XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 10:47, 05.07.2016
Jakiś czas temu montowałem u siebie w ATeeSie BBK na przednia i tylną oś było "kilku" zainteresowanych którzy zadawali mnóstwo pytań dlatego opiszę wam wszystkim pokrótce co i jak wygląda, co trzeba mieć i ile mniej więcej kosztuje ^^
Zacznijmy od serii przednia oś tarcze 300mm na jednotłoczkowym zacisku, tylna oś tarcze 260mm również na jednotłoczkowym zacisku dodatkowo z funkcją hamulca postojowego/ręcznego. Ogólnie w/w zestaw nie powala... No dobra... Można zastosować lepsze tarcze i klocki, założyć przewody w stalowym oplocie i juz powinno to czesc z was zadowolić dla bardziej wymagających mogę jeszcze zaproponować przedni zestaw z ACC VIIIgen gdzie sa tarcze 320mm i zaciski dwutłoczkowe
Jednakże w moim przypadku jak juz miałem robic to "ALBO GRUBO, ALBO WCALE!"
1. Przygotowania - zakupy - potrzebne narzędzia
• Tutaj głównie chodzi mi o miejsce do pracy niech nikt z Was nie myśli sobie ze w jedno popołudnie ogarnie się ze SWAPem BBK w swoim samochodzie bo nigdy nie jest tak ze wszystko idzie zgodnie z planem bo np. Może nam sie jakas śruba nie odkręcić bądź głupi przewód hamulcowy i juz leżymy i kwiczymy.
Pisze to bo jest wielu geniuszy którzy zabierają sie za taka robotę np. na parkingu pod blokiem...
Przed podjęciem decyzji dot. montażu BBK zastanówcie sie czy starczy Wam na to kasy! Zestaw który założyłem u siebie i tak wg. mnie jest mega tani! Ale dla wielu wydanie np. 1800zl na same tarcze i klocki to będzie juz cena zwalającą z nóg
Jak juz podejmiecie się tego zadania tzn macie przygotowane zaplecze i części (tarcze, klocki, itd.) to nie zapomnijcie o narzędziach... Dobre klucze to podstawa do sukcesu
2. Montaż - OŚ PRZEDNIA
Zdecydowałem sie na montaż BBK na czterotloczkowym zacisku BREMBO (wystepowaly w Renault RS Clio/Megane, kilku Alfach i chyba Fiatach Abarth) kilka osób przede mną montowało ten sam zestaw w Civic 8gen UFO a widziałem ze inni zakładali również dwutloczek z ACC viii do tych civicow to Brembo tez musiało pasować do Accorda
Tarcze dedykowane do Nissana 350Z (nie ma znaczenia czy pod zwykły zaciski czy pod brembo bo maja one same parametry!) 324x30 5x114,3
Klocki dobierane pod zaciski Brembo + nowe zestawy montażowe (blaszki i kołki)
Adaptery zacisków same co sprzedaje Pit (projekt-k)
Pierścienie centrujące tarcze dostaniecie na Allegro
Ważne żeby były metalowe/aluminiowe a nie plastikowe!
Średnica wewnętrzna taka jak na piaście w naszym wozie zaś zewnętrzna taka jak otwór w tarczy
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie to podstawa a to głównie dlatego ze środkowe mocowanie może nam nie pasować
Demontaż to bułka z masłem (o ile uda wam sie odkręcić te małe śruby zabezpieczające/trzymające tarcze hamulcową)
Odkręcamy śruby z tyłu trzymające zacisk z jarzmem lub o ile nam sie uda od razu te z jarzma żeby zdjąć komplet razem z klockami ^^ następnie odkręcamy śruby trzymające tarcze, demontujemy tarczę i w zasadzie na chwile obecna to wszystko
Montaż zaczynamy od dokładnego czyszczenia powierzchni styku piasty z tarcza! Nie może być tam żadnego syfu bo nam sie zle tarcza ułoży i możemy ja w szybki i głupi sposób zniszczyć!
Ja miałem pod ręką wiertarkę ze szczotka drucianą
Jak juz wyczyścimy dokladnie piastę (i vo tam jeszcze chcemy) to zakładamy pierścień centrujący i adapter
Następnie tarczę hamulcową i zacisk
Potem klocki, blaszki i bolce
Na sam koniec przykręcamy nowy przewód hamulcowy do zacisku potem odkręcamy stary (tam gdzie sie łączy z przewodem stalowym) razem z zaciskiem (również starym) i szybo wkręcamy nowy żeby nam za dużo płynu hamulcowego nie uciekło.
Odpowietrzamy zacisk. Nikt mi nie powiedział jak się odpowietrza zacisk z dwoma komorami dlatego stwierdziłem ze na logikę odpowietrza sie układ najpierw ten który jest najbliżej przewodu hamulcowego bo to on będzie jako pierwszy napełniany (wewnętrzny) (a potem zewnętrzny)
Po odpowietrzeniu zakładamy koło i zabieramy sie z druga stronę.
Proste co nie? ^^
3. Montaż oś tylna
Tutaj musze się pochwalić ^^ jest to mój pionierski pomysł i z poczatku nie wiedziałem w ogóle czy będę miał hamulec ręczny ale o dziwo wszystko działa ^^
Adaptery mojego pomysłu - wykonanie butler
Zaciski tylne, tarcze 302x18 i klocki Mazda RX8,
Przewody w stalowym oplocie,
Pierścienie centrujące
Zacznijmy może od tego ze musimy zluzować linkę hamulca ręcznego. W tym celu zdemontowałem podłokietnik i odkręciłem śrubę napinacza lewarka ręcznego do "0"
Wiadomo następne czynności sa "podobne" jak przy osi przedniej czyli:
Demontaż koła, starego zacisku, jarzma z klockami, odpięcie linki ręcznego z uchwytu na zacisku no i tarczy z którą było wiele problemów...
Nie mam fotek z przebiegu montażu ale za to mam z przymiarek prototypu
UWAGA!
prototyp różni się trochę od finalnego produktu!
Jak wcześniej przy przodzie
Czyścimy piastę montujemy adapter i pierścień
Potem tarcza, jarzmo, zacisk
Linkę ręcznego montujemy w uchwycie z Mazdy ale trzeba w nim lekko powiększyć otwór.
Odkręcamy stary przewód płynu hamulcowego, wkręcamy nowy i odpowietrzamy
Po odpowietrzeniu skręcamy LEKKO napinacz linki ręcznego (przy drążku)
Regulujemy go na sam koniec a najlepiej po dotarciu, ułożeniu sie tarcz i klocków.
Zakładamy koło i bierzemy sie za druga stronę
Efekt końcowy
Hamulce jeszcze nie są dotarte i nie chce ich pałować ale czuć poprawę hamowania (może to tylko efekt dobrych tarcz i klocków?)
W kwestii wizualnej uważam ze jest mega bombastycznie
Co do kosztów to tarcze i klocki zalezy co kto kupi mnie wyszły 1800zl
Przewody w stalowym oplocie jakies 300zl
Zaciski przód udalo mi się kupic za 500zl
Tylny zestaw kosztował śmieszne 100zl ^^
Pierścienie centrujące 110zl z wysylka
Farba do malowania zacisków to juz w zależności co chce
Naklejki na zaciski 8zl chyba
I kilka innych fotek:
http://imgur.com/dUaRz7Z
http://imgur.com/WUZ7iQU
http://imgur.com/1bWcUtu
http://imgur.com/NIwuxht
Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze mocniejszej pompy hamulcowej bo seryjnie jest 13/16" i stopera pompy hamulcowej ale to wszystko jest juz w planach
#3
Napisano 17:27, 24.07.2016
Istnieje również możliwość zastosowania tarcz na tył od hondy CRV 305x9 bez pierścieni centrujacych,trzeba tylko zakupić adaptery od kolegi A1.Nie ma problemu z linka,jedyna komplikacja to osłona tarczy,trzeba częściowo szlifierka wyciąć około 3cm dookoła.
Myślę że temat big brake będzie się rozwijał i powodował nowe rozwiązania na kieszeń każdego "kowalskiego".
Użytkownik carpe_diem edytował ten post 21:54, 25.07.2016
#4
Napisano 17:36, 25.07.2016
Świetny poradnik, Miałem zamiar zastosować sobie taki motyw, tyle że w 6th gen, no ale cóż ...
btw. a na tylną oś nie da się założyć big brake?
#5
Napisano 07:46, 26.07.2016
Opcja z CRVki tez jest dobra
Carpe masz jakies foto tego adaptera?
Do 6gen z tylu można założyć zaciski dwutłoczkowe z AUDI Q7 ale nie ma się wtedy hamulca ręcznego
#7
Napisano 20:51, 26.07.2016
Z jakiego auta pochodzą te zaciski?
#8
Napisano 11:06, 27.07.2016
Fajny opis. Też planuję BBK - ale grubiej
Aktualnie muszę uporać się z wymianą przednich czujników ABS - może nie pójdzie najgorzej...
Użytkownik Indii edytował ten post 11:34, 31.03.2018
#9
Napisano 17:49, 01.08.2016
Indii odpusc sobie zestaw 6 tloczkkowy.Tarcza 355mm bedzie wymagala felge 19 cali,wlacznie z zima
Zacisk duzy i szeroki,wiec bedziesz mial problem z et,ciezko bedzie ci znalezc felge ktora nie bedzie wystawac za obrys auta.
Tak duza tarcza ma wieksze prawdopodobienstwo na krzywienie,pozatym bez oslony z tylu w naszym wypadku bedzie dodatkowo narazona.
Duzo wiecej zyskasz inwestujac w lepsze tarcze oraz klocki.Sugeruj sie mozliwoscia zakupu klockow oraz tarcz.
Mysle ze zacisk od evo bylby dobrym rozwiazaniem:)
#10
Napisano 09:52, 02.08.2016
Indii odpusc sobie zestaw 6 tloczkkowy.Tarcza 355mm bedzie wymagala felge 19 cali,wlacznie z zima
Zacisk duzy i szeroki,wiec bedziesz mial problem z et,ciezko bedzie ci znalezc felge ktora nie bedzie wystawac za obrys auta.
Tak duza tarcza ma wieksze prawdopodobienstwo na krzywienie,pozatym bez oslony z tylu w naszym wypadku bedzie dodatkowo narazona.
Duzo wiecej zyskasz inwestujac w lepsze tarcze oraz klocki.Sugeruj sie mozliwoscia zakupu klockow oraz tarcz.
Mysle ze zacisk od evo bylby dobrym rozwiazaniem:)
ja nie jeżdżę Accordem w zimie
Znalazłem dokumentację z wymiarami tych zacisków - przeanalizuje jeszcze raz czy wejdzie to u mnie. Aktualnie mam felgi 19x9 przód, a tył 19x10.5 więc miejsca trochę jest
Użytkownik Indii edytował ten post 11:35, 31.03.2018
#11
Napisano 18:33, 02.08.2016
Tez miałem taką manie ale w civic ☺
#12
Napisano 20:37, 02.08.2016
Użytkownik carpe_diem edytował ten post 20:38, 02.08.2016
#13
Napisano 20:39, 02.08.2016
Panowie ja wiem ze seryjny hamulec w naszych Accordach jest trochę kiepski . Ale czy wy planujecie jakieś grube modyfikacje silników czy latać po torze ze tak wielkie heble wkładacie. ☺
Tez miałem taką manie ale w civic ☺
niech kombinują, kto bogatemu zabroni
wieksza tarcza -->> wieksza masa wirujaca-->> wiecej mocy trzeba zeby to napedzić....
#14
Napisano 20:47, 02.08.2016
A odnośnie masy wirujacej,test felg lekkich i cięższych co prawda przy aucie trochę mocniejszym,ale myślę że wyniki były by podobne.
http://www.nsxprime....d-their-results
Użytkownik carpe_diem edytował ten post 20:48, 02.08.2016
#15
Napisano 20:52, 02.08.2016
A odnośnie masy wirujacej,test felg lekkich i cięższych co prawda przy aucie trochę mocniejszym,ale myślę że wyniki były by podobne.
http://www.nsxprime....d-their-results
ciekawe jak zmiana kola oddzialywalaby na slabsze auto w koncu tam test byl wykonywany na aucie ktorego konstrukcja oparata jest o alu i ma juz na starcie bardzo dorby wspolczynnik mocy do masy
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych