Zgodnie z Waszymi sugestiami powstaje ten wątek, w którym możecie podzielić się Waszymi wrażeniami i faktami z eksploatacji olejów w Waszych Accordach.
Bardzo proszę, aby informacje te były zwięzłe, konkretne i krótkie (no i przede wszystkim prawdziwe), by dzięki temu mogły być użyteczne dla innych.
Oto przykład (dane prawdziwe dotyczące mojego Accorda):
Accord VII gen., rocznik 2004, silnik 2.0, bez żadnych przeróbek/poprawek, wcześniej prawdopodobnie był zalewany olejem 5W30 (jak wynika z historii serwisowej często Shell'a)
- przy przebiegu 148 800 (2011-08-05) wlany olej Mobil1 5W50 (niezgodny z zaleceniami Hondy), przejechane na nim 9 000 km (miasto/trasa 50/50; 20% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: normalny
- przy przebiegu 157 768 (2012-05-30) wlany olej Millers XF LongLife 5W30, przejechane na nim 13 000 km (miasto/trasa 60/40; 30% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 170 702 (2013-07-19) wlany olej Millers CFS 0W20, przejechane na nim 6 200km (miasto/trasa 70/30; 20% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 176 950 (2014-05-15) wlany olej Amsoil 0W20, przejechane na nim 12 000 km (miasto/trasa 50/50; 30% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: ok. 2,5l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 188 958 (2015-05-15) wlany olej Amsoil 0W20, przejechane na nim 9 800 km (miasto/trasa 50/50; 70% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: ok. 2,5l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 198 729 (2016-07-26) wlany olej Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W40, przejechane dotychczas 2 500 km (miasto/trasa 10/90; 50% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek ok. 100-200ml (nieco ponad 1mm na bagnecie), styl jazdy: dynamiczny
Podczas eksploatowania AMSOIL'a delikatnie 'pociła się' miska olejowa (auto nie zostawiało żadnych śladów nawet przy długotrwałym postoju, ale trochę oleju pewnie 'uciekło').
Na olejach 0Wxx trochę łatwiejszy rozruch zimą i zdecydowanie szybsze rozgrzewanie silnika/oleju - w zasadzie po maksymalnie 1 minucie i 1 km jazdy osiąga temperaturę roboczą (oczywiście zimą nieco dłużej, ale zdecydowanie krócej, niż na 5Wxx).
Do ostatniej wymiany zawsze stosowałem filtry MANN'a, ostatnio OEM (Made in Japan).
Różnicy w kulturze pracy nie zauważyłem, różnic w spalaniu również.
Bardzo proszę o podawanie rzeczywistych wartości, bez ukrywania czegokolwiek.
Posty, które zdaniem Moderatorów będą wartościowe zostaną przeniesione do wątku Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji, pozostałe będą systematycznie kasowane, tak by wątek zajmował nie więcej niż 1-2 strony.
Pozdrawiam
Tomek