Skocz do zawartości


RODO w HAKP

ręczna regulacja reflektorów


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
44 odpowiedzi w tym temacie

#16 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 01.12.2010

Mi jakos sie udalo wyregulowac ta srubka blizej blotnika,


ale ta bliżej błotnika odpowiada za ustwienie w poziomie prawo/lewo to coś Ty ustawiał?

No wiem Jarek już, bo wczoraj na spocie oglądałem u kolegi i ma tak samo z tym wystającym cyckiem.
Że też nie mogli zrobić tego jak w tej drugiej regulacji, czyli wyraźne miejsce na śrubokręt/imbus.
Eh, ci Japońce.

Dziś będę walczył znowu.


Lewa za bardzo mi swiecilka na srodek, teraz jest troszke rozproszona na lewo, ale nie za bardzo zeby nie oslepiac, wysokosc tez juz ustawilem odpowiednim srubokretem jak powiedzial Jarek, dzieki Ci za pomoc :)
Pozdrawiam

#17 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:12, 03.12.2010

zgodnie z obietnicą - silniczek regulacji reflektorów+regulacja ręczna wysokości
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

całośćhttp://www.youtube.com/watch?v=sk7U39OubXE

#18 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:18, 03.12.2010

dzięki Jarku,
tylko pytanie dla pewności, jak ściągnę obudowę silniczka trzymającą się na tych 4 zaczepach (fot nr 3)
to ukaże mi się ten biały patyk do regulacji, i nim kręcąc już dalej wyreguluję?

na coś uważać przy zdejmowaniu tej obudowy?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:34, 03.12.2010

tak wyregulujsz
uważac tylko aby nie urwac zaczepów - nie robic na zimno :))
od wewnątrz sa tylko styki spręzyste od wtyczki
które widac na zdjęciu

#20 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:27, 08.12.2010

wyregulowałem światełka, dzięki za pomoc Jarek

jak komuś też wyrobi się ta zębatka od ręcznej regulacji, to spokojnie można ściągać ten element
na zaczepach i palcami pokręcić ten biały bolec, albo jak ktoś ma klucz płaski 2 albo 4mm.
Lepiej palcami, ten plastik wydaje się miękki i szkoda go zjechać metalem.

pozdro
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#21 radovan765

radovan765
  • Forumowicz
  • 124 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 20.12.2010

A jak można wyciągnąć cały ten silniczek z reflektora,bo mnie przy regulacji świateł dochodzi do pewnego momentu a później przeskakuje spowrotem. Po prostu nie da się bardziej obniżyć,a może to już koniec regulacji.Ten sześciokąt regulacyjny jest o.k wydaje się mnie,że w reflektorze może zębatka coś nie tak.Co można z tym zrobić?

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#22 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:28, 21.12.2010

aby wyjąć silniczek trzeba troszeczkę pokombinować :))
według mojego doświadczenia jest to bardzo trudne na reflektorze zamontowanym ja daje 1% na powodzenie
Przy reflektorze zdemontowanym 99% szans że się uda bez uszkodzeń.
Zrobiłem kilka fotek jak wygląda mocowanie silniczka do reflektora - odbłyśnika i zaraz wrzucę z opisem jak to zdemontować
----------------------------
1. odłączyć wtyczkę od silniczka
2. przekręcić silniczek - o ile dobrze pamiętam to w lewo az wyskoczy z zaczepów widocznych na zdjęciu nr 4
3. odciągnąć delikatnie silniczek - zobaczymy połaczenie - zdjęcie nr 2

i teraz są dwa wyjścia :))

---- można spróbować zsunąć przegub B z prowadnicy A rysunek nr 2 i bedzie tak jak na rysunku nr 3, jest to dośc trudne ponieważ ruch silniczka jest mocno ograniczony małym otworem do którego wchodzi silniczek, a dodatkowym utrudnieniem jest lekkie zatopienie wylotu z prowadnicy A to
chyba zabezpieczenie, aby samo się nie wysunęło

---- drugi sposób chyba wygodniejszy i bezpieczniejszy
wykonujemy czynności 1, 2, 3, a następnie zdejmujemy gumę osłonową / światła mijania/ i jak dobrze wsadzimy oko :)) w otwór do mocowania żarówki zobaczymy zatrzask z rysunku nr 1 zamocowany do odbłyśnika - dokładnie trzeba się przyglądnąć i spróbować rozchylić zatrzask jednocześnie pociągając za silniczek

obydwie te metody są proste w chwili kiedy reflektor mamy zdemontowany jest wygodnie, bezpiecznie, wszystko widać i ktoś może pomóc. Natomiast jeżeli reflektor jest zamontowany na aucie to dość trudne
powiedziałbym że bardzo trudne - nic nie widać, nie ma gdzie włożyć trzeciej ręki :)) tej pomocnej.
Oczywiście wykonanie tego wszystkiego na mrozie to absurd - ciepły garaż i dodatkowo lekkie ogrzanie zatrzasku mile widziane - Uwaga można uszkodzić odbłyśnik/uchwyt zatrzasku rys 1, a wtedy reflektor do wymiany

ale się opisałem :))
powodzenia

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#23 radovan765

radovan765
  • Forumowicz
  • 124 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 21.12.2010

Oj chyba poczekam do wiosny, a na razie będę jeździć ze światłami w położeniu 2. Ale dzięki za zaje...fajny opis. Na bank skorzystam :db Jarek jesteś wielki WIELKI !!!!!

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#24 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:10, 21.12.2010

nie ma sprawy - na zdrowie niech służy :))

#25 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 16.02.2011

Ja mam problem, u mnie takiego typu silniczka nie ma.
Nie mogę znaleźć śruby regulacyjnej - Honda model 2000r., prawdopodobnie i mój silniczek można rozebrać, ale z tym poczekam chyba do wiosny.
Reflektory na nowe wymieniane były w ubiegłym roku może tu tkwi przyczyna. W warsztacie, który mi je wymieniał powiedziano mi, że nie ustawiano ich, bo powinny być ustawione fabrycznie, facet "chyba ściemniał". Może od niego wyegzekwować ta czynność. Jak myślicie.
roman

#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:25, 16.02.2011

nie możesz miec innego silniczka ...
accordy 1998-2002 mają wszystkie takie same silniczki
moze Ty nie masz silniczków

#27 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:32, 16.02.2011

Kto wie jakie lampy mu włożono.

#28 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:00, 17.02.2011

Są na pewno, w pozycji nr 1 oświetlenie jest prawidłowe. A lampy są oryginalne Hondy.
Silniki chodzą i są całkowicie zabudowane. Nie mają elementu opisanego przez Jarka na zdjęciu pt "zgodnie z obietnicą - silniczek regulacji reflektorów+regulacja ręczna wysokości". Silnik jest w kształcie prostopadłościanu.
Jest zimno i pada śnieg jak będzie możliwe to zrobię zdjęcie.
Na dzisiejszym przeglądzie samochodu Gość nie poradził sobie z ich ustawieniem, ale sprawdził na poz. nr 1 świecą prawidłowo.
Jutro jadę do warsztatu, który montował te lampy.
roman

#29 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:45, 17.02.2011

reflektory ustawia się dla pozycji "0"
ciekaw jestem fotek Twoich lamp i silniczków

#30 marcinskc

marcinskc
  • Forumowicz
  • 51 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:41, 08.04.2011

Witam, odświeżam temat. Dziś rozebrałem swój silniczek ponieważ lewa lampa jest ustawiona za wysoko i nie mogłem jej wyregulować anie ręcznie ani za pomocą silniczka. Okazało się że po zdjęciu obudowy i próbie przekręcenia ręką tego sześciokątnego białego pręta nic się nie dzieje. On u mnie bardziej jest okrągły niż sześciokątny. Silniczek pracuje ale zawiódł ten plastikowy mechanizm. Pręt się obraca, wraz z zatrzaskiem do odbłyśnika ale te plastikowe zębatki ani drgną. Macie jakiś pomysł jak to ugryźć?




IPB Skin By Virteq