Pytanko mam odnośnie montażu podkładki chłodzącej montowanej w silnikach F22Z2 oraz H22A7.
Normalnie jest montowana między blok silnika i filtr.
Zasilanie płynem idzie z bloku silnika a powrót do rury łączącej termostat z pompą wody.
Z racji chęci zamontowania do aero (F20B3) w którym rura łącząca pompę wody z termostatem nie ma króćca dodatkowego do podkładki a w bloku jest zaślepka mój plan jest na podłączenie pod instalację LPG i wyjście z reduktora.
Nie będzie tak prosto, bo nie ma miejsca na zamontowanie przewodów chłodzenia a rury nie chcę wymieniać.
Plan jest na zamontowanie najpierw podkładki pod czujniki a dopiero później zamontowanie podkładki chłodzącej.
Będzie trzeba dorobić śrubę, ale to nie problem.
Pytanie jest takie.
Oryginalnie - olej z bloku wpływa do podkładki, z niej do filtra, z filtra otworami w śrubie z powrotem do podkładki i znów do śruby no i z powrotem do bloku.
Śruba nr 18 ma otwory i dławik w środku,
Pytanie jest takie - czy jeśli zmienię śrubę na taką bez otworów i nie zasilę podkładki na powrocie z filtra oleju to czy różnica ciśnień może w jakiś sposób uszkodzić podkładkę?
Teoretycznie różnica ciśnień będzie między płynem (1,1 bar) a atmosferą więc nie powinno być problemu.
Robił ktoś już takie rzeczy?
Poniżej schemat dla zainteresowanych.
http://japancars.ru/...&nplblk=E__1301