Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wyząbkowały wam kiedyś opony w Accordzie ?

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#46 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 07.07.2014

A czy ktoś ma opony np 17" 205 na przód a na tył 225, pytam bo mam teraz 225 serie i chciałem sobie zamienić na 205 oczywiście wg. kalkulatora, tylko pytanie czy muszą być wymienione wszystkie od razu , czy można zrobić tak że tył zostaje 225 a przód zakładam sobie nówki ale już 205 ? W ogule czy da się tak , a raczej dać to się da tylko czy dopuszcza się takie sztuki i jakie mogą być konsekwencje takiej sztuczki.

 

Zdrówko !

 

 


  • 0

#47 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:30, 17.07.2014

Problem zabkowania mam od nowości. Wcześniej reklamowałem opony (dostarczone fabrycznie Micheliny) ale nie uznali bo powiedzieli, że ząbkowanie było wynikiem nieodpowiedniego parkowania pojazdu. Wtedy poząbkowane były wszystkie opony bo co sezon były rotowane.

Trzy lata temu kupiłem nowe Goodyeary i chyba tak się rpzyzwyczaiłem do tego regularnego hałasu opon, że nie zwróciłem uwagi czy na poczatku nie hałasowało. Teraz chciałem zamienić przód z tyłem bo przód się trochę bardziej starł a wcześniej nie miałem okazji bo nie wymieniałem na zimówki. Jednak po obejrzeniu tylnych opon okazało się, że wewnętrzny bieżnik jest mocno pofalowany (przód nie jest). Zamianę odpuściłem.

 

I czy takie coś to faktycznie problem konstrukcji czy może jednak coś się dzieje z geometrią? Jak patrzę z tyłu to wyraźnie widzę, że koła nie znajduja się w pozycji pionowej a są lekko przekrzywione (góra kół do środka). Czy to jest prawidłowe czy powinienem zrobić geometrię?


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#48 rhomek

rhomek
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:35, 17.07.2014

Problem zabkowania mam od nowości. Wcześniej reklamowałem opony (dostarczone fabrycznie Micheliny) ale nie uznali bo powiedzieli, że ząbkowanie było wynikiem nieodpowiedniego parkowania pojazdu. Wtedy poząbkowane były wszystkie opony bo co sezon były rotowane.

Trzy lata temu kupiłem nowe Goodyeary i chyba tak się rpzyzwyczaiłem do tego regularnego hałasu opon, że nie zwróciłem uwagi czy na poczatku nie hałasowało. Teraz chciałem zamienić przód z tyłem bo przód się trochę bardziej starł a wcześniej nie miałem okazji bo nie wymieniałem na zimówki. Jednak po obejrzeniu tylnych opon okazało się, że wewnętrzny bieżnik jest mocno pofalowany (przód nie jest). Zamianę odpuściłem.

 

I czy takie coś to faktycznie problem konstrukcji czy może jednak coś się dzieje z geometrią? Jak patrzę z tyłu to wyraźnie widzę, że koła nie znajduja się w pozycji pionowej a są lekko przekrzywione (góra kół do środka). Czy to jest prawidłowe czy powinienem zrobić geometrię?

 

Ostatnio robilem geometrie i nie wiem jak w VII genie ale w VIII co mnie bardzo zdziwilo nie ma podobno regulacji kąta pochylenia kola czyli tego o czym wlasnie piszesz. Reguluje sie jedynie zbieznosc. W instrukcji obslugi sa podane wartosci kata pochylenia i zbieznosci i zaleznie od wymiaru opon kola moga byc pochylone nawet o 1,3 stopnia do srodka (w VIII genie). Sprobuj zrobic geometrie w jakims warsztacie specjalizujacych sie w zawieszeniach bo niestety z moich doswiadczen wynika ze 2 na 3 warsztaty ustawiaja ja zle.


  • 0

#49 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:04, 17.07.2014

Mam 8 gen.od nowosci. Wyzabkowaly mi zimowki Pirelli asymetryki pomimo rotowania na krzyz co 10kkm.

Wyzabkowaly mi takze letnie Yokohamy kierunkowe,takze pomimo rotowania przod/tyl.

Poniewaz pracuje w ASO ,wiec mam mozliwosc obejzenia wielu aut klientow ,na podnosniku w trakcie przegladu.

W prawie kazdym obejrzanym 8gen,byly mniej,lub wiecej wyzabkowane opony....bez znaczenia,zimowe/letnie.

Najczesciej zabkuja zimowe Pirelli Sottozero,Dunlop D3...ale takze letnie Dunlopy sport max rt.

Mysle ,ze nic z tym nie zrobimy...takze mialem ustawiana zbieznosc.


  • 1
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#50 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:36, 17.10.2014

Hej.

Podziele się zwami także swoją obserwacją.

300tyś i szumy z tyłu podpowiadały łożyska.

Wymieniłem dwa ale szum pozostał, było ciszej, ale nie cicho

 

Okazało się, ze także mnie dopadła zmora wyząbkowanych opon. Jest to dla mnie szok, bo Hondami latam 8lat.

Poprzednim acco 4gen zrobiłem ok 50tyś km i nie było takiego tematu.

 

Tutaj mam opony Falken Ziex ZE-912. Wyząbkowały na tyle. 225/45/17 

Auato robi 80% w trasie. Prawie co dnia lata po A4 ok 60KM.

 

Wywałiłem 650pln na łożyska, dobrze ze sam zmieniałem to troche grosza zostało :) ale w życiu bym nie przypuszczał, że taki problem jak ząbkowanie może trapić moją budę, czyli 7gen tourer diesel

 

Wczoraj zamieniłem opony na krzyż i jest spokój. Przód był równo starty.


  • 0

#51 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:54, 17.10.2014

Właśnie tourer majszybciej przynajmniej w teorii...no i masz nowe łożyska.:-D
Acco IVgen też mi tego nie robił
Może co 5kkm trzeba rotować
Szorstkowanie jeszcze je ratuje

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:00, 17.10.2014

  • 0
                       

#52 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:06, 17.10.2014

a co najlepsze - wyząbkowały mi opony tylne - przez zawyżone ciśnienie - miałem napompowane 2.6 bara

 

Trudno, mówię, radio głośniej będzie ok. Upuściłem powietrza do 2.3 i tak sobie jeździłem. Jakie było moje zdziwienie gdy po ok 7 tys. km opony się dotarły i przestały huczeć. Tzn nie wyrównały się całkiem ale schody są zdecydowanie mniejsze i poziom huczenia zmalał do minimum i nie jest to efekt placebo i przyzwyczajenia się. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#53 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:12, 17.10.2014

skubiszek, bo nasze Acco tak mają że szczególnie z tyłu trzeba trzymać się ciśnienia rekomendowanego przez producenta, dodatkowo efekt ząbkowania często występuje w kombi z wielowahaczami w momencie podróżowania bez obciążenia w bagażniku, swojego czasu przestudiowałem sporo lektury na temat ząbkowania ;-)


  • 0

#54 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:21, 17.10.2014

ja też ale na szczęście mam butle z gazem więc trochę się dociąża tył i przez to na spokojnie opony się ułożyły :) 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#55 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:26, 17.10.2014

hehehe no no, swoją drogą lipa że w nowych autach z wielowahaczami ząbkują opony, i kupujesz komfortowy, cichy samochód a tu po kilku tys. km zaczyna wyć... dramat...  :cyklop:


  • 0

#56 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:34, 17.10.2014

skubiszek
Zrobiłeś to książkowo...tourer ,trasa, za duże ciśnienie.
Zalecają właśnie lekko obniżać.
  • 0
                       

#57 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:56, 17.10.2014

Właśnie tylko przyczepę ciągnąłem i myślałem ze to pomoże. Jak widać zaszkodziło ale nauczony doświadczeniem zrobiłem co trzeba i sie unormowalo :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#58 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:33, 17.10.2014

to jakie cisnienie na tył do 225/45/17?? Ja wale na tył 2.5bara. Może za dużo?

Przód 2,7bar

 

Poza tym ja mam fele z Enkei z EVO X, ET dużo niższe niż Hondowskie i lekki negatyw jest na tyle.


  • 0

#59 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:57, 17.10.2014

Ja obniżyłbym o 0,2 bara na wszystkich

Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:58, 17.10.2014

  • 0
                       

#60 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:12, 17.10.2014

ee no to dlatego Ci ząbkują ! 

 

mam 225/45 17 i pompuje tył i przód 2.3 


Użytkownik skubiszek edytował ten post 15:12, 17.10.2014

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq