Witam.
Po wymianie rozrządu przez domorosłego mechanika mam problem z nieszczelnym uszczelniaczem na wale. Oddałem drugi raz auto na poprawkę do bardziej zaufanej osoby i okazało się że na czopie są dwie głębokie rysy zapewne po śrubokręcie którym ktoś próbował wydłubać stary uszczelniacz. Oprócz tego wyżłobił się już spory rowek w miejscu uszczelniacza.
Silnik to 2.0 bodajże F20z2. Wiem że auto młode nie jest ale świeżo co porobiłem w nim hamulce, trochę spraw w zawieszeniu ale do ideału mu brakuje jeszcze kilku spraw.
Moje pytanie jest następujące co zrobić z takim fantem, z jednej strony szkoda mi takiego auta bo gdybym miał kupić coś w podobnej cenie to znowu cała zabawa z nowymi hamulcami zawieszeniem i rozrządem czyli pakowanie 2k w auto warte 3k.
Czy kupić używany wał, dać go do sprawdzenia i wymieniać?, Wiem że dojdą mi do tego panewki główne i korbowodowe ( 200zł?), uszczelniacz wału od strony skrzyni rozrządu ( 150zł?), olej nowy pasek bo ten w oleju pływa, (150zł?) ale pewnie jak zwalę skrzynie to od razu sprzęgło nowe wleci (500?), i pewnie trzeba będzie olej w skrzyni wymienić (150zł?), czyli reasumując same te graty 1200 bez samego wału i kupa roboty ( liczę że sam to ogarnę)
Czy może lepiej drugi słupek? Nigdy nie wie co się trafi, ten mi przynajmniej kompresję trzyma ale też nie wiem ile mi to pojeździ bez rozkręcania głowicy. Auto ma 313000 na blacie i pewnie drugie tyle cofnięte plus 10lat gaz.
A może lepiej pozbyć się problemu i sprzedać po kosztach za? nie wiem z 2000tys?
Dodam że mam do zrobienia jeszcze nową butlę do gazu, przegub zewnętrzny, przewodu hamulcowe na tył i konserwację, czyli kolejne 1-2k przynajmniej.
Co o tym sądzicie, bo raczej oryginalny uszczelniacz nic tu nie pomoże skoro już drugi raz padł zamiennik.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wymiana wału korbowego
#1
Napisano 17:12, 01.03.2019
#2
Napisano 18:13, 01.03.2019
#3
Napisano 20:50, 01.03.2019
Nie ASO ale np Haparts / Jarusne/ JDM shop - będzie taniej.
Masz może fotkę jak wyglądają te rysy? Bo jak masz głęboką rysę wzdłuż to będzie słabo nawet z nowym uszczelniaczem.
Jeśli masz rysę po średnicy to musiałbyś zmierzyć głębokość na jakiej ona jest i wcisnąć uszczelniacz tak, żeby warga była obok niej.
Lub opcja kolejna zdjąć sprężynkę z uszczelniacza, rozkręcić i skrócić szerszy koniec o 2-3 zwoje i skręcić z powrotem.
Tak robiłem na półosiach dawno temu i w zależności od szczeliny zdawało egzamin czasami.
#4
Napisano 21:33, 01.03.2019
Czy sprzedać czy nie nikt ci nie powie . Stare auta to zawsze dylemat bo grubsza naprawa zwykle przewyższa albo zbliża się do wartości auta . Są jednak osoby które nie chcą innego pomimo że je stać bo do tego mają sentyment . Znam takie osoby. Firmy zajmujące się regeneracją -szlifem wałów są w stanie naprawić takie rysy .
#5
Napisano 21:36, 01.03.2019
Możesz oddać do zakładu żeby tuleje naprawczą na to założyli.
#6
Napisano 22:50, 01.03.2019
Nie ASO ale np Haparts / Jarusne/ JDM shop - będzie taniej.
Masz może fotkę jak wyglądają te rysy? Bo jak masz głęboką rysę wzdłuż to będzie słabo nawet z nowym uszczelniaczem.
Jeśli masz rysę po średnicy to musiałbyś zmierzyć głębokość na jakiej ona jest i wcisnąć uszczelniacz tak, żeby warga była obok niej.
Lub opcja kolejna zdjąć sprężynkę z uszczelniacza, rozkręcić i skrócić szerszy koniec o 2-3 zwoje i skręcić z powrotem.
Tak robiłem na półosiach dawno temu i w zależności od szczeliny zdawało egzamin czasami.
Nie mam niestety zdjęcia. Ja też wolałbym nie sprzedawać, ale wyciąganie wału to spore koszty, niestety póki jest zimno to nie mam gdzie się za to zabrać nawet więc chyba tak będę jeździł póki co. Kupie uszczelniacz, też myślałem nad tym aby sprężynkę skrócić.
Panowie a czy ktoś ma manuala gdzie jest zwymiarowany wał korbowy? Chodzi mi o to czy czop powinien być gładki czy tam jest jakiś rowek pod ten uszczelniacz? Trochę mnie zadziwia to że taki uszczelniacz wyżłobił rowek, przecież to nawęglane na pewno jest.
Użytkownik Gordon_Freeman edytował ten post 23:00, 01.03.2019
#7
Napisano 08:32, 02.03.2019
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#8
Napisano 22:32, 02.03.2019
Nie ma rowka i nie powinno być . Jeśli te poprzeczne rysy po śrubokręcie nie są głębokie kombinuj ze sprężynka albo lepiej z przesunięciem uszczelniacza o ile się da . Wcześniej wypoleruj czop papierem 2000
#9
Napisano 22:45, 03.03.2019
Osobiście bym nie kombinował ze sprężynką.Ale jak kolega wcześniej wspomniał sprawdziłbym możliwość innego osadzenia uszczelniacza .Czyli za lub przed jeśli się da.
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:46, 03.03.2019
#10
Napisano 20:29, 04.03.2019
a ja kupilbym nowy slupek za 400zl
#11
Napisano 23:20, 04.03.2019
a ja kupilbym nowy slupek za 400zl
I z gwarancją pisemną na udokumentowany przebieg
#12
Napisano 09:25, 05.03.2019
I do tego zapłacił mechanikowi za robotę 1000zl a później wydał kolejne 5 000 na prawnika użerając się że sprzedawcą bo silnik żłopie oliwę na potęgę.I z gwarancją pisemną na udokumentowany przebieg
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#13
Napisano 09:43, 05.03.2019
Rozważałem kupno drugiego silnika. Ale to też jest ryzyko, tak samo ja mogę "naprawi ten uszczelniacz" i za 10tys km mój zacznie olej chlać na potęgę. W 22 letnim aucie wszystko jest możliwe
#14
Napisano 16:44, 05.03.2019
Ja bym kupił uszczelniacz za te bodajże 30 zł i wymienił. Możesz zmieniać go przy każdej wymianie.
Możesz też wyjąć ten co masz, pojechać do sklepu z uszczelniaczami i zobaczyć czy nie znajdziesz innego odpowiadającego wymiarami ale z wargą przesuniętą głębiej lub płycej. Różni producenci mogą mieć różne pozycje wargi.
Np 1mm płytszy uszczelniacz na pewno będzie miał wargę w innym miejscu.
#15
Napisano 19:03, 05.03.2019
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Srebrny edytował ten post 19:04, 05.03.2019
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Wał korobowy, cieknący uszczelniacz
V
Mechanik →
Silniki →
Schemat instalacji elektrycznej do Accord VNapisany przez Monster96 , 03 lut 2024 V |
|
|
||
V
Mechanik →
Układ wydechowy →
Wydech Accord V CC7Napisany przez RestomodAccord , 12 wrz 2023 V |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
dziwne odgłosy F22B5Napisany przez Rzymeg , 04 sie 2023 V, f22b5, accord, panewki |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu do F22Z2 - z czego pasuje?Napisany przez Dave8888 , 25 lip 2023 V, wałek rozrządu, f22z2, f20b6 i 1 więcej |
|
|
||
V
Mechanik →
Układ elektryczny →
Accord V Aerodeck - dolozenie centralki zamka centralnego na pilotNapisany przez gti69 , 19 lip 2023 V, centralny zamek pilot |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych