Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

CL7 by Largo_88 - REFRESH ! Projekt II - zdjęcia str.3-6

VII CL7 audio

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#1 Largo_88

Largo_88
  • Klubowicz
  • 124 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:41, 07.06.2013

Witam,

Dla miłośników dobrego dźwięku postanowiłem dodać temat ze swoim projektem. Projekt, który nie powstałby gdyby nie pomoc brata Mateusza, Łukasza, Marka i innych jednostek, które wspierały - BIG THX Chłopaki :ok. Dużo frajdy, jeszcze więcej pracy , chwile zwątpienia (np. przy przeprowadzaniu kabli przez lewe drzwi) ale efekt rekompensuje wszystkie niedogodności podczas ponad miesiąca pracy.


Pacjent

a604118488407925.jpg

Poszczególne elementy systemu aktywnego


Jednostka sterująca:

BYŁ

Clarion HX-D 10,

OBECNIE

Clarion HX-D2

Głośniki:

 

TWEETERY

 

BYŁY - Helix P1

 

OBECNIE - Brax Matrix 1.1
 

ŚREDNIAKI

 

BYŁY – Helix P 203

 

OBECNIE - Brax Matrix 2.1

WOOFER

BYŁO – Helix P 206

OBECNIE - Dego Master 2000MW

SUBWOOFER – Dego SB-12 A MKII

Okablowanie:

zasilające - IXOS 35mm2, Eagle Cable 20mm2

tweetery – AIV Silverado 2x 1,5mm2

woofery - AIV Silverado 2x 2,5mm2

subwoofer – KLOTZ LY240TBL 2x4mm2

Sygnałówki:

KLOTZ ALC 050 (LY240TBL)

KLOTZ ALC Individual (MY250CHSW)

Wzmacniacze:

BYŁO

Przód - tweeter, średniak – Helix A4

Przód – woofer + tył subwoofer – Helix A4

OBECNIE

Przód - tweeter, średniak – Brax X2400.2

Przód – woofer + tył subwoofer - Brax X2400.2


Akcesoria instalacyjne:

Oprawka bezpiecznika Audison Connection

Klema minusowa Audison Connection SBC – 41n

Rozdzieliacz zasilania Audison Connection BFD 2

Rozdzielacz masy Audison Connection BDB 51

GALERIA

Seria przed modyfikacjami
272cbef4ab615617.jpg

Po rozebraniu boczków
dbc9213cbd1f8bbf.jpg

4789b115cc90453c.jpg

Materiały tłumiące
Maty GMS: 07XL, 01A, 012, 09 – do rozbijania fal stojących

f0decba9a0a9ba83.jpg

06bb543557206b09.jpg

18b334bdafae94dd.jpg

otwory technologiczne w drzwiach zostały zamknięte blachą ocynk 3mm
6ba261c7b7081007.jpg

Efekt końcowy wygłuszania drzwi
c0993fafe27492e1.jpg

8913869d81b3757e.jpg

Pierścienie dystansowe do głośników
12976f5cfe713eaf.jpg

Oraz pierścienie ze stali nie magnesowej i nagwintowanie otworów do skręcenia wooferów
fc326d666a240c97.jpg

b53924fc63c5450e.jpg

Pozycjonowanie pierścieni do dobrania odpowiedniego kierunku
27211b2ecf2bb562.jpg

828063e550ada317.jpg

Pierwsze przymiarki
931c6c51886661b7.jpg

Tapicer „spisał się” i dostał zasłużony łyk piwa za swoją robotę ;)
458133ce195b33e1.jpg

Wykończona obudowa głośników + skóra naturalna wewnątrz do wytłumienia średniaka
138145bf102bd9e6.jpg

Materiał tłumiący wewnętrzną stronę boczka
57ae9c8ef987dfa0.jpg

Przeprowadzanie okablowania
Drzwi prawe
c98483c501b5cf1b.jpg
tu było gładko gorzej ze stroną lewą - jeden otwór technologiczny to za mało, trzeba było zdjąć drzwi i wiercić drugi

1e6c0a93fe263125.jpg

tu z cyklu kto zaje.. drzwi;)
3537c2022b67625b.jpg

Środek
894e55346967acdf.jpg

9c41f427009ff1d6.jpg

0fc86645ea5a639f.jpg

56743b59936e43da.jpg

Kabelki już położone, teraz montaż rozdzielaczy i oprawek
4fad938ad9f63eb4.jpg


Pod maską
d93a67bd8950c742.jpg

93e09382e3ca11f4.jpg

Test poprawności podłączenia okablowania
1827460be07f3276.jpg

Zabawa z subem w boczku bagażnika

Do wykonania zabudowy suba w boczku bagażnika (w każdej możliwej powierzchni zastosowanie płyty mdfu, pozostałe braki zostały wypełnione matą szklaną z żywicą oraz pastą z pyłem drzewnym oraz kawałkami pociętego mdfu. W ten sposób uzyskaliśmy najlepszą sztywności skrzynki oraz odpowiedni rezonans. W etapie końcowym zastosowaliśmy materiał tłumiący o strukturze elastycznej.

7aad4f9daaa59ba5.jpg

67a6637d62d93d6b.jpg

b07af4a03a9ad885.jpg

d922c2e7647c120d.jpg

fb9599597548b755.jpg

Praca nad zabudową bagażnika
221f54002d26a907.jpg

d9c17b499f792557.jpg


Po wielu dylematach związanych z umieszczeniem jednostki sterującej ostatecznie wybór padł na ramkę zamontowaną w konsolę środkową. Trochę skomplikowany demontaż jednostki centralnej, aby nie powyrywać zatrzasków najlepszym sposobem jest zastosowanie odpowiednio wygiętego druta ;-)
403196c39321506f.jpg

2b66cfd13e9c15ae.jpg


Zdjęcia z finalnego efektu...

2259.jpg

ltaa.jpg

7vx.JPG

g2n7.jpg

ymvn.jpg

 

 

Projekt II

 

CELE:

 

- dokończenie wyciągania wooferów i zrobienie porządku z boczkami - ZROBIONE
- zmiana tweeterów na Brax Matrix 1.1 , średnio tonowe Brax Matrix 2.1 - ZROBIONE
- zamiana Helix`a A4 na Brax`a X2400.2 - ZROBIONE
- głośniki mają być montowane w słupkach - ZROBIONE
- odchudzenie zabudowy i dopieszczenie jej na 110% :diabelek2: - ZROBIONE
- montaż pilota
- walka z usunięciem rezonansów - ZROBIONE
- montaż podwójnego regulatora temperatury

- montaż miernika napięcia

- inne prace, które wyjdą "w praniu" :-P ( prawdopodobnie montaż monitora w środkowej konsoli)

 

FANTY:

 

przewód głośnikowy do suba, przewody zasilające, turbiny Stingera oraz inne pierdołki widoczne na zdjęciu

7iyi.jpg

Nie będzie smażenia jaj.... :diabelfaja:
fpox.jpg

 

 

Noworoczna paczuszka z Everpola

g6zt.jpg


 

Prace nad poprawieniem systemu w CL7 zaczęto od odchudzenia zabudowy w bagażniku (wcześniej płyta mdf teraz sklejka)  
i zrobienia jej tak jak powinna wyglądać od samego początku. Do nowej zabudowy doszły 2 turbiny Stingera
(jedna dmucha zimne powietrze a druga wyciąga ciepłe). Turbiny mamy zamiar podłączyć do podwójnego regulatora temperatury.
Ze względu na precyzję i mozolność pracy głównym wykonawcą tego przedsięwzięcia był brat Matias.


szkielet główny
3lr8.jpg

domek turbiny
4dje.jpg

 

 

celw.jpg


tunel turbiny nr 2
7lgl.jpg

 

 

n3at.jpg

 

 

fd57.jpg


Przed jazdą z tapicerowaniem każdy element z zabudowy został pokryty lakierem.
mf49.jpg


Niezastąpione narzędzie (ostrze ze stali chirurgicznej prosto z ręki jednego ze szpitalnych chirurgów...) ;)
Skalpel posłużył głównie do wycinania otworów na kabelki 
gv8n.jpg

 

 

4zbi.jpg

 

 

en89.jpg

 

 

58kl.jpg

 

 

jx0k.jpg

 

 

0yko.jpg


vrzz.jpg

 

 

au7r4.jpg

 

 

h83o.jpg

 

 

fzkk.jpg


Tu już przymierzanie tak aby wszystko idealnie leżało na swoim miejscu
gmdb.jpg

 

 

8883.jpg

 

 

 4w1r.jpg

 

 

0ksa.jpg

Spód zabudowy

wszystkie kabelki zostały poprowadzone w jak najmniej kolizyjny sposób i poprzyczepiane za pomocą zaczepów i opasek zaciskowych
yvzt.jpg

 

73q8.jpg

 

 

8vu4.jpg


Turbina z widoku od dołu
91rl.jpg

 

 

ksr5.jpg

 

rkte.jpg


mały bałagan
cxqw.jpg

konektory (męski i żeński)  do turbin
ssia.jpg

 

p7t7.jpg

Montaż subka
itwq.jpg
 

 

 

 

Druga częścią zająłem się Ja i Pan mykenzi a prace polegały na:

- wyprowadzeniu wooferów z drzwi i wyrzeźbieniu do nich pierścieni
- odpowiednim usytuowaniu głośników w słupkach i zrobieniu do nich paneli
- usunięcie rezonansów w boczkach i w innych miejsach w których się pojawiły

robota przy drzwiach..
pin6.jpg

jx8y.jpg

 

f42o.jpg

 

skz6.jpg

coś wyszło... i jeden już jest
e8j5.jpg

strona druga
3i3j.jpg

a teraz góra... pierścienie, laser i jedziemy z tematem
5hqj.jpg

 

 

sto5.jpg

 

p1n6.jpg

 

6ddi.jpg

 

zh99.jpg


62zi.jpg

"zabawą" z wyprofilowaniem kształtów, obiciem słupków i wstępnym strojeniem systemu za pomocą programu zajął się spec Łukasz
1gnw.jpg


hq86.jpg

 

 

ja w tym czasie z Panem mykenzi zajelismy się operacją "usunięcie rezonansów".  
Naszymi pacjentami na pierwszy ogień poszły oczywiście boczki drzwi. Po dokładnym ich obejrzeniu stwierdziliśmy że
warstwa z acryl putza w naszym przypadku się nie sprawdziła (aby spełniła swoje zadanie powierzchnia musi być chropowata)
i trzeba ją usunąć.
s96w.jpg

Aby poprawić sztywność boczka użyliśmy żywicy z włóknem szklanym, kleju na ciepło oraz mat gms.
2uau.jpg

 

er5a.jpg

 

o5tl.jpg

Pasy w słupku środkowym także wydawały nieporządane odgłosy...
l479.jpg

 

zmww.jpg

 

 

 

Najważniejszy już fakt, że w końcu COŚ gra....
ale zostało jeszcze wykonać kilka istotnych prac, więc kontynuujemy nadal projekt...


Użytkownik Largo_88 edytował ten post 15:24, 02.11.2014

  • 0

#2 karutkowski

karutkowski
  • Forumowicz
  • 396 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXE
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 07.06.2013

Fajna instalka. Ciekawi mnie na jakich zwrotkach gra system przedni? Aktywnie z radia czy jakieś pasywki były szyte na miarę? Wrzuć ten temat również na strefacaraudio.pl Ostatnio ktoś tam pytał o instalkę w takim Acco.

Swoją drogą to pomoc miałeś nie byle jaką. Ty pewnie masz na imię Jan :P
  • 0

JVC KD-SH1000 -> Prolink Exclusive -> Audio Art 200.2 + Sony XM6020 -> Phase Evolution CFS 165.25 + tw Mission


#3 mykenzi

mykenzi
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:...
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:touring
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:17, 09.06.2013

Hej, system w pełni aktywny cięty X-justem Helixa na zwrotkach wbudowanych w piecykach. Najciekawsze w tym jest to że do takiej operacji styka dwie sygnałówki. Po wsadzeniu do systemu pieca Braxa przydała się jeszcze jedna sygnałówka na bas.
A to trzy fotki walnięte z ukrycia po ostatnim małym modzie, mam nadzieje że się właściciel nie zdenerwuje :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kto zgadnie co to? :)
  • 0

#4 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Evesham UK/Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:34, 09.06.2013

Instalka profi - gratuluje. Klocki tez super takze efekt na pewno bedzie super. Sam kiedys budowalem osobny system w swoim poprzednim acco VII sedan ( chociaz nie tak rozbudowany i dopracowany , rowniez klocki byly troszke slabsze chociaz tez nienajgorsze clarion dxz958 , morele , phase linear opus , sub jl audio ) i wiem ile to roboty. Samo wygluszanie zajelo mi sporo czasu bo robilem to sam i pierwszy raz. Przejscie z kablami rowniez bylo ciezkie ale udalo sie i nie zdejmowalem drzwi. Powodzenia w konczeniu projektu :ok
  • 0

2d1b2050706e5282m.jpg


#5 mykenzi

mykenzi
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:...
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:touring
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 09.06.2013

... Wrzuć ten temat również na strefacaraudio.pl Ostatnio ktoś tam pytał o instalkę w takim Acco.

To ja podpytywałem na strefie bo widziałem kiedyś na zawodach CL7. Myślałem że się ktoś odezwie i podpowie jak rozwiązał problem montażu radia w konsoli z dużą klapką. Niestety byłem za krótki na to aby je tak zamontować więc musieliśmy kupić ramkę.

A co do wrzucania tematu to stwierdziłem że nie ma sensu, chyba że Krzyś zdecyduje inaczej.
Ja mam mieszane uczucia po tym jak namówili mnie na wrzucenie swego projektu. A to nie podobają im się szwy na słupkach a to układ kropek na skórze perforowanej ... :) Daj spokój, krytyka od ludzi którzy sami nic nie zrobili jest co najmniej nie na miejscu.
Możesz sam ocenić :) http://www.strefacar...-ais/?hl=mm-ais
  • 0

#6 karutkowski

karutkowski
  • Forumowicz
  • 396 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXE
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:57, 09.06.2013

Bardzo fajna instalka. Chciałbym umieć i mieć możliwość tak zrobić jak Ty. Ja niestety nie mam czasu, żeby wnętrze auta rozebrać do golasa i układać kabelki, dlatego pewnie znowu w Hondzie polecą progami. Kończcie Honde i wrzucajcie więcej fotek. A jak z wygłuszeniem od wewnątrz? Łatwo dojść tam z matą?
  • 0

JVC KD-SH1000 -> Prolink Exclusive -> Audio Art 200.2 + Sony XM6020 -> Phase Evolution CFS 165.25 + tw Mission


#7 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Evesham UK/Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 09.06.2013

Mykenzi => forum SCA jest dosc specyficzne... juz od dosc dlugiego czasu tam nie zagladam chociaz kiedy budowalem swoje audio bylem w miare stalym bywalcem tego forum
  • 0

2d1b2050706e5282m.jpg


#8 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:52, 09.06.2013

Jakość wykonania mi się bardzo podoba, jednak komponenty to jak na moje nic specjalnego...
  • 0

#9 mykenzi

mykenzi
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:...
  • KM:170
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:touring
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 09.06.2013

Jakość wykonania mi się bardzo podoba, jednak komponenty to jak na moje nic specjalnego...

Ale mówisz z doświadczenia czy z zasłyszenia. Nic specjalnego pod względem wyglądu czy jakości dźwięku? Możesz sprecyzować swoje stwierdzenie? Generalnie dobór elementów do całego systemu to kwestia gustu i budżetu oraz oczekiwań. Jeden zbiera na głośniki za 300zł a inny robi instalkę która przewyższa wartość Twojego auta, tak jak ma to w tym przypadku.
  • 0

#10 karutkowski

karutkowski
  • Forumowicz
  • 396 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXE
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:15, 09.06.2013

Jakość wykonania mi się bardzo podoba, jednak komponenty to jak na moje nic specjalnego...


A wg mnie to już komponenty dość wysokich lotów. Pochwal się swoim sprzętem, albo przynajmniej napisz jaki zestaw byś koledze wybrał zamiast tego co sam zamontował.
  • 0

JVC KD-SH1000 -> Prolink Exclusive -> Audio Art 200.2 + Sony XM6020 -> Phase Evolution CFS 165.25 + tw Mission


#11 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 16:17, 09.06.2013

Jakoś Helix nie kojarzy mi się z górną półką... ;-)
  • 0

#12 karutkowski

karutkowski
  • Forumowicz
  • 396 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXE
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:18, 09.06.2013

Słyszałeś te Helixy? Z czym porównujesz? Na czym opierasz tę teorię i co wg Ciebie jest górną półką?
  • 0

JVC KD-SH1000 -> Prolink Exclusive -> Audio Art 200.2 + Sony XM6020 -> Phase Evolution CFS 165.25 + tw Mission


#13 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:23, 09.06.2013

Dodatkowe wygłuszenie tylko drzwi? Jest jakaś różnica w hałasie po ich wyciszeniu (całkowicie pomijając temat audio) ?
  • 0

#14 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Evesham UK/Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 09.06.2013

Dodatkowe wygłuszenie tylko drzwi? Jest jakaś różnica w hałasie po ich wyciszeniu (całkowicie pomijając temat audio) ?


Ja mialem wygluszone tylko drzwi przednie matami STP Silver i jesli chodzj o audio roznics byla na + w stosunku do golych drzwi a jesli chodzi o glosnosc w aucie to ciezko powiedziec troszke chyba bylo ciszej. Na pewno drzwi wydawaly inny dzwiek podczas zamykania... blachy nie halasowalyl
  • 0

2d1b2050706e5282m.jpg


#15 Largo_88

Largo_88
  • Klubowicz
  • 124 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 09.06.2013

Bardzo fajna instalka. Chciałbym umieć i mieć możliwość tak zrobić jak Ty. Ja niestety nie mam czasu, żeby wnętrze auta rozebrać do golasa i układać kabelki, dlatego pewnie znowu w Hondzie polecą progami. Kończcie Honde i wrzucajcie więcej fotek. A jak z wygłuszeniem od wewnątrz? Łatwo dojść tam z matą?


łatwo z dojściem maty nie jest ale trochę czasu, cierpliwości myślenia i da się radę.

Szacun za instalację. Zrób też fotorelację z wyciągnięcia wooferów - to może być ciekawe.


woofery wyciągnie się jak będzie więcej czasu.

Jakoś Helix nie kojarzy mi się z górną półką... ;-)


wrzucając temat domyślałem się, że ktoś sypnie ale nie wiedziałem że aż tak :lol:

zamiast walić tak ogólne stwierdzenia zaproponuj coś lepszego jeśli wg. Ciebie Helix produkuje co najwyżej papierzaki...

Dodatkowe wygłuszenie tylko drzwi? Jest jakaś różnica w hałasie po ich wyciszeniu (całkowicie pomijając temat audio) ?


tylko drzwi. Można jeszcze wygłuszyć podsufitkę i nadkola... bądź całe auto ;-)

drzwi pancerne można powiedzieć, czuć że to nie jest seria. Poza dodatkowymi kg nie słychać żadnych metalicznych odgłosów. Różnica w hałasie podczas jazdy - nie wiem, jeszcze nie jeździłem na wyłączonym systemie ;-)


dzięki wszystkim za słowa uznania
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, CL7 audio

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq