Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wygłuszenie auta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
362 odpowiedzi w tym temacie

#331 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:09, 18.04.2017

@killaz przejedź się VII-ka i powiedz, jaka różnica w porównaniu z Twoim.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#332 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:28, 19.04.2017

Jakbym miał znajomego z VII to może bym się przejechał ;-)

Panowie, nowe odkrycie. Metodologia eksperymentu: suszarka i decybelomierz na telefonie. Zamykacie się szczelnie wewnątrz a osoba z zewnątrz "wieje" suszarką w szczeliny, wy od wnętrza przytykacie do tego miejsca na wysokości suszarki telefon z apką. W ten sposób niektóre, a szczególnie trzy miejsca i praktycznie cała dolna szczelina pokazały mi większe wartości niż w jakichkolwiek innych miejscach:
http://i.imgur.com/F0fbaQN.jpg
http://i.imgur.com/tJvDou0.jpg

http://i.imgur.com/EoPyTac.jpg

No i dolna szczelina, szczególnie środek. Teraz kusi mnie żeby kupić uszczelki, nie chcę czekać na te z Aliexpress, poza tym wychodzą drożej i myślałem żeby dać te:
1. Na szczelinę pomiędzy drzwiami przód/tył i na tylne drzwi, nakleić na rant: http://allegro.pl/us...6614079125.html
2. Na szczelinę dolną i tą przed drzwiami przednimi, jedna i druga szczelina ma ok. 1 cm, więc kolejny 1 cm będzie naklejony na blachę: http://allegro.pl/us...6497998537.html


Potrzeba byłoby ok. 4 m z nr 1 (to będzie z zapasem) i 6 m tej drugiej. 


  • 0

#333 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:11, 19.04.2017

Dolna szczelina ?
Chodzi Ci o dolną krawędź drzwi ?
  • 0
                       

#334 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:11, 19.04.2017

Pomiędzy osłoną progu a drzwiami. Normalne wskazania apki to 44-47 dB, na dole było ponad 51 dB. 


  • 0

#335 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 19.04.2017

@killaz punkt 1 mam zrobiony. Dałem o ile dobrze pamiętam uszczelkę 12x14mm. Słabo trzyma jedynie końcówka na wysokości szyby, bo tam jest kawałek prawie poziomego rantu i podwija się podczas zamykania.

Dodatkowo znalazłem jeszcze jedno podejrzane miejsce: uszczelka szyby kierowcy przy słupku B od zewnątrz (pionowa). Na samym dole słabo przylega do szyby i można swobodnie włożyć kartkę papieru. Wiatr więc też tam wpada. Próbowałem włożyć tam kawałek pianki, ale wtedy zupełnie nie chowa się w słupek i słabo wygląda. Muszę to jeszcze dopracować. Na filmiku widać ogólna ideę:
https://youtu.be/hm2pxWhl-m0

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Carlos123 edytował ten post 21:24, 19.04.2017

  • 0

#336 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:29, 20.04.2017

Jakbym miał znajomego z VII to może bym się przejechał ;-)

Panowie, nowe odkrycie. Metodologia eksperymentu: suszarka i decybelomierz na telefonie. Zamykacie się szczelnie wewnątrz a osoba z zewnątrz "wieje" suszarką w szczeliny, wy od wnętrza przytykacie do tego miejsca na wysokości suszarki telefon z apką. W ten sposób niektóre, a szczególnie trzy miejsca i praktycznie cała dolna szczelina pokazały mi większe wartości niż w jakichkolwiek innych miejscach:
http://i.imgur.com/F0fbaQN.jpg
http://i.imgur.com/tJvDou0.jpg

http://i.imgur.com/EoPyTac.jpg

No i dolna szczelina, szczególnie środek. Teraz kusi mnie żeby kupić uszczelki, nie chcę czekać na te z Aliexpress, poza tym wychodzą drożej i myślałem żeby dać te:
1. Na szczelinę pomiędzy drzwiami przód/tył i na tylne drzwi, nakleić na rant: http://allegro.pl/us...6614079125.html
2. Na szczelinę dolną i tą przed drzwiami przednimi, jedna i druga szczelina ma ok. 1 cm, więc kolejny 1 cm będzie naklejony na blachę: http://allegro.pl/us...6497998537.html


Potrzeba byłoby ok. 4 m z nr 1 (to będzie z zapasem) i 6 m tej drugiej. 

 

Killaz to co napisałeś tylko potwierdza moje spostrzeżenia którędy może dostawać się szum do auta. Zwróćcie uwagę na to, że na drzwiach macie uszczelkę, która wchodzi w głąb nadwozia i ona powinna w przypadku słabo przylegającej uszczelki tej na nadwoziu niwelować wpadanie szumu. W praktyce jest z tym różnie i właśnie jak się trochę podciągnie drzwi na ryglu to ta uszczelka lepiej jest dociskana. Już kiedyś pisałem, że po myciu pistoletem od razu widać czy uszczelka puszcza bo po otwarciu drzwi na progu i błotnikach tu przy ryglu mamy wodę. Nadwozie z wiekiem może trochę pracować, uszczelki się odkształcają i robi się problem. Tak mi się wydaję, że najlepszym sposobem było by dać w tą uszczelkę w nadwoziu w środek jakąś małą uszczelkę właśnie typu D. Pewnie trzeba będzie ją naciąć gdzieś w niewidocznym miejscu i za pomocą jakiegoś drucika ją wciągnąć. Tylko trzeba by taką małą uszczelkę znaleźć bo dużej nie wsuniesz. A jak nie mamy takiej długiej uszczelki to wsunąć ja w tych miejscach co Killaz zaznaczył. No chyba, że by na nią na zewnątrz nakleić, w tym miejscu co jest to przetłoczenie i może nie było by to głupie bo roboty będzie mało a może nie trzeba będzie więcej kombinować.


  • 0

#337 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:42, 20.04.2017

To by wyjaśniało dlaczego w aucie jest cicho kiedy wiatru nie ma, a robi się zdecydowanie głośno przy wietrze bocznym. Tak tylko sprawdzałem i nie wiem czy uszczelka typu D pomiędzy drzwiami to dobry pomysł, bo ta szczelina ma mniej niż 7 mm wysokości, a bodajże najmniejsza uszczelka to 7,5x9 jaką znalazłem, więc pewnie będzie wystawała. Chyba, żeby dać taką jak z linku nr 2 tylko krótszą niż 2 cm, z jakieś 1,5 cm - widzę, że w Audi A4 B6 i Seacie Exeo takie właśnie były.


  • 0

#338 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:48, 24.04.2017

Czas kupić Kia: 

;-)


Użytkownik Killaz edytował ten post 13:48, 24.04.2017

  • 0

#339 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:03, 04.05.2017

Siema !

 

Dzisiaj zrobiłem mały test, już wcześniej chodziło mi to po głowie ale nie byłem przekonany, że może mieć to aż tak duże znaczenie.

Kiedyś wymieniałem u siebie prowadnicę szyby przedniej od kierowcy , to w jaki sposób ustawimy szybę w mocowaniu prowadnicy ma duże znaczenie na to jak dobrze szyba przylega do uszczelki, zwłaszcza w jego górnym prawym rogu.

 

U mnie okazało się, że szybę miałem delikatnie przesuniętą do przodu w kierunku lusterka co objawiało się słabym przyleganiem szyby w rogu ramki drzwiowej a tym samym wpadający tam wiatr robił istny rozp.... i to na wysokości mojego lewego ucha :ckm:

 

Przesunąłem szybę maksymalnie do lewej strony ( patrząc od środka ) jest tam parę mm luzu i da się to zrobić, w mocowaniu prowadnicy szyby odkręcamy dwie śruby 10'. Żeby się tam dostać wystarczy ściągnąć boczek i tą folię co mamy na drzwiach.

 

Efekt jest naprawdę bardzo dobry. Dla przykładu sprawdziłem prawą stronę i tam było ok.

Także roboty miałem na 5 min a z efektu jestem bardzo zadowolony i polecam tam zajrzeć. Dodatkowo tłumaczyło by to jak bardzo pomaga włożenie pod uszczelkę ramki szyby dodatkowej uszczelki jak koledzy i ja pisaliśmy wcześniej.

 

Nie mam fotek ale chyba dla nikogo nie powinno to być żadnym problemem. A i jeszcze jak szybę opuścicie to ona musi delikatnie pracować na boki bo jak się ją podniesie maksymalnie to ona się układa w ramce drzwi także nie jest to wadą.


  • 0

#340 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:03, 05.05.2017

Zrobiłem tak jak mówiłeś, jutro przetestuję. U mnie tak czy owak jest luz na samej prowadnicy i szyba lekko lata do przodu i do tyłu.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#341 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:19, 05.05.2017

U mnie tez lata na boki tak pod kontem i z prawem strony tak samo wiec zakladam ze tak ma byc ale niech sie inni co mają 6 gena wypowiedzą


  • 0

#342 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:26, 05.05.2017

Tylko w odróżnieniu do ciebie nie dałem szyby maksymalnie w lewo, tzn. w stronę skulona słupka B bo wtedy róg szyby wystawał spod uszczelki pionowej jak obnizylem szybę a tak raczej być nie powinno.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#343 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:58, 05.05.2017

No to chyba masz jakiś duży luz na prowadnicy,  u mnie nie bylo z tym problemu,  no ale właśnie po to jest możliwość regulacji na tym uchwycie szyby.


  • 0

#344 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 08.05.2017

A znaleźliście jakiś patent na szum przejeżdżających aut obok? Czy możliwe, że hałas wpada przez otwory odwadniające w drzwiach? Ktoś pisał o uszczelkach na dolnej krawędzi drzwi, myślę że one mogłyby skutecznie ograniczyć hałas wpadający przez te otwory.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#345 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:23, 08.05.2017

Też tak mi się wydaje, bo wygłuszenie blachy drzwi nic w nim zakresie nie poprawiło. Chociaż może to być kwestia uszczelek szyby, bo u mnie auta słuchać już na wysokości słupka A. Tak naprawdę hałas może wpadać do auta poprzez miejsca które nawet byśmy nie podejrzewali ;-)

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq