Witam w moim accordzie 2003r. 2.0 benz+gaz zaświecił się check . Jako że mam gaz zakładałem że to tylko regulacja itp. Niestety po skasowaniu błędu (klema aku) i odpaleniu auta na benzynie po chwili zaswieca się check na stałe. Po odczytaniu błędu spinaczem okazało się że jest to bład 48 - coś chyba z sondą. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym uczynić? Podczas jazdy chwilę po uruchomieniu silnik jakby się mocno zastanawiał nad swoją pracą ale za chwilę pracuje ok. Spalanie w normie...
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 07:44, 09.08.2015
#2
Napisano 09:10, 09.08.2015
48 - podgrzewanie w sondzie pierwszej padło. Kupienie i wymiana nie powinna być problematyczna - jest sporo informacji na ten temat.
W dziale sprzedam lub kupie szybko znajdziesz odpowiednią cześć.
#3
Napisano 05:46, 13.08.2015
48 - podgrzewanie w sondzie pierwszej padło. Kupienie i wymiana nie powinna być problematyczna - jest sporo informacji na ten temat.
W dziale sprzedam lub kupie szybko znajdziesz odpowiednią cześć.
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedź. Rozumiem że do wymiany jest pierwsza sonda czy jakiś dodatkowy element sondy? Możliwe że głupio pytam ale całkowicie się na tym nie znam a i czasu na przeszukiwania forum brak....
#4
Napisano 06:57, 13.08.2015
#5
Napisano 14:56, 29.08.2015
#6
Napisano 07:09, 31.08.2015
Na początek usunąć trzeba błąd 48 .... i zobacz czy jest rezystancja grzałki w nowej sondzie bo wygląda na uszkodzoną ...... Tak z ciekawości zobacz czy komputer nie został zalany jakimś preparatem od klimy i posprawdzaj połączenia i bezpieczniki
Usuwanie usterek wg DTC: P0135 DTC P0135: Usterka obwodu grzałki czujnika A/F (czujnik 1) 1. Włączyć zapłon (II). 2. Skasować kody DTC za pomocą HDS. 3. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (dźwignia zmiany w położeniu P lub N) aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym. 4. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.
Czy jest wskazywany DTC P0135?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1), przekaźnika A/F i modułu ECM/PCM.n
5. Wyłączyć zapłon. 6. Sprawdzić następujące bezpieczniki:
- Bezpiecznik nr 19 OPCJA (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
- Bezpiecznik nr 4 CZUJNIK A/F (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
- Bezpiecznik IGP nr 23 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą
Czy przepalił się jakiś bezpiecznik?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między przekaźnikiem czujnika A/F i bezpiecznikami, następnie przejść do punktu 23.
NIE - Przejść do 7.
7. Rozłączyć złączkę 4-stykową czujnika A/F (czujnik 1). 8. Zmierzyć opór między stykami nr 3 i nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnika 1) a masą.
Czy opór wynosi 2,1-2,9 W w temperaturze pokojowej?
TAK - Przejść do 9.
NIE - Przejść do 21.
9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 4-stykowej czujnika A/F (Czujnik 1) a kolejno stykami nr 3 i nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (Czujnik 1).
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 21.
NIE - Przejść do 10.
10. Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. 11. Odłączyć złączkę A (31-stykową) ECM/PCM. 12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A10 złączki ECM/PCM a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM/PCM (A10) i czujnikiem A/F (Czujnik 1), następnie przejść do punktu 22.
NIE - Przejść do 13.
13. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 3 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnik 1) do masy nadwozia.
14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A10 złączki ECM/PCM a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 15.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między ECM/PCM (A10) i czujnikiem A/F (Czujnik 1), następnie przejść do punktu 22.
15. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnik 1) do masy nadwozia.
16. Wymontować przekaźnik czujnika A/F (A).
17. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej przekaźnika czujnika A/F a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 18.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między czujnikiem A/F (Czujnik 1) i przekaźnikiem czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.
18. Rozłączyć złączkę E (31-stykową) ECM/PCM. 19. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem E8 złączki modułu ECM/PCM i stykiem nr 4 złączki 4-stykowej przekaźnika czujnika A/F.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 20.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między ECM/PCM (E8) i przekaźnikiem czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.
20. Sprawdzić przekaźnik czujnika A/F.
Czy przekaźnik czujnika A/F jest sprawny?
TAK - Przejść do 28.
NIE - Wymienić przekaźnik czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.
21. Wymienić czujnik A/F (czujnik 1). 22. Podłączyć ponownie wszystkie złączki. 23. Włączyć zapłon (II). 24. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS. 25. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM. 26. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest kod DTC P0135, sprawdzić, czy występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Przejść do 27.
27. Używając testera HDS, sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P0135.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat o NEGATYWNYM wyniku testu, sprawdzić, czy występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) przekaźnika czujnika A/F i modułu ECM/PCM, następnie przejść do 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 25 i sprawdzić ponownie.
28. Uaktualnić oprogramowanie ECM/PCM, jeśli nie jest posiadana ostatnia wersja, lub zamienić na sprawdzony w działaniu ECM/PCM. 29. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest kod DTC P0135, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (Czujnik 1) i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Jeśli pamięć ECM/PCM została przeprogramowana, usuwanie usterki zostało zakończone. Jeśli ECM/PCM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM/PCM.n
#7
Napisano 21:29, 01.09.2015
a więc tak.. lampka MIL zgasła po kilkunastu km. podejrzewam że jak bym miał kompa do kasowania błędów to by wystarczyło to skasować.. albo zrobić "adaptacje biegu jałowego". w każdym bądź razie dziękuje.
#8
Napisano 06:30, 02.09.2015
Czesc. U mnie ten sam bład. Kupilem nowa denso 1424 i dalej to samo. Dodam ze mam zalozonego deadcat od naszego forumowicza pare tys km. Byl spokoj teraz wspomniany 48 i 67 pomysly?
a więc tak.. lampka MIL zgasła po kilkunastu km. podejrzewam że jak bym miał kompa do kasowania błędów to by wystarczyło to skasować.. albo zrobić "adaptacje biegu jałowego". w każdym bądź razie dziękuje.
Błąd 48 już został naprawiony i grzałkę masz ok . Ten błąd dotyczy sondy pierwszej i pewnie nie został skasowany z pamięci nawet przez wyjęcie białej skrajnej wtyczki z ecu na 5 sekund. Gdyby grzałka była uszkodzona lub jej obwód to kontrolka CE zapaliłaby się od razu po przekręceniu zapłonu ... Błąd 67 dotyczy wydajności katalizatora poniżej progu czyli błąd P0420 . Mógł to być związane z uszkodzoną grzałką sondy nr 1 ... Jeśli lampka sama zgasła to na wyłączonym zapłonie wyjmij białą skrajną wtyczkę z ecu na 5 sekund , odpal na 10 minut i zrobisz tym sposobem adaptację biegu jałowego i skasujesz wszystkie błędy zapisane w pamięci ....
#9
Napisano 20:35, 02.09.2015
Będę przy najbliższej wolnej chwili się bawił, dzięki wielkie
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, błąd, check
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych