XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 07:19, 26.05.2016
#17
Napisano 08:48, 26.05.2016
Z tego co mówisz bardziej opłaca się nie legalizować butli a wymienić na nową. Tydzień temu byłem pytać bo wymieniam butlę na większą i koszt butli z wymianą plus miedziana rurka od baku do komory silnika, filtry i ponowna regulacja 450 zł. Butla na 10 lat jak pamiętam.
Butla toroidalna 60l
rurka 8mm
#18
Napisano 09:14, 26.05.2016
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#19
Napisano 13:47, 25.11.2016
Witam!
Opowiem jak wyglądała moja legalizacja zbiornika LPG - Rzeszów, ul przemysłowa http://www.starter-24.pl/
Accorda zakupiłem z zainstalowaną już instalacją w 2011 roku Niemczech - co najciekawsze była to Polska instalacja KME Diego G3 z Polskim zbiornikiem toroidalnym "IRENE", na wszystko miałem faktury i oczywiście polską legalizację na zbiornik ważną do 2020 roku...
Byłem umówiony na godz 8 rano więc pojechałem (mam jakieś 70km w jedna stronę). Było kilka aut już przede mną więc czekałem w kolejce. W miedzy czasie chłopaki demontowali zbiorniki w innych autach itd, a inspektor przyszedł do mnie i sprawdził szczelności instalacji, wizualnie oglądnął zbiornik itd. Wytłumaczyłem mu ze to 5-letnia butla, że mam papiery itd, stwierdził, że nie będzie problemu i prawdopodobnie obejdzie się bez demontażu, ale muszę czekać na swoją kolej aby wjechać do garażu. Spoko czekałem 2-3godz... a jak już wjechałem to panowie stwierdzili że jest to butla którą wycofuje się z użytku w Polsce ponieważ jest ona dopuszczona do użytku na podstawie decyzji UDT a teraz homologacje wydaje TDT więc butla która ledwo zdążyła się zakurzyć musi iść na złom przez jakieś chore przepisy ( i gdzie tu ekologia?).
Zależało mi na czasie a straciłem pół dnia i nie załatwiłem nic, a żeby zarejestrować auto potrzebowałem ta homologacje i przegląd.
Wracając do domu wstąpiłem po drodze do zakładu w którym w poprzednim aucie montowałem gaz. Zakupiłem nową butlę 300zł + 50zł montaż który trwał max 30min i spokój !
Podsumowując na moim przypadku szkoda było czasu i pieniędzy na paliwo, tym bardziej że telefonicznie nikt mnie nie uprzedził że mogą butli nie podbić itd.
pozdrawiam
Użytkownik Przemo603 edytował ten post 13:49, 25.11.2016
#20
Napisano 22:26, 04.04.2017
Z tym legalizowanie butli w aucie sciagnietym z zagranicy to złodziejstwo.Tez przez to przechodziłem,podbili mi na 10 lat ale czepneli sie o przewody ze sa gumowe a nie miedziane jak w PL.Auto ma najwyzszy model Prinsa zakladany w DE.A najsmieszniejsze to bylo to ze powiedzieli mi ze jak w zbiorniku bedzie gaz to podbija mi legaliz tylko na 3 lata.Debile
#21
Napisano 18:30, 05.04.2017
Tak jakby przepisy UE odbiegały od PL.
Natomiast koszt legalizacji jest taki sam jak wymiana butli z gw. na 10latek. Robiąc ponowną legalizacje można się zdrowo naciąć, że podbiją tylko na 2latka. Czyste widzimisie pana inspektora, pomijajac oczywiscie butle-zgnilce.
Jeśli chodzi o to że trafi ktoś polską butle lpg. To warto się zwrócić do producenta! Ponieważ mają obowiązek przechowywania danych legalizacji przez okres 10lat. Kolega trafił z butlą Godków i po kontakcie z producentem w ciągu 2 dni dostał wyciąg z homologacji. W innym przypadku (zagraniczny producent/koniec homologacji) najlepiej kupić i wymienić sobie samemu butlę razem z WZW, bo nikt tego nie sprawdza na OSK. Interesuje ich tylko wyciąg homologacji z TDT (a gazmen nie podbija tam żadnej linijki że montował)
Pzd.
#22
Napisano 19:23, 30.01.2019
Ja swojej hondzie z instalacją BRC nie legalizowałem tylko wymieniłem na inną. W Czakram jak dobrze pamiętam płaciłem coś w okolicach 420 zł za wymianę butli.
#23
Napisano 06:58, 04.07.2019
A co mi tam będę dziś archeologiem
To Twoje zdanie, 150 zł w kieszeni, a jaka jest różnica między nową a legalizowaną (tylko taka że tamta jest nowa)
No nie do końca, materiał z którego jest wykonana butla jest przez 10 lat męczony przez:
- zmiany ciśnienia
- duże zmiany temperatury z powodu rozprężania się gazu
- korozję zewnętrzną i wewnętrzną
Wobec powyższego lepiej wymienić zbiornik na nowy, poza tym nie ma formalnych przeciwwskazań aby takie wymiany dokonać we własnym zakresie trzeba tylko zrobić to zgodnie z kulturą techniczną.
A co mi tam będę dziś archeologiem
#24
Napisano 22:00, 01.07.2022
1. Od momentu pierwszego tankowania do ostatniego ciśnienie w butli jest niemal niezmienne (równanie stanu gazu doskonałego)
2. gaz rozpręża się w reduktorze/parowniku, w butli jest w formie cieczy
3. mam 10 letni zbiornik bez grama korozji (GZWM)
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych