Skocz do zawartości


Zdjęcie

Legalizacja Butli LPG co i jak i gdzie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 RobBo

RobBo
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:TKI
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:367500
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:19, 26.05.2016

Ja legalizowałem w Kielcach ul.kruszelnickiego koszt 300z i tylko na 3lata auto sprowadzone z instalacją holenderską ,wymiana butli powiedzieli mi 750 do 800z,butla walcowa 70l, zawór,i zawór tankowania,do wywalenia byłby wskaźnik ilości gazu,auto zostawiłem na jeden dzień.

#17 slawex9

slawex9

    Moderator

  • Moderator
  • 698 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:48, 26.05.2016

Z tego co mówisz bardziej opłaca się nie legalizować butli a wymienić na nową. Tydzień temu byłem pytać bo wymieniam butlę na większą i koszt butli z wymianą plus miedziana rurka od baku do komory silnika, filtry i ponowna regulacja 450 zł. Butla na 10 lat jak pamiętam. 

Butla toroidalna 60l

rurka 8mm



#18 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 377 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 26.05.2016

Nie wiem z jakiego powodu nie legalizują butli w sprowadzonych autach na 10 lat, ale potwierdzam, że jest to norma. Krajowe butle legalizują na 10 lat i to ma sens.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

#19 Przemo603

Przemo603
  • Klubowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 25.11.2016

Witam!

Opowiem jak wyglądała moja legalizacja zbiornika LPG - Rzeszów, ul przemysłowa  http://www.starter-24.pl/

Accorda zakupiłem z zainstalowaną już instalacją w 2011 roku Niemczech - co najciekawsze była to Polska instalacja KME Diego G3 z Polskim zbiornikiem toroidalnym "IRENE", na wszystko miałem faktury i oczywiście polską legalizację na zbiornik ważną do 2020 roku...

Byłem umówiony na godz 8 rano więc pojechałem (mam jakieś 70km w jedna stronę). Było kilka aut już przede mną więc czekałem w kolejce. W miedzy czasie chłopaki demontowali zbiorniki w innych autach itd, a inspektor przyszedł do mnie i sprawdził szczelności instalacji, wizualnie oglądnął zbiornik itd. Wytłumaczyłem mu ze to 5-letnia butla, że mam papiery itd, stwierdził, że nie będzie problemu i prawdopodobnie obejdzie się bez demontażu, ale muszę czekać na swoją kolej aby wjechać do garażu. Spoko czekałem 2-3godz... a jak już wjechałem to panowie stwierdzili że jest to butla którą wycofuje się z użytku w Polsce ponieważ jest ona dopuszczona do użytku na podstawie decyzji UDT a teraz homologacje wydaje TDT :D więc butla która ledwo zdążyła się zakurzyć musi iść na złom przez jakieś chore przepisy ( i gdzie tu ekologia?).

Zależało mi na czasie a straciłem pół dnia i nie załatwiłem nic, a żeby zarejestrować auto potrzebowałem ta homologacje i przegląd.

Wracając do domu wstąpiłem po drodze do zakładu w którym w poprzednim aucie montowałem gaz. Zakupiłem nową butlę 300zł + 50zł montaż który trwał max 30min i spokój !!!

Podsumowując na moim przypadku szkoda było czasu i pieniędzy na paliwo, tym bardziej że telefonicznie nikt mnie nie uprzedził że mogą butli nie podbić itd.

pozdrawiam


Użytkownik Przemo603 edytował ten post 13:49, 25.11.2016





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq