witam ponownie
U mnie problem rozwiązany poprzez ponowne odpowietrzenie układu sprzęgła. Objawy były takie, że lepiej biegi wchodziły, gdy nie wciskałem sprzęgła do samego końca, natomiast do około 5cm przed ścianą grodziową. Niestety mimo takiej operacji biegi i tak lekko były w stanie zgrzytać podczas zmiany na wyższych obrotach, oraz nie dało się bezproblemowo wrzucic I biegu w momencie gdy samochód się jeszcze toczył.
historia wyglądała w ten sposób, że najpierw wymieniony był płyn w układzie oraz olej w skrzyni. Sprzęgło działało poprawnie, jedynie wyła tulejka na wałku sprzęgłowym. Po zdjęciu skrzyni biegów do wymiany tulejki okazało się, że sprzęgło jest w bardzo kiepskim stanie więc postanowiłem również zlecić wymianę całego kompletu.
niestety po tych wszystkich operacjach nie odpowietrzono ponownie układu sprzęgła, przez co ponad miesiąc myśląc, że jest jakaś inna przyczyna jeździłem z tak problematyczną obsługą sprzęgła...
Dopiero wczoraj mnie poratował inny mechanik, który nie widział żadnej mechanicznej regulacji sprzęgła, jedynie możliwość ustawienia wysokości pedału, więc odpowietrzył układ i maszyna działa prawidłowo - biegi wchodzą delikatnie, bez zgrzytu oraz w pełnym zakresie obrotów.
Kolego Trivet nie żałuj na płyn hamulcowy, oraz olej do skrzyni. Jeśli masz sprawne sprzęgło oraz skrzynię to te czynności powinny rozwiązać Twoje problemy. Jeśli to nie pomoże, to będzie oznaczało, że mogą cię czekać kolejne, większe wydatki.