Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA-problem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
176 odpowiedzi w tym temacie

#151 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6136 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 357
Wzorowa

Napisano 16:35, 02.02.2021

Reasumując, bo sporo zostało już wyjaśnione dawno na forum:

 

 

 

- błąd słabego napięcia akumulatora ma chyba 80% użytkowników ACC VII( może mieć ten błąd znaczenie dla układu VSA gdy napięcie będzie spadało poniżej 12v) Także warto sprawdzić testem OBCIĄŻENIOWYM w jakim stanie masz akumulator, czy połączenia masowe są poprawne i co się często zdarza czy klemy są prawidłowo zamontowane na bolcach od aku. 

 

- Niestety reset błędów a następnie kalibracja nie usunie problemu, można to zrobić np po wymianie czujnika abs, zabawie innymi komputerami niż HDS w układzie vsa/abs czy np po wymianie czujnika kąta położenia kół/skrętu (DTC 27)

 

- Sam mam delphi i odczytuję błędy VSA/ABS bez problemów jak i się łączy z modułami, widocznie kwestia wersji oprogramowania

 

-Zmartwię Cię ale, DTC 84  czy DTC 86 najczęściej kończy się wymianą modułu VSA.

 

Udało sie nie raz uratować "problem" rozpinając wtyczkę na pompie, sprawdzenie połączeń masowych czy słaby aku(o czym pisałem wyżej) , jak i wiązka przewodów od VSA która jest pod fotelem kierowcy.

Gdy to zrobisz i dalej będzie choinka na desce to dzwonisz do naszego forumowego sprzedawcy Wolka:

 

http://www.accordklu...er/63984-wolek/

 

podajesz numer z pompy i na pewno pomoże i załatwi w przeciągu 48H drugą sprawną pompę. 


  • 1

Accord VI QP F23

Accord VI QP J30

Accord VII N22

Civic IX FK2 Tourer R18Z4 

Accord VIII CU1 R20A3

 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#152 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 02.02.2021

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Posprawdzam w wolnej chwili i najwyżej zdam relacje co dalej wyszło, czy jak się rozwiązało.


  • 0

#153 Alex1989axe

Alex1989axe
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 08.02.2021

Miałem podobny problem w zeszłym roku. Błąd VSA i ABS - kilkukrotne kasowanie zworką i nie pomogło bo błędy wracały.  Mi chyba program DELPHI pokazał przyczynę o ile dobrze pamiętam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik Ślepak edytował ten post 19:47, 08.02.2021
Ogłoszenie

  • 0

#154 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6136 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 357
Wzorowa

Napisano 19:48, 08.02.2021

Alex1989axe  

Jako klubowicz możesz bez problemu wystawić ogłoszenie w odpowiednim dziale do czego zachęcam. 


  • 0

Accord VI QP F23

Accord VI QP J30

Accord VII N22

Civic IX FK2 Tourer R18Z4 

Accord VIII CU1 R20A3

 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#155 Alex1989axe

Alex1989axe
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 08.02.2021

Ok dzięki za uwagę, ale w poście chodziło mi o zwrócenie uwagi na czujniki ABS, a propozycja pompy to tylko przy okazji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#156 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:30, 12.02.2021

Miałem podobny problem w zeszłym roku. Błąd VSA i ABS - kilkukrotne kasowanie zworką i nie pomogło bo błędy wracały.  Mi chyba program DELPHI pokazał przyczynę o ile dobrze pamiętam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

U mnie Delphi w sumie kilka razy podłączony, a tylko raz wykazał błąd. A u Ciebie co w końcu wyszło i jak zlikwidowałeś problem skoro zworka też nie pomagała?


  • 0

#157 Alex1989axe

Alex1989axe
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 12.02.2021

U mnie Delphi w sumie kilka razy podłączony, a tylko raz wykazał błąd. A u Ciebie co w końcu wyszło i jak zlikwidowałeś problem skoro zworka też nie pomagała?

Uszkodzony czujnik ABS. Wymiana czujnika, usunięcie błędów ABS i VSA (za ppmocą zworki) i po problemie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#158 Sebulerbin

Sebulerbin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:EL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 12.02.2021

Uszkodzony czujnik ABS. Wymiana czujnika, usunięcie błędów ABS i VSA (za ppmocą zworki) i po problemie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale rozumiem, że na kompie program Delphi wyświetlił Ci błąd, który dokładnie czujnik ABS Ci padł?


  • 0

#159 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:31, 12.02.2021

A czy samodiagnostyka tego nie powie??


  • 0

#160 Alex1989axe

Alex1989axe
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 12.02.2021

Ale rozumiem, że na kompie program Delphi wyświetlił Ci błąd, który dokładnie czujnik ABS Ci padł?

Dokładnie nie pamietam jak to było, ale raczej tak bo nie robiłem metody prób i błędów ;D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#161 Zydrun

Zydrun
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:OLSZTYN
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 22.03.2021

Witam, mam problem z kontrolkami abs vsa, probowalem usunąć błędy stosuhac procedure laczenoa pinów i wciskani hamulca błąd abs sie kasował vsa tez odrazu bez stosowania 2 kroku tej procedury jednak po wrzuceniu biegu bledy wracają, co powinienem jeszcze sprawdzic nim postawie auto do warsztatu co moze byc przyczyna?
  • 0

#162 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1964 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:52, 22.03.2021

Usuń błędy abs i od razu skalibruj VSA. Jednorazowe skasowanie błędów usuwa też ustawienie vsa.
  • 0

#163 Śróbka

Śróbka
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wschód
  • Silnik:2,2
  • Wersja:tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 12.10.2021

Witam, odgrzeję trochę temat. Mianowicie byłby mi ktoś w stanie wytłumaczyć lub pokazać jak krowie na miedzy gdzie dokładnie czujnik przyspieszenia bocznego jest? Wiem że gdzieś pod fotelem kierowcy, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowaniu fotela, kilku plastików i uniesieniu wykładziny żadnego czujnika nie znalazłem (oprócz tego od poduszek) Świeci mi się błąd vsa i wykrzyknik ale nie cały czas, niekiedy zapali się podczas jazdy, a czasem jak włącze zapłon...Robiąc zworkę komputer wymigał mi kod 25. Kasowanie błędów i kalibracja vsa nie dają rezultatu. Poruszał bym wiązką albo przeczyścił styki ale rozebrałem pół auta a czujnika nie znalazłem 😭
  • 0

#164 Dymek103

Dymek103
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Starogard Gdański
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord Tourer
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 13.12.2022

Ja z szybkim pytaniem: czy jest opcja oszukać komputer, aby nie pokazywał mi co włączenie zapłonu błędu VSA? Po resetach i odczytach błędów wychodzi mi wymiana pompy, ale ja nie mam siły i czasu na to, samo vsa też nie jest mi potrzebne, ale krzyczenie licznika, że jest problem jednak irytuje... Da się to jakoś oszukać?
  • 0

#165 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6136 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 357
Wzorowa

Napisano 22:20, 13.12.2022

Ja z szybkim pytaniem: czy jest opcja oszukać komputer, aby nie pokazywał mi co włączenie zapłonu błędu VSA? Po resetach i odczytach błędów wychodzi mi wymiana pompy, ale ja nie mam siły i czasu na to, samo vsa też nie jest mi potrzebne, ale krzyczenie licznika, że jest problem jednak irytuje... Da się to jakoś oszukać?

 

 

Pewnie absu też nie potrzebujesz?  do tego kontroli trakcji i pewnie  "esp" także, do kompletu polecam letnie oponki i wyciąć dpfa to będzie komplet. 

 

Wymień pompę i po temacie, samochody się naprawia a nie fuszerkę odwala... 

 

Nie, nie da się oszukać pompy. 


  • 0

Accord VI QP F23

Accord VI QP J30

Accord VII N22

Civic IX FK2 Tourer R18Z4 

Accord VIII CU1 R20A3

 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq