Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

ciezko wbijaja sie biegi w manualu

VII biegi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:41, 12.06.2016

Taka sytuacja, mam wbity pierwszy bieg, wciskam sprzęgło, odpalam auto , delikatnie szarpnie autem do przodu.

 

Inna sytuacja,  chcę ruszyć, na odpalonym, wciskam powoli sprzęgło, chcę wbić bieg, ciężko wbić, czuję opór ale da się wbić, lekko szarpnie autem. Puszczam sprzęgło i rusza bez problemu.

 

Jeszcze inna sytuacja, chcę ruszyć, na odpalonym, wciskam szybko sprzęgło, wbijam bieg raczej bez problemu, ruszam.

 

Czy to sprzęgło do wymiany? Czy raczej pompa sprzęgła? Przy wciskaniu sprzęgła mam też charakterystyczne pukanie. (Nie zawsze)


  • 0

**************************************************
 


#17 tshooda

tshooda
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Borowa k. Dębicy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:00, 12.06.2016

Miałem podobną sytuację ze sprzęgłem. Przy odpalaniu na 1 biegu ze wciśniętym sprzęgłem dawało się odczuć lekkie szarpanie. Na zimnym silniku ciężko było wbić jakikolwiek bieg. Sprzęgło "brało" przy samej podłodze. Najgorzej było w okresie zimowym. Okazało się że jedna "łapa" przy łożysku dociskowym była ułamana a co za tym idzie nie wysprzęglało do końca.

 

Sprzegło było fabryczne, wymiana przy 180k km.


Użytkownik tshooda edytował ten post 09:00, 12.06.2016

  • 0

#18 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:14, 12.06.2016

Chodzi o to W twoim przypadku?

 

http://img03.allegro...3/33/5777433384


  • 0

**************************************************
 


#19 ''KaMix''

''KaMix''
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 12.06.2016

Jeżeli sprzęgło bierze od samego dołu, pierwszorzędnie spróbuj je trochę naciągnąć. Możliwe że jest źle wyrególowane (za słabo naciągnięte) i nie wysprzęgla do końca. Ja miałem podobnie, wystarczyły 3 obroty wodzika i skrzynia chodzi miodzio ;)


  • 0

#20 dariusz1987

dariusz1987
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:37, 13.06.2016

kolego "KaMix", możesz opisać dokładniej operację naciagania sprzęgła? dzisiaj rano próbowałem się do tego dobrać no i za chiny nie wiem jak to zrobić. Przy tym wodziku za bardzo nic do regulacji nie widziałem, widoczna jest jedynie bardzo śruba regulacyjna wysokości pedału, ale zapewne to nie to...


  • 0

#21 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:00, 21.06.2016

Panowie ja również mam problem z biegami. Najczęściej po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zaczynają ciężko wchodzi biegi od 1-5. Na początku zaobserwowałem problemy ze wstecznym. Problem najczęściej występuje po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka, a ostatnio przy wysokiej temp. zewnętrznej. Olej wymieniałem przy 120 tys. km w serwisie Hondy przy przeglądzie. Teraz dzwoniłem do serwisu i powiedzieli żeby zacząć od wymiany płynu w sprzęgle ? koszt 60 zł. Wymiana oleju 90x2l+90=270 zł sporo. Jest jakaś instrukcja do wymiany oleju? Oraz macie namiar na sprawdzony sklep?

 

Ktoś wymieniał na początku płyn jest w ogóle sens?

 

 

Pozdrawiam,

Damian


  • 0

#22 dariusz1987

dariusz1987
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:18, 28.06.2016

witam ponownie

 

U mnie problem rozwiązany poprzez ponowne odpowietrzenie układu sprzęgła. Objawy były takie, że lepiej biegi wchodziły, gdy nie wciskałem sprzęgła do samego końca, natomiast do około 5cm przed ścianą grodziową. Niestety mimo takiej operacji biegi i tak lekko były w stanie zgrzytać podczas zmiany na wyższych obrotach, oraz nie dało się bezproblemowo wrzucic I biegu w momencie gdy samochód się jeszcze toczył.

 

historia wyglądała w ten sposób, że najpierw wymieniony był płyn w układzie oraz olej w skrzyni. Sprzęgło działało poprawnie, jedynie wyła tulejka na wałku sprzęgłowym. Po zdjęciu skrzyni biegów do wymiany tulejki okazało się, że sprzęgło jest w bardzo kiepskim stanie więc postanowiłem również zlecić wymianę całego kompletu.

 

niestety po tych wszystkich operacjach nie odpowietrzono ponownie układu sprzęgła, przez co ponad miesiąc myśląc, że jest jakaś inna przyczyna jeździłem z tak problematyczną obsługą sprzęgła...

 

Dopiero wczoraj mnie poratował inny mechanik, który nie widział żadnej mechanicznej regulacji sprzęgła, jedynie możliwość ustawienia wysokości pedału, więc odpowietrzył układ i maszyna działa prawidłowo - biegi wchodzą delikatnie, bez zgrzytu oraz w pełnym zakresie obrotów.

 

Kolego Trivet nie żałuj na płyn hamulcowy, oraz olej do skrzyni. Jeśli masz sprawne sprzęgło oraz skrzynię to te czynności powinny rozwiązać Twoje problemy. Jeśli to nie pomoże, to będzie oznaczało, że mogą cię czekać kolejne, większe wydatki.


  • 0

#23 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:49, 01.07.2016

...to słabo patrzył ten mechanik z tą mechaniczną regulacją


  • 0
                       

#24 machbed

machbed
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 05.01.2017

Witajcie. Ja mam inny ciekawy przypadek. Czasami biegi wchodzą, jak w nówce, a czasem mam problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego, trzeba kilka razy spróbować poruszać sprzęgłem, bądź samym drążkiem od zmiany biegów i wszystko śmiga. Obecny przebieg, to 235tyś. km jakoś, od poprzedniego właściciela mi wiadomo, że jakoś przy 180tyś. km wymienił sprzęgło z dociskiem i łożyskiem, oraz wymienił olej. Byłem również u mechanika z tym, ale on nie był nic w stanie stwierdzić, bo jak na złość u niego te biegi wskakiwały jak należy. :D W innym temacie wspominałem o wyciu podczas ruszania z jedynki, również w losowych momentach, chłopcy tutaj stwierdzili, że to tuleja i to jest niegroźny problem. Ale z tym wrzucaniem 1 bywa czasami upierdliwe strasznie, bo trafia to się często w najmniej odpowiednich momentach. Co o tym sądzicie? Mechanik nie zauważył żadnych wycieków ani oleju, ani płynu hamulcowego.


  • 0

#25 machbed

machbed
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 27.01.2017

Minęło sporo czasu, więc zapytam ponownie, nikt podobnego przypadku nie miał, ani nikt nie wie co to może być? Sam jestem moderatorem i stałym bywalcem na pewnym forum rozrywkowym i wiem, że ludzie czasem nie mają zwyczajnie ochoty odpowiadać na pytania nowicjuszom. :D


  • 0

#26 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:52, 29.01.2017

problem jest już omówiony nawet w tym temacie... najpierw olej w skrzyni, płyn hamulcowy, może koszyk przy dzwigni zmiany biegów... później sprzegło (przecież mógł powiedziec wszstko poprzedni własciciel co mija sie z prawda)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, biegi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq