XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 00:18, 26.01.2010
Postanowilem stworzyc nowy watek, zeby tam nie smiecic, a tak bedzie bardziej widoczne.
W i-CTDi (zakladam ze w i-DTEC tez) mamy (chociaz moze czesc osob nie wie) system ogrzewania goracym gazem, ktory uzywa klimy.
Pojawila sie watpliwosc kiedy ten system dziala. Nie czytalem dokladnie instrukcji, ale z obserwacji wywnioskowalem, ze system odpala klime, nawet gdy mam wcisniete A/C off.
"Przestudiowalem" wiec instrukcje w tym temacie. I moje przypuszczenia byly sluszne.
Uklad grzania gazem zalacza sie kompletnie automatycznie. Uzytkownik prawie nie ma wplywu na to. Jednoczesnie moze to byc poszlaka dlaczego diesle pala relatywnie duzo, jezdzac teraz na krotkich odcinkach (zakladam, ze w VIII gen ten system tez istnieje).
Warunki zalaczenia ukladu:
- temperatura cieczy chlodzacej silnik ponizej 75 stopni
- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
- pokretlo temperatury ustawione na dowolnej pozycji z wyjatkiem "Lo"
- wlaczona dmuchawa
"mozna uslyszec niewielkie halasy z przedzialu silnikowego[...]"
Jak widac klima dziala zawsze przy tych warunkach i uzywana jest do ogrzewania wnetrza, nie mozna jej wylaczyc. Wciskanie A/C off nic nie daje. "System" uznaje ze ma dzialac i koniec kropka. Tylko guzik OFF wylaczy ten "bajer", lub jak silnik zlapie normalna temp pracy.
A co daje ten system? Ano daje to, ze do czasu kiedy silnik nie ma swojej optymalnej temperatury pracy, nie jest zabierane od niego cieplo, jak to jest w "tradycyjnych" ukladach. Dlatego w ictdi we wnetrzu robi sie cieplo zanim jeszcze wskaznik temperatury drgnie, no i pozwala to na szybsze nagrzanie silnika.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#2
Napisano 11:13, 26.01.2010
andref
#3
Napisano 12:16, 26.01.2010
W innym watku nt ogrzewania pojawila sie kwestia, kiedy dziala klima.
Postanowilem stworzyc nowy watek, zeby tam nie smiecic, a tak bedzie bardziej widoczne.
W i-CTDi (zakladam ze w i-DTEC tez) mamy (chociaz moze czesc osob nie wie) system ogrzewania goracym gazem, ktory uzywa klimy.
Pojawila sie watpliwosc kiedy ten system dziala. Nie czytalem dokladnie instrukcji, ale z obserwacji wywnioskowalem, ze system odpala klime, nawet gdy mam wcisniete A/C off.
"Przestudiowalem" wiec instrukcje w tym temacie. I moje przypuszczenia byly sluszne.
Uklad grzania gazem zalacza sie kompletnie automatycznie. Uzytkownik prawie nie ma wplywu na to. Jednoczesnie moze to byc poszlaka dlaczego diesle pala relatywnie duzo, jezdzac teraz na krotkich odcinkach (zakladam, ze w VIII gen ten system tez istnieje).
Warunki zalaczenia ukladu:
- temperatura cieczy chlodzacej silnik ponizej 75 stopni
- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
- pokretlo temperatury ustawione na dowolnej pozycji z wyjatkiem "Lo"
- wlaczona dmuchawa
"mozna uslyszec niewielkie halasy z przedzialu silnikowego[...]"
Jak widac klima dziala zawsze przy tych warunkach i uzywana jest do ogrzewania wnetrza, nie mozna jej wylaczyc. Wciskanie A/C off nic nie daje. "System" uznaje ze ma dzialac i koniec kropka. Tylko guzik OFF wylaczy ten "bajer", lub jak silnik zlapie normalna temp pracy.
Czyli wychodzi na to, że zastosowali to w dieslu coś na wzór palnika dopalającego benzynę do ogrzewania jak w benzyniakach. Dla oszczędnych nie pozostaje nic innego jak rozgrzewanie samochodu przed jazdą i stara dobra tektura przed chłodnicą.
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:58, 26.01.2010
to znaczy, że od razu działa system? bo ostatnio pisałeś, że jak jest na Hi i Auto?
andref24,
przecinki, kropki i inne znaki - bo mało co rozumiem z Twojej wypowiedzi!
#5
Napisano 13:03, 26.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#6
Napisano 13:09, 26.01.2010
Czy ten gaz się jakoś zużywa i trzeba ten system dodatkowo serwisować?
#7
Napisano 13:15, 26.01.2010
Ten system to czesc klimatronika, czyli standardowy serwis klimy.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#8
Napisano 16:10, 27.01.2010
Też myślałem o wnętrzumihail, nie wiem czy dobrze zrozumiales, ten system nie ogrzewa silnika, a wnetrze pojazdu. W sumie powoduje to tez szybsze ogrzanie silnika, bo nie zabiera od niego ciepla do grzania kabiny.
Ten system to czesc klimatronika, czyli standardowy serwis klimy.
#9
Napisano 19:54, 27.01.2010
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#10
Napisano 23:57, 27.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#11
Napisano 09:43, 28.01.2010
#12
Napisano 09:54, 28.01.2010
Albo inny test, dmuchawa na jakas predkosc, powiedzmy 3, A/C OFF, temperatura Lo. wtedy zgodnie z tym co w instrukcji klima nie dziala, teraz wystaczy przekrecic gale od temp. na 16 stopni. Pykniecie, skok obrotow, dzwiek jak zalaczajaca sie sprezarka.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#13
Napisano 10:25, 29.01.2010
EDIT. Dzis sprawdzilem na pozycji low. Faktycznie sprezarka sie nie wlacza natomiast pozniej przejechalem ok. 10km z predkoscia 80kmph (Po 5km temperatura byla juz maksymalna). Przestawilem pokretlo temperatury. Wlaczyla sie sprezarka, charakterystyczny odglos i zapach klimy. Jak to w koncu jest z ta temperatura? Czy jesli wskazowka jest prawie na srodku to plyn chlodniczy nie ma jeszcze 75C?
I jeszcze jedno. Napisales, ze warunkiem jest wlaczona dmuchawa . W instrukcji jest napisane: dmuchawa jest ustawiona na wymaganej predkosci. Czyli jaka? Bo to nie oznacza, ze musi byc tylko wlaczona.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#14
Napisano 10:32, 29.01.2010
gdy wskazowka temp jest w swoim docelowym polozeniu plyn nie ma jeszcze 75 stopni, sprawdzalem.
Procedura jest taka:
-wylaczony silnik
-przyciskasz AUTO i DUAL jednoczesnie i trzymasz
-przekrecasz kluczyc w pozycje zaplon.
Na wyswietlaczu, w lewym dolnym rogu, na przemiennie zacznie mrygac, numer czujnika i wartosc. Na kolejny czujnik przelaczasz sie naciskajac przycisk ogrzewania tylnej szyby. Nr 4 to temp plynnu chlodzacego, z tego co pamietam.
Tam sa jeszcze temp zew. wew. cisnienie w klimie i inne.
Mozna tez odpalic silnik i jechac, to ktorys pokazuje predkosc
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#15
Napisano 12:22, 29.01.2010
To teraz pytanie. Wskazowka jest w docelowym miejscu. Plyn chlodzacy nie ma 75C. To co to jest za temperatura na desce? Bo z tego co wiem to jest to czujnik plynu chlodzacego znajdujacego sie przy termostacie.
Czy wiec wskaznik pokazuje np. temperature plynu w obiegu malym a klima korzysta z jakiegos dodatkowego czyjnika w obiegu duzym?
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych