No właśnie w takim razie po co te etykiety
Europejski standard emisji spalin.
"Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Głównym celem wprowadzenia tej regulacji był aspekt środowiskowy czyli zmniejszenie emisji CO2"
"Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Wytyczne, które przyświecały ustawodawcom to przede wszystkim bezpieczeństwo użytkownika, ale i ochrona środowiska naturalnego.
Goodyear testuje każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona do kierowców, tak więc oferowane przez nas ogumienie charakteryzuje się wysokimi osiągami w tych wszystkich obszarach, które są najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa, a na etykiecie są prezentowane 3, wskazane przez UE."
"Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Etykieta sprowadza właściwości opon jedynie do 3 wybranych kryteriów, dlatego informacje na niej zawarte mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie danego produktu"
Różne opony z identyczną etykietą:
"Jak porównać różne opony z tymi samymi klasami na etykietach? Pytanie zadaliśmy naszym ekspertom. Etykiety mają pomóc klientom w wyborze opon. Wydaje się jednak, że może to nie być takie proste: jak porównać ze sobą opony o takich samych wynikach na etykietach? Przykładowo: mamy dwie opony w tym samym rozmiarze, o tych samych indeksach prędkości i nośności pochodzące z klasy ekonomicznej i premium – obie te opony z różnych klas mają na etykietach np. „A – B - B”. Czym więc się różnią? Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Teoretycznie taka sytuacja może mieć miejsce, a w przypadku opon zimowych opony budżetowe na etykiecie mogą wyglądać nawet lepiej od opon marek premium! W przypadku opon letnich posiadających identyczne parametry na etykiecie różnica może polegać na: osiąganych przebiegach (może być nawet dwukrotna), trwałości osiągów w czasie – znamy opony, które już w drugim sezonie wyraźnie tracą swoje osiągi, przyczepności na suchej nawierzchni, przyczepności w zakręcie na suchej i mokrej drodze – wg regulacji europejskiej test hamowania odbywa się na prostej. Poważni producenci biorą także pod uwagę niebezpieczne sytuacje na zakrętach. formie zużywania się bieżnika, nieregularne formy przyspieszają zużycie i powodują wzrost hałasu, szybkości starzenia się mieszanek gumowych. W celu pełnej oceny i porównania opon niezbędne będą testy pozostałych osiągów przez profesjonalne organizacje testujące motoryzację: ADAC, TUV SUD Automotive, DEKRA, IDIADA. Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Każda marka opon to określone parametry, rozwiązania, technologie i innowacje, a często też długa historia (np. Goodyear może się pochwalić ponad 110-letnim doświadczeniem, Dunlop to już ponad 125 lat historii, a Dębica – ponad 70). Na etykietach są prezentowane jedynie trzy parametry, a warto pamiętać, że zwykle badanych jest ok. 15 parametrów ogumienia – w ramach testów w mediach czy prowadzonych przez organizacje konsumenckie, instytuty badawcze (np. TUV SUD). Firma Goodyear bada każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona na rynek. Tak więc produkty na pierwszy rzut oka bardzo podobne, mogą się znacznie różnić. Przy doborze opony do pojazdu trzeba pamiętać, że każdy kierowca to inny styl jazdy, inny pojazd, odmienne potrzeby w zależności od typu pojazdu, liczby przejeżdżanych kilometrów w ciągu roku, rodzaju pokonywanych dróg (ruch miejski, transport długodystansowy itd.). Jeśli kierowca ma być zadowolony z ogumienia, to powinien wziąć pod uwagę więcej niż trzy parametry opony, warto też zasięgnąć porady w autoryzowanym serwisie. Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Na etykiecie znajdą się trzy wybrane kryteria klasyfikujące opony. Ocena opon na podstawie tylko tych trzech parametrów jest więc w dużym stopniu uogólniona. Musimy również pamiętać o innych parametrach opony, które są równie ważne i istotnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort jazdy, jak chociażby, np. hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, czy jakże ważne a pominięte na etykiecie właściwości zimowe opon. Informacje podane na etykiecie mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie wartości danego produktu. Dużo dokładniejszych informacji dostarczają nam testy opon prowadzone przez profesjonalne ośrodki badawcze i pisma motoryzacyjne, które uwzględniają od kilkunastu do kilkudziesięciu istotnych parametrów bieżnika. Dlatego przy wyborze opon należy korzystać również z innych źródeł informacji, takich jak testy opon, materiały producentów, porady sprzedawców, które pozwolą na kompleksową ocenę. W oponach klasy premium zawsze stosowane są najnowsze technologie oraz wdrażane są najnowsze rozwiązania, które dla opon klasy ekonomicznej są niedostępne. Opony Continental wykonane są z najnowocześniejszych mieszanek, które umożliwiają stosowanie głębszych bieżników, bez zwiększania oporów toczenia. Dzięki temu opona charakteryzuje się krótszą drogę hamowania, dużo większymi przebiegami i poprawą wielu innych parametrów, których nie ma na etykiecie."
I najciekawsze na koniec:
"Ponadto różnica pomiędzy osiągami opon posiadających tę samą wartość na etykiecie może sięgać 20%."
http://www.oponeo.pl...-odpowiedzi-faq
Pozdrawiam
- Artur
PS
moje Advany - na etykiecie - wyglądają jeszcze gorzej
https://www.sklepopo...rt-v105,p-54438