Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Grzejąca się tarcza

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#1 fantaster

fantaster
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:kujawsko pmorskie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:37, 12.08.2013

Witam wszystkich.
Moj problem polega na tym iz, w zaleznosci od intensywnosci hamowania grzeje sie jedna z przednich tarcz. Mogę przejechac np 40km delikatnie hamujac i wszystko jest ok, a przejade 5km mocno hamujac i roznica nagrzania przednich tarcz bedzie ogroma. Bylem juz u mechanika i mam przeczyszczony tloczek i prowadnice klockow ale problem pozostal... Co moze byc przyczyna takiego stanu? Auto mam od niedawna ale poprzedni wlasciciel prowadzil "ksiazke serwisowa" i z niej wynika ze na tarczach jest przejechane jakies 20tys a firma tarcz jakas budzetowa poniewaz kosztowaly 196zł za komplet.
Prosze o pomoc. Pozdrawiam


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:10, 12.08.2013

Bylem juz u mechanika i mam przeczyszczony tloczek i prowadnice klockow ale problem pozostal...


wymienić tłoczek z osłoną
ślizgi wyczyścić
prowadnice sprawdzić czy chodzą luźno
  • 0

#3 fantaster

fantaster
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:kujawsko pmorskie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 12.08.2013

Ale tloczek chodzi prawidlowo, wiec dlaczego go wymieniac? A czy na taie objawy moze miec tez wplyw krzywa tarcz?
  • 0

#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:39, 12.08.2013

A czy na taie objawy moze miec tez wplyw krzywa tarcz?


Nie


Zamontuj coś normalnego na przód i na tył (tył wbrew pozorom też jest ważny) i powinno minąć :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:07, 12.08.2013

zestaw naprawczy na przód to 30 parę złociszy
jeżeli tłoczek widział jeszcze fabrykę to warto go wymienić, czyszczenie to półśrodek

dopiero po zestawie naprawczym jeśli się nie polepszy można szukać innej przyczyny np. przewód elastyczny
  • 0

#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:15, 12.08.2013

Sacrum, ale jeżeli przy spokojnej jeździe jest ok tzn że zaciski nie są zapieczone - jeżeli by były to nawet przy 40km/h felgi byłyby gorące
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 fantaster

fantaster
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:kujawsko pmorskie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 12.08.2013

A czy przegrzany klocek moze stracic swoje wlasciwosci i powodowac przegrzanie tarczy? Dodam tez ze bedac niedawno na przegladzie sily hamowania rozkladaly sie rownomiernie, nie bylo znaczacych roznic... I przy jezdzie na prostym odcinku drogi podczas puszczenia kierownicy i zahamowaniu kierownica zostaje w swojej pozycji a auta w zaden sposob nie sciaga...
  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:08, 12.08.2013

Mogę przejechac np 40km delikatnie hamujac i wszystko jest ok, a przejade 5km mocno hamujac i roznica nagrzania przednich tarcz bedzie ogroma.



trochę źle to zrozumiałem :-P moja wina
zrozumiałem że różnica nagrzania lewej do prawej jest ogromna :mrgreen:

jeżeli tarcze nagrzewają się równomiernie czy to hamujesz ostro czy delikatnie to jest OK
  • 0

#9 fantaster

fantaster
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:kujawsko pmorskie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:14, 12.08.2013

Mogę przejechac np 40km delikatnie hamujac i wszystko jest ok, a przejade 5km mocno hamujac i roznica nagrzania przednich tarcz bedzie ogroma.



trochę źle to zrozumiałem :-P moja wina
zrozumiałem że różnica nagrzania lewej do prawej jest ogromna :mrgreen:

jeżeli tarcze nagrzewają się równomiernie czy to hamujesz ostro czy delikatnie to jest OK


wlasnie za pierwszym razem to dobrze zrozumiales roznica w temperaturach tarcz przednich wystepuje tylko i wylacznie przy mocnym hamowaniu... i to w taki sposob ze nawet szpilki mocujace kolo sa gorace...
  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:44, 12.08.2013

jest kilka prostych opcji:

klocek zapieczony na ślizgach (pewnie ogarnięte to masz)
zapieczone prowadnice zacisku (pewnie ogarnięte to masz)
tłoczek się nie cofa

ja bym dał zestaw naprawczy z nowym tłoczkiem to prosta i tania robota i mnóstwo wyjaśni bo może być jeszcze problem z przewodem elastycznym
  • 0

#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:12, 12.08.2013

A ja spróbował bym wymiany płynu hamulcowego :roll:
  • 0

#12 fantaster

fantaster
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:kujawsko pmorskie
  • Silnik:1,8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 12.08.2013

jest kilka prostych opcji:

klocek zapieczony na ślizgach (pewnie ogarnięte to masz)
zapieczone prowadnice zacisku (pewnie ogarnięte to masz)
tłoczek się nie cofa

ja bym dał zestaw naprawczy z nowym tłoczkiem to prosta i tania robota i mnóstwo wyjaśni bo może być jeszcze problem z przewodem elastycznym


Bylem jeszcze dzisiaj u innego zaprzyjaznionego mechanika, ktory wlasnie typuje tloczek do naprawy. Przejrzal jeszcze raz slizgi i prowadnice - wszystko okazalo sie ok, ale po dokladnym obejrzeniu tloczka stwierdzil ze zewnetrznie wyglada dobrze, lecz po odgieciu oslony gumowej pozostawia wiele do zyczenia, dodal rowniez ze pomimo poprawnej pracy tloczka przy sprawdzaniu "na sucho", moze nie spelniac swojej funkcji podczas hamowania w trakcie jazdy. Wiec chyba miales racje;) Czekam teraz na zestaw naprawczy, zobaczymy czy cos pomoze...
  • 0

#13 jump23

jump23
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:jastrzębie zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 16.08.2013

ja u siebie w poprzednim aucie miałem podobna sytuacje że pod gumową osłoną tłoczka był nalot syfu wszystko fajnie poczyściłem zmywaczem do hamulców potem dawka smaru do tłoczków i 2 razy wkręcanie i wyciskanie tłoczka i fajniutko chodziło do tego czyszczenie jarzma prowadnic smar plastilube na jarzma ranty klocków
  • 0

#14 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:09, 17.08.2013

Sacrum dobrze prawi,wyjmij i obejrzyj tłoczek czy nie ma wżerów, bo przy "silnym"hamowaniu jak ostro depniesz w heble tłoczek wysuwa-wykręca się więcej niż przy delikatnym hamowaniu gdzie aby zatrzymać auto wystarczy tylko 'muśnięcie tarczy',sprawa oczywista,ale jeśli tłok,prowadnice i cała reszta jest ok, to obstawiam przewód elastyczny,miałem taki przypadek.
  • 0

#15 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:29, 19.03.2014

odgrzeje temat:

ostatnimi czasy moje klocki zaczęły wydawać okropne dźwięki wręcz metaliczne więc rozebrałem wszystko i okazało się że kloców jeszcze jest 70 procent

dodatkowy objawem było znacznie większe grzanie przedniego prawego koła w stosunku do lewego.

rozebrałe zaciski sprawdziłem czy tłoczki chodzą, przesmarowałem prowadzenie smarem TRW poskładałem i pogodzony z tym że będą piszczeć dalej (bo klocki to "firma firma") liczylem ze będę jeździł spokojnie ale niestety grzanie prawej strony nie ustąpiło.

Jakieś pomysły? Rozważałem również łożysko (jakis czas temu wymienione było lewe) ale wydaje mi się że przy łożysku było by słychać jakies huczenie i były by jakieś luzy


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq