To się nazywa sensownie argumentowana polemika, przedstawiona przez człowieka z praktyką
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Jedziemy na przegląd klimatyzacji czyli wiedzieć warto
#17
Napisano 14:15, 27.05.2015
Czy to była lekka dewastacja argumentacyjna ? . . . .
#18
Napisano 16:08, 04.07.2018
Czytam czytam i nasuwają mi się 2 pytania. Pierwsze jest takie czy jest sens jechać na "dobicie" czynnika chłodzącego w momence kiedy moja klima chłodzi jak opętana, a po drugie nie wiem czy dobrze zrozumiałem posty powyżej. Tzn. że podczas takiej operacji "nabijania" maszyna wysysa czynnik wraz z olejem a więc opróżnia układ i wtłacza nowy (czyt. świeży) czynnik wraz z nowym (czyt. świeżym) olejem czy wtłacza określoną ilość czynnika i oleju niejako ściągnęte z obsług poprzednich aut (a więc niejako używane) ?
#19
Napisano 16:47, 04.07.2018
Klima działa, to zarezerwuj "psyche" na inne akcje.
Nie życzę, ale auto to auto.
Czyli "Nie popsute to nie naprawiaj"
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#20
Napisano 19:39, 04.07.2018
Oczywiście zgadzam się z poprzednikiem (wczoraj też tu gdzieś tak pisałem ,,jak chłodzi to nie ruszać").
Informacyjnie - dobić można gdy brakuje, aby to stwierdzić trzeba czynnik wyssać i zważyć, potem załadować odpowiednią ilość (najczęściej bez oleju, chyba, że był odessany - wyjątkowo).
Zaraz tu wrzucę linka to więcej poczytasz (obejrzysz).
[edit] http://www.accordklu...-coś-na-szybko/
Użytkownik piasek101 edytował ten post 19:42, 04.07.2018
#21
Napisano 21:40, 04.07.2018
Nie ma tak że odsysają stary "zużyty" czynnik i nabijają "nowy, nieśmigany". Stary zzostaje odessany i zważony i powtórnie wyokrzystany. Swoją drogą obecnie coraz popularniejsze staje się nabijanie propanem - gdy taki gaz zostanie odessany do zbiornika maszyny to zmiesza się z oryginalnym R134a i taki miks zostanie z powrotem wpompowany do auta?
#22
Napisano 23:03, 04.07.2018
Hej
I tak, i nie... u nas brakuje nieco świadomości i z klimą 99% użytkowników jeździ do serwisu dopiero wtedy, gdy przestanie działać...
Po co powinno się wykonywać systematyczny serwis klimatyzacji (jeśli nie co rok, to choćby co 2 lata)? Dokładnie z tego samego powodu dla jakiego się wymienia olej w silniku.
Nie zmieniany olej w układzie klimatyzacji może prowadzić, dokładnie tak samo jak w przypadku oleju silnikowego, do uszkodzenia sprężarki (silnika w przypadku oleju silnikowego).
Czy zaniechanie regularnego serwisowanie klimy doprowadzi do uszkodzenia układu - tego nikt nie jest w stanie przewidzieć, ale na pewno zwiększa to ryzyko ew. awarii, niż w przypadku, gdy regularnie serwisujemy układ w zakładzie, który ma o tym pojęcie...
Tak samo z olejem silnikowym - niektórzy jeżdżą i nie wymieniają... sporo z nich ma szczęście i z silnikiem nic się nie dzieje... reszta (chociaż nieliczna) ma później problemy z silnikiem.
Ja tam wolę dmuchać na zimne i mimo, że układ działa dobrze, to co roku jeżdżę i serwisuję klimę (oprócz 'dobicia' i wymiany oleju serwis obejmuje także porządne wyczyszczenie parownika odpowiednią chemią).
Pozdrawiam
Tomek
#23
Napisano 07:38, 05.07.2018
Hmm - ciekawe jak to było u mnie - serwis podłączał się tylko jednym wężem, chyba bez wymiany oleju
#24
Napisano 10:22, 05.07.2018
jak najbardziej można nabić klimę jednym wężem i olej tak samo wciągnie razem z czynnikiem, jak dobrze to zrobili to nie masz czego się bać.
#25
Napisano 19:51, 05.07.2018
Hej
I tak, i nie... u nas brakuje nieco świadomości i z klimą 99% użytkowników jeździ do serwisu dopiero wtedy, gdy przestanie działać...
Po co powinno się wykonywać systematyczny serwis klimatyzacji (jeśli nie co rok, to choćby co 2 lata)? Dokładnie z tego samego powodu dla jakiego się wymienia olej w silniku.
Pozwolę się z tym nie zgodzić (chyba nie pierwszy raz).
Twierdzisz, że świadomość polega na jeżdżeniu do serwisu - wg mnie jest dokładnie na odwrót.
Ci co jeżdżą ze sprawną na przeglądy nabijają kasę serwisom (informacja z serwisu - tak jednego, ale mi wystarczy+praktyka).
Powód o oleju też nietrafiony - warunki pracy w silniku a klimie to zupełnie coś innego. Mogłeś porównać z olejem ze skrzyni biegów (też coś innego) ale już bliżej.
#26
Napisano 21:16, 05.07.2018
Od tego jest forum, żeby dyskutować...Pozwolę się z tym nie zgodzić (chyba nie pierwszy raz).
To już akurat jest nadinterpretacja tego co napisałem - nigdzie nie napisałem, że 'świadomość polega na jeżdżeniu do serwisu', napisałem zupełnie co innego, a mianowicie, że brakuje świadomości, iż klimatyzację należy serwisować tak jak każdy inny podzespół samochodu.Twierdzisz, że świadomość polega na jeżdżeniu do serwisu - wg mnie jest dokładnie na odwrót.
Ci co jeżdżą ze sprawną na przeglądy nabijają kasę serwisom (informacja z serwisu - tak jednego, ale mi wystarczy+praktyka).
Ponadto dopóki nie zrobisz przeglądu klimy, nie jesteś w stanie stwierdzić, czy układ pracuje optymalnie (ubytki czynnika powodują, iż klima nadal będzie chłodziła, jednak sprężarka będzie musiała dłużej pracować, niż w przypadku, gdyby czynnika było dokładnie tyle ile wymyślił producent).
Oczywiście, że warunki pracy oleju w silniku są inne niż te w układzie klimatyzacji, ale też i olej jest inny i inaczej się starzeje. Mnie chodziło jedynie o pokazanie tego, że układ klimatyzacji, tak jak inne układy w samochodzie powinien być systematycznie sprawdzany/serwisowany.
Tylko tyle i aż tyle...
Na koniec i tak każdy zrobi, tak jak będzie uważał i ma do tego pełne prawo...
Pozdrawiam
Tomek
#27
Napisano 21:25, 05.07.2018
A więc zostańmy przy swoim - nie mam weny do wypracowań.
#28
Napisano 22:33, 05.07.2018
Z lodówką jeździsz na dobijanie ?
Klima działa, to zarezerwuj "psyche" na inne akcje.
Nie życzę, ale auto to auto.
Czyli "Nie popsute to nie naprawiaj"
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
a lodówka w jakich warunkach pracuje? ciepło, płasko, stabilnie. Poza tym brak połączeń innych nich lutowane (czy tam spawane etc.). Wydajność lodówki na oko około 100 razy mniejsza niż klimatyzacji w samochodzie. Co tu porównywać? Zapewniam Cię, że miałem takich "asów" co przyjeżdżając z niesprawną bo prawie pustą klimą chwalili się, że nic przy mniej nie robili od 5 lat. Napełniam układ odpowiednią ilością gazu, uzupełniam olej a tu kicha. Kompresor ma 50% wydajności. Diagnoza. Niedostatek oleju i odpowiedniego ciśnienia gazu które jest potrzebne do odpowiedniego smarowania kompresora spowodował jego zatarcie. Zerwany film olejowy trwale pozbawił kompresji. No to "zaoszczędził" przez 5 lat powiedzmy po 100zł (tyle kosztował serwis w ubiegłych latach) a teraz musi wydać jednorazowo ponad 1000 na kompresor a jeszcze jest ryzyko, że układ jest zabrudzony więc płukanie układu, osuszacz, skraplacz suma sumarum ok 2,5k. Lubię takich. Z czegoś muszę przecież żyć.
<p> NOWY ADRES! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>
#29
Napisano 22:41, 05.07.2018
Hmm - ciekawe jak to było u mnie - serwis podłączał się tylko jednym wężem, chyba bez wymiany oleju
niektóre samochody (Laguna 2, niektóre Volvo S60) mają tylko jedno złącze serwisowe ale nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Jak są 2 to powinno się z nich korzystać gdyż próżnię, odciągnięcie części oleju, uzupełnienie oleju i gazu bezpieczniej zrobi się przez 2 zawory. Zalecane jest nawet aby przy napełnianiu przez 1 zawór wydłużyć czas osuszania a po napełnieniu odczekać kilka minut zanim włączy się klimatyzację.
<p> NOWY ADRES! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>
#30
Napisano 22:50, 05.07.2018
Czytam czytam i nasuwają mi się 2 pytania. Pierwsze jest takie czy jest sens jechać na "dobicie" czynnika chłodzącego w momence kiedy moja klima chłodzi jak opętana, a po drugie nie wiem czy dobrze zrozumiałem posty powyżej. Tzn. że podczas takiej operacji "nabijania" maszyna wysysa czynnik wraz z olejem a więc opróżnia układ i wtłacza nowy (czyt. świeży) czynnik wraz z nowym (czyt. świeżym) olejem czy wtłacza określoną ilość czynnika i oleju niejako ściągnęte z obsług poprzednich aut (a więc niejako używane) ?
maszyna odciąga cały czynnik ale tylko trochę (ok 10-20gram) oleju ( przy całkowitej ilości w układzie ok 120-250 z zależności od samochodu). Gaz jest filtrowany i nie ma przeciwwskazań aby go ponownie użyć ( w sumie to nie ma innej możliwości, nie ma takiego pojęcia jak gaz przepracowany, używany itp) olej to oczywiście jest dodawany nowy gdyż ma on silne właściwości higroskopijne i po kontakcie z powietrzem jest bezużyteczny. Poza tym ulega pewnemu przepracowaniu. Każda stacja do obsługi klimatyzacji ma oddzielny zbiorniczek na ( gaz edytowano) olej nowy i używany
Użytkownik kiniusz edytował ten post 23:05, 08.07.2018
<p> NOWY ADRES! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych