Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana płynu chłodniczego Accord VII gen

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#16 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:05, 05.05.2019

To jak zrobi się cieplej to powtórze odpowietrzanie.

Tylko pytania:
Jaki tryb grzania ustawić: auto, a/c on czy a/c off.
Jak długo czekać na wł się wentylatorów i co zrobić jesli nie załączą się po 30min i dłużej?
  • 0

#17 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:13, 05.05.2019

Sprawdź jaką jest rzeczywista temperatura silnika np. Przez jej wyświetlenie na radiu w trybie diagnostycznym, będziesz wiedział czy się przegrzewa
  • 0

#18 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:31, 06.05.2019

Dzisiaj na parkingu zagrzałem go do 98C - drugi obieg się otworzył i płyn poszedł na chłodnicę :-) zostaje kwestia wentylatora bo jeszcze się nie włączył ale jutro pojeżdżę po mieście to może się zagrzeje i odpalą wiatraki. Dzięki za trickas z tą temp na wyswietlaczu - fajna sprawa
  • 0

#19 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:40, 06.05.2019

Jakby wentylatory nie zadziałały to czujnik który je włącza jest wkręcony w chłodnicę z dołu. Możesz wypisać wtyczkę i zewrzeć styki - wtedy wentylatory mają się włączyć. Czujnik to termostat, możesz to wykręcić i wsadzić do garnka z wrzątkiem aby sprawdzić czy "kliknie"
  • 0

#20 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:39, 07.05.2019

Wiatraki odpaliły przy 101C :-) więc wygląda że wszystko ok. Dzięki za pomoc!
  • 0

#21 pawel27

pawel27
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:w-ch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 16.06.2020

siemka, wiem że tu temat trochę stary ale nie będę nowy zakładał a i nie znalazłem nic. pytanko mam jak odpowietrzyć układ chłodzenie w accord 2.2 i-ctdi ?


  • 0

#22 pablo042

pablo042
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:33, 16.06.2020

W instrukcji obsługi jest.. str. 378
Albo daj e-maila to wyśle zrzut ekranu...
  • 0

#23 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:54, 16.06.2020

Z racji budowy układu chłodzenia tak naprawdę wystarczy odkręcić plastikowy odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym.

Przerabiałem to dwukrotnie u siebie w aucie. 

Większą sztuką to jest zagrzać silnik żeby się wentylatory włączyły, jak pamiętam 81 albo 83 stopnie, tylko że sobie pomagałem elm i torque pro żeby dokładnie widzieć jaka jest temperatura i pedałem gazu na 1500 obrotów, bo na wolnych obrotach to się nigdy nie zagrzeje :P  :diabelgrin:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#24 pawel27

pawel27
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:w-ch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 19.06.2020

W instrukcji obsługi jest.. str. 378
Albo daj e-maila to wyśle zrzut ekranu...

instrukcji niestety nie mam :depresja: a dam ci na priw mój mail 

 

 

Z racji budowy układu chłodzenia tak naprawdę wystarczy odkręcić plastikowy odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym.

Przerabiałem to dwukrotnie u siebie w aucie. 

Większą sztuką to jest zagrzać silnik żeby się wentylatory włączyły, jak pamiętam 81 albo 83 stopnie, tylko że sobie pomagałem elm i torque pro żeby dokładnie widzieć jaka jest temperatura i pedałem gazu na 1500 obrotów, bo na wolnych obrotach to się nigdy nie zagrzeje :P  :diabelgrin:

oki i dzięki, wiem że na nie których głupie pytanie ale accorda mam od nie dawna


  • 0

#25 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:47, 19.06.2020

To nie było głupie pytanie dla mnie:)

Daj znać jak się udała wymiana płynu.Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#26 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:09, 06.10.2020

Czy w przypadku LPG płynu wlewa się więcej, ewentualnie jakaś inna procedura? Jeśli poziom zamarzania/krzepnięcia jest odpowiedni, to potrzeba wymieniać płyn ze względu na wiek? Nie wiem kiedy był zmieniany przez poprzedniego właściciela. Auto mam u siebie dwa lata już. Płyn ma dobry poziom zamarzania, do -20 stopni.
  • 0

#27 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:26, 06.10.2020

Cześć, przy LPG wchodzi odrobinkę więcej, tyle ile do pracownika i węży. Na oko ze 300mL. Częstotliwość wymiany zależy od typu płynu, kiedyś w innym aucie miałem jakiś dziadowski płyn który po 2 latach oblepił cały układ brązowym szlamem. Oryginalny wytrzymuje niby 200tys A honda zaleca wymianę po 10 latach jeśli dobrze pamiętam z instrukcji. Wymiana jest prosta, układ sam się dopełni płynem po 2 -3 cyklach rozgrzania i schlodzenia silnika bez odkrecania korka chłodnicy.
  • 1

#28 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:09, 06.10.2020

Czyli zalewam pod korek chłodnicę, dolewam do wyrównawczego do poziomu min /max i zagrzewam np. podczas jazdy kontrolując stan, tak?
  • 0

#29 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:58, 06.10.2020

Zalej do MAX, albo i trochę więcej. Gdy auto stygnie - objętość powietrza w układzie chłodnicy się zmniejsza i płyn ze zbiornika jest zasysany. Gdy temp. się zwiększa, objętość powietrza również się zwiększa i to "nadmiarowe" powietrze jest wypychane wężykiem do zbiornika wyrównawczego. Tak działa układ uzupełniania płynu w układach gdzie zbiornik wyrównawczy jest nieprzelewowy (tylko jeden, cienki wężyk od dołu). Wszystko działa jak należy jak korek jest sprawny, szczelny i jak się go nie odkręca. 

Jeśli z chłodnicy wylał się brud, warto przepłukać układ płukanką + kilka razy wodą destylowaną. 

Co do samej wymiany - korek spustowy znajduje się z dołu chłodnicy, nie trzeba zdejmować węża. 


  • 0

#30 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:36, 06.10.2020

Zaglądnąłem teraz na szybko do instrukcji obsługi gdzie on się znajduje, także dostęp na kobyłkach powinien być dobry. Dzięki za pomoc :) Leję na maxa do chłodnicy i na maxa do wyrównawczego. Później wio na jazdę i po sprawie - kontrolując stan w wyrównawczym. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq