Witam,
Dla miłośników dobrego dźwięku postanowiłem dodać temat ze swoim projektem. Projekt, który nie powstałby gdyby nie pomoc brata Mateusza, Łukasza, Marka i innych jednostek, które wspierały - BIG THX Chłopaki . Dużo frajdy, jeszcze więcej pracy , chwile zwątpienia (np. przy przeprowadzaniu kabli przez lewe drzwi) ale efekt rekompensuje wszystkie niedogodności podczas ponad miesiąca pracy.
Pacjent
Poszczególne elementy systemu aktywnego
Jednostka sterująca:
BYŁ
Clarion HX-D 10,
OBECNIE
Clarion HX-D2
Głośniki:
TWEETERY
BYŁY - Helix P1
OBECNIE - Brax Matrix 1.1
ŚREDNIAKI
BYŁY – Helix P 203
OBECNIE - Brax Matrix 2.1
WOOFER
BYŁO – Helix P 206
OBECNIE - Dego Master 2000MW
SUBWOOFER – Dego SB-12 A MKII
Okablowanie:
zasilające - IXOS 35mm2, Eagle Cable 20mm2
tweetery – AIV Silverado 2x 1,5mm2
woofery - AIV Silverado 2x 2,5mm2
subwoofer – KLOTZ LY240TBL 2x4mm2
Sygnałówki:
KLOTZ ALC 050 (LY240TBL)
KLOTZ ALC Individual (MY250CHSW)
Wzmacniacze:
BYŁO
Przód - tweeter, średniak – Helix A4
Przód – woofer + tył subwoofer – Helix A4
OBECNIE
Przód - tweeter, średniak – Brax X2400.2
Przód – woofer + tył subwoofer - Brax X2400.2
Akcesoria instalacyjne:
Oprawka bezpiecznika Audison Connection
Klema minusowa Audison Connection SBC – 41n
Rozdzieliacz zasilania Audison Connection BFD 2
Rozdzielacz masy Audison Connection BDB 51
GALERIA
Seria przed modyfikacjami
Po rozebraniu boczków
Materiały tłumiące
Maty GMS: 07XL, 01A, 012, 09 – do rozbijania fal stojących
otwory technologiczne w drzwiach zostały zamknięte blachą ocynk 3mm
Efekt końcowy wygłuszania drzwi
Pierścienie dystansowe do głośników
Oraz pierścienie ze stali nie magnesowej i nagwintowanie otworów do skręcenia wooferów
Pozycjonowanie pierścieni do dobrania odpowiedniego kierunku
Pierwsze przymiarki
Tapicer „spisał się” i dostał zasłużony łyk piwa za swoją robotę
Wykończona obudowa głośników + skóra naturalna wewnątrz do wytłumienia średniaka
Materiał tłumiący wewnętrzną stronę boczka
Przeprowadzanie okablowania
Drzwi prawe
tu było gładko gorzej ze stroną lewą - jeden otwór technologiczny to za mało, trzeba było zdjąć drzwi i wiercić drugi
tu z cyklu kto zaje.. drzwi;)
Środek
Kabelki już położone, teraz montaż rozdzielaczy i oprawek
Pod maską
Test poprawności podłączenia okablowania
Zabawa z subem w boczku bagażnika
Do wykonania zabudowy suba w boczku bagażnika (w każdej możliwej powierzchni zastosowanie płyty mdfu, pozostałe braki zostały wypełnione matą szklaną z żywicą oraz pastą z pyłem drzewnym oraz kawałkami pociętego mdfu. W ten sposób uzyskaliśmy najlepszą sztywności skrzynki oraz odpowiedni rezonans. W etapie końcowym zastosowaliśmy materiał tłumiący o strukturze elastycznej.
Praca nad zabudową bagażnika
Po wielu dylematach związanych z umieszczeniem jednostki sterującej ostatecznie wybór padł na ramkę zamontowaną w konsolę środkową. Trochę skomplikowany demontaż jednostki centralnej, aby nie powyrywać zatrzasków najlepszym sposobem jest zastosowanie odpowiednio wygiętego druta
Zdjęcia z finalnego efektu...
Projekt II
CELE:
- dokończenie wyciągania wooferów i zrobienie porządku z boczkami - ZROBIONE
- zmiana tweeterów na Brax Matrix 1.1 , średnio tonowe Brax Matrix 2.1 - ZROBIONE
- zamiana Helix`a A4 na Brax`a X2400.2 - ZROBIONE
- głośniki mają być montowane w słupkach - ZROBIONE
- odchudzenie zabudowy i dopieszczenie jej na 110% - ZROBIONE
- montaż pilota
- walka z usunięciem rezonansów - ZROBIONE
- montaż podwójnego regulatora temperatury
- montaż miernika napięcia
- inne prace, które wyjdą "w praniu" ( prawdopodobnie montaż monitora w środkowej konsoli)
FANTY:
przewód głośnikowy do suba, przewody zasilające, turbiny Stingera oraz inne pierdołki widoczne na zdjęciu
Nie będzie smażenia jaj....
Noworoczna paczuszka z Everpola
Prace nad poprawieniem systemu w CL7 zaczęto od odchudzenia zabudowy w bagażniku (wcześniej płyta mdf teraz sklejka)
i zrobienia jej tak jak powinna wyglądać od samego początku. Do nowej zabudowy doszły 2 turbiny Stingera
(jedna dmucha zimne powietrze a druga wyciąga ciepłe). Turbiny mamy zamiar podłączyć do podwójnego regulatora temperatury.
Ze względu na precyzję i mozolność pracy głównym wykonawcą tego przedsięwzięcia był brat Matias.
szkielet główny
domek turbiny
tunel turbiny nr 2
Przed jazdą z tapicerowaniem każdy element z zabudowy został pokryty lakierem.
Niezastąpione narzędzie (ostrze ze stali chirurgicznej prosto z ręki jednego ze szpitalnych chirurgów...)
Skalpel posłużył głównie do wycinania otworów na kabelki
Tu już przymierzanie tak aby wszystko idealnie leżało na swoim miejscu
Spód zabudowy
wszystkie kabelki zostały poprowadzone w jak najmniej kolizyjny sposób i poprzyczepiane za pomocą zaczepów i opasek zaciskowych
Turbina z widoku od dołu
mały bałagan
konektory (męski i żeński) do turbin
Montaż subka
Druga częścią zająłem się Ja i Pan mykenzi a prace polegały na:
- wyprowadzeniu wooferów z drzwi i wyrzeźbieniu do nich pierścieni
- odpowiednim usytuowaniu głośników w słupkach i zrobieniu do nich paneli
- usunięcie rezonansów w boczkach i w innych miejsach w których się pojawiły
robota przy drzwiach..
coś wyszło... i jeden już jest
strona druga
a teraz góra... pierścienie, laser i jedziemy z tematem
"zabawą" z wyprofilowaniem kształtów, obiciem słupków i wstępnym strojeniem systemu za pomocą programu zajął się spec Łukasz
ja w tym czasie z Panem mykenzi zajelismy się operacją "usunięcie rezonansów".
Naszymi pacjentami na pierwszy ogień poszły oczywiście boczki drzwi. Po dokładnym ich obejrzeniu stwierdziliśmy że
warstwa z acryl putza w naszym przypadku się nie sprawdziła (aby spełniła swoje zadanie powierzchnia musi być chropowata)
i trzeba ją usunąć.
Aby poprawić sztywność boczka użyliśmy żywicy z włóknem szklanym, kleju na ciepło oraz mat gms.
Pasy w słupku środkowym także wydawały nieporządane odgłosy...
Najważniejszy już fakt, że w końcu COŚ gra....
ale zostało jeszcze wykonać kilka istotnych prac, więc kontynuujemy nadal projekt...
Użytkownik Largo_88 edytował ten post 15:24, 02.11.2014