik FullChess edytował ten post 10:53, 02.02.2021

  • 0

FullChess


#144 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 02.02.2021

tak o ile pamiętam 8 długich i 6 krótkich więc błąd 86


  • 0

#145 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:02, 02.02.2021

Hmm, w ESM opis faktycznie rozbudowany nie jest...
 
DTC Troubleshooting: 86

DTC 86:

 F-CAN Communication

  1. Start and run the engine for at least 5 seconds then turn the engine off.

  1. Check for DTCs using the HDS.
Is DTC 86 indicated?

YES -

Go to Step 4 .

NO -

Intermittent failure, the F-CAN communication line is OK at this time.■

  1. Check for DTCs in the ECM/PCM.
Are any DTCs indicated?

YES -

Troubleshoot the ECM/PCM DTCs.■

NO -

 

Rozumiem, że żadnych innych błędów nie ma - ESM mówi wówczas o wymianie "VSA modulator-control unit". Nie za szkodzi pewnie jednak sprawdzić wcześniej wiązki.


Użytkownik FullChess edytował ten post 11:02, 02.02.2021

  • 1

FullChess


#146 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 02.02.2021

Wiesz co, co jakiś czas mi pokazywało, że słabe napięcie ładowania akumulatora, czy jakoś tak to szło. A wczoraj w sumie podczas jazdy z podpiętym komputerem po raz pierwszy i tylko raz wyskoczył mi 84-1 brak zapisu położenia neutralnego czujnika VSA. Oczywiście skasowałem błędy i zrobiłem kalibrację wg. instrukcji i problem zniknął... do następnego hamowania, gdzie na desce mi wywaliło błąd a na komputerze już nic :/

 

A mówisz o sprawdzeniu wiązki... tej pod fotelem kierowcy, o której ktoś tu już pisał?


Użytkownik Sebulerbin edytował ten post 11:20, 02.02.2021

  • 0

#147 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:41, 02.02.2021

Wydaje się, że przed radykalnymi krokami trzeba się upewnić co do wszystkiego:

- poprawności ładowania akumulatora (choć tu akurat sam potwierdzam, że przy cięższym rozruchu np. w niskiej temperaturze ABS potrafił mi złapać bodajże DTC 62),

- poprawności połączeń elektrycznych (w tym również wiązki do czujnika pod fotelem).

Szczególnie, że sytuacja nie do końca odpowiada opisowi DTC 86 w ESM - piszą tam o permanentnym pojawianiu się kodu już po uruchomieniu silnika (odczyt po 5 sekundach pracy i zgaszeniu), a u Ciebie dzieje się to po zadziałaniu hamulca podczas jazdy. Dlatego czujność powinna być wzmożona ;-).


  • 1

FullChess


#148 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 02.02.2021

Tak, tak to przy rozruchu to już miałem kilka razy, ale pojawi się na chwilę i zniknie samo. I tak jak napisałeś, po uruchomieniu silnika wszystko jest ok dopiero podczas hamowania pojazdu wyrzuca... A więc teraz będę musiał tą wiązkę pod fotelem sprawdzić o której napisałeś. Sytuacja o tyle utrudniona, że na komputerze z programem Delphi praktycznie nic nie pokazuje pomimo, że na desce świeci błąd.


  • 0

#149 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:11, 02.02.2021

Niestety, nie mam doświadczeń z tym programem, do tej pory posługiwałem się tylko HDS+HIM. Jak na razie zawsze to co pokazywało HDS w kwestii DTC, było tożsame z kodami migowymi przy zworze SCS, więc powinieneś się raczej kierować nimi. O ile dobrze pamiętam, przy kodach VSA mignięcia są bardzo szybkie (zwłaszcza te od drugiej cyfry) - upewnij się też, że to na pewno DTC 86 ;-).


  • 1

FullChess


#150 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:07, 02.02.2021

programy diagnostyczne innych firm nie zawsze dobrze działają z hondą, także to że czegoś tam delphi nie wyświetla/ nie odczytuje wcale mnie nie dziwi, jedynym 100% pewnym sprzętem jest HDS ewentualnie prosta i tania zworka na 4 i 9 pinie + oczywiście policzenie mignięć kontrolki, a jeżeli masz błąd 86 to najprawdopodobniej modulator VSA do wymiany, ale nim zaczniesz pruć posprawdzaj kable, na ten temat na forum jest ogrom informacji


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq