Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Miękki uginający się tył. Amorki czy sprężyny??

VII VII amortyzacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#16 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:40, 15.06.2017

Ja mówię na podstawie swoich doświadczeń, ale może w tym przypadku się mylę.

... Tak teraz jeszcze troche poczytałem i chyba macie rację koledzy że to nie musi być wina amorow.. Tzn podtrzymuje swoje doświadczenia kiedy w Acco VI siadla mi dupa i po wymianie samych amorow wróciło do normy. Podobnie miałem jeszcze w dwóch samochodach. Ale z informacji jakie można znaleźć na necie, sprężyny jednak są najczęstszą przyczyną.

Pytanie czy kolega kupił nowe, czy używki?

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 22:55, 15.06.2017

  • 0

#17 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:35, 16.06.2017

Ale to jakim cudem u Ciebie się poprawiło?
  • 0

#18 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:18, 16.06.2017

Może to zależy od rodzaju amorów? Kolega soul napisał, że amory w rękach bez problemu ściska... przyznam szczerze, że siły trochę mam, ale jak próbowałem kiedyś nowe amory ścisnąć, to ni chu chu.


  • 0

#19 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 11:29, 16.06.2017

Amor ma tłumić, a sprężyna trzymać ciężar. Idąc tym tropem: pasażerowie z tyłu czy towar w bagażniku to obciążenie stałe które unieść ma sprężyna. Natomiast jeśli mimo dobrej sprężyny amor jest zły to w trasie będziesz się kołysal i dobijał, koła będą skakać po nierównościach, bo amor ma niwelowac obciążenia chwilowe pochodzące z nierówności na drodze. Jeśli amor jest dobry a sprężyna zła to przy stałym obciążeniu (pasażerowie) tyłek siądzie, a w trasie na zakrętach będziesz "miotał nim jak szatan", czyli będzie kiwanie na boki.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#20 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:41, 16.06.2017

Kolega soul napisał, że amory w rękach bez problemu ściska... przyznam szczerze, że siły trochę mam, ale jak próbowałem kiedyś nowe amory ścisnąć, to ni chu chu.


hehe mam silne ręce :D

A tak serio to może nie bez problemu, ale ostatnio nawet przy wymianie sprężyn dało rade wcisnąć szpice amora 'wieszając się' na nim. Amorki B B6 po przelocie jakichś 50k km więc moze jeszcze nie umierają...
  • 0

#21 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:00, 16.06.2017

Sprężyny są nowe, wyjęte z kartonu, montowałem je jak pamiętam rok temu w maju. I w przypadku eibacha różnica jest tylko w sprężynach na przód i to tylko w ilości nacisku na "koło" Tył jest taki sam, oczywiście tylko różnica jest w przypadku sedana a kombi. 

 

Amory nie odpowiadają jako tako za wysokość, o ile są sprawne. Po prostu odbijają maksymalne skręconą sprężynę. Ale jeśli nie działają jako ta siła przeciwna do uginania - samochód "opada". No i tyle.

 

Natomiast jeśli mimo dobrej sprężyny amor jest zły to w trasie będziesz się kołysal i dobijał, koła będą skakać po nierównościach, bo amor ma niwelowac obciążenia chwilowe pochodzące z nierówności na drodze.

 

 

 

Myślę że te dwa cytaty przekonują mnie do tego że to amorki. Poza tym tak jak pisałem wcześniej amorki mam jeszcze OEM, przebieg 230 tyś, do tego praca seryjnego amorka przy krótszej sprężynie, to rok jak wytrzymały po założeniu eibacha to chyba i tak dobrze:P 

 

Dodam że ciągle mam wrażenie że te eibachy są do D$$$ bo własnie auto na boki potrafi mi się bujnąć przy gwałtowniejszych manewrach, a do tego przy zjeżdżaniu z krawężników gdy auto postoi noc jest głuchy stukot, podobny do pustego amorka właśnie, także wszystko wydaję się mieć ręce i nogi.


Użytkownik ślepak edytował ten post 13:05, 16.06.2017

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#22 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 13:38, 16.06.2017

Opowiedz o wrażeniach jak już przekręcisz ;)

Użytkownik KulawyJohn edytował ten post 13:38, 16.06.2017

  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#23 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:38, 16.06.2017

Jesli wyjdzie to wina sprezyn to rzeczywiscie kaplica z ta marka...
kolega juz drugi komplet reklamuje, co prawda w Galancie, ale caly czas cos z nimi nie tak.


Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:06, 16.06.2017

Amor ściśniesz jedną ręką całkowicie jedną reką, sprężyn nie drgniesz nawet o 1cm.... wiec logika podpowiada, że to sprężyna ma większą siłę i odpowiada za podniesienie budy, a nie amor. Żeby ścisnąć sprężynę używa się ścisków...

 

Skąd niby powiedzenie, że uklepują się sprężyny? :D


Użytkownik lukasrz edytował ten post 17:06, 16.06.2017

  • 0

#25 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 16.06.2017

Też montowałem niedawno eibachy i moje odczucia dość mieszane. Wszystko siadło ładnie równo więc wygląd bardzo na plus natomiast prowadzenie w moim odczuciu się pogorszyło. Dość mocno reaguje na wszelkiego rodzaju koleiny czego na ORI nie było i przy większych prędkościach buja tyłem. Zawieszenie sprawdzone - ok, geometria zrobiona. Do tego przy zjeździe z krawężników coś głucho stuka  z tyłu. Może przy nowych lub sportowych amorach bym chwalił, ale że budżet ograniczony to niedługo wracam do serii :)


  • 0

#26 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:30, 16.06.2017

W hondach lubi popukiwać gumy/tulejki przy mocowaniu górnym amorka do budy i niestety najlepsze sa oem, z zamiennikami loteria.
  • 0

#27 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 19:19, 16.06.2017

Polecam gwint D2 Racing, w wariancie Street&Style. Na takim właśnie jeżdżę i jest luksusowo. Regulacja siły tłumienia to świetna sprawa - dajesz max twardo i jedziesz jak na cegłach, dajeaz max miękko i płyniesz jak na łajbie, a stabilność super. Myślę że warto odłożyć na takie...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#28 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:31, 16.06.2017


Dodam że ciągle mam wrażenie że te eibachy są do D$$$ bo własnie auto na boki potrafi mi się bujnąć przy gwałtowniejszych manewrach,

 

Ślepy przy tych gwałtowniejszych manewrach masz wrażenie że fura żyje własnym życiem i czasami odpływa ??

ja tak miałem ale u mnie okazało się że miałem rozwalone tuleje przednie (poz. nr 8)

http://japancars.ru/...b7-1056x527.gif

po wymianie prowadzi się pewniej


  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#29 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:36, 16.06.2017

Amorki amorkami.... Ale jak zawieszenie niesprawne to amorki ze złota nie pomogą. Jeździłem kilkoma hondami na różnym zawieszeniu i powiem wam ze accord vii na seryjnych kolach, amorkach i tylko sprężynach -30/35 prowadzi sie bardzo dobrze. Wiec problemów z pływaniem nie szukałbym w amorkach.
  • 0

#30 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:04, 16.06.2017

Ślepy przy tych gwałtowniejszych manewrach masz wrażenie że fura żyje własnym życiem i czasami odpływa ??

ja tak miałem ale u mnie okazało się że miałem rozwalone tuleje przednie (poz. nr 8)

http://japancars.ru/...b7-1056x527.gif

po wymianie prowadzi się pewniej

 

Z przodu mam wszystko nowe, zarówno dolne całe wahacze jak i górne, do tego łączniki. Ale wiem o co CI chodzi bo jak miałem te poziome tuleje wywalone to po koleinach się ciężko jeździło i jeździł jak chciał :P  

Chodzi o tył.... przód idzie jak po sznurku, a tył się ugina.... Wrażenie jak byś w bagażniku przy samej tylnej ścianie grodziowej miał z 300 kilo cementu  :diabelgrin:  Także teraz zgłupiałem.... nie wiem czy to wina sprężyn czy amorków. Chyba muszę kupić gwint i to rozwiąże cały problem. 

 

No mi na 205 55 16 się słabo jeździło z racji profilu opony, za duży balon do szybszej jazdy, za dużo ugięcia było na profilu opony właśnie.

Po przejściu na 225/35/19 i ET40 jest poezja, tylko ten tył mnie drażni, bo przewieść dodatkowo dwie osoby i wsadzić coś w bagażnik i robi się problem. 

 

PS, HR sprężyny koloru zielonego to najmiększe czy najtwardsze?? 


Użytkownik ślepak edytował ten post 22:06, 16.06.2017

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII amortyzacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq