Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

wymiana klinu na wale korbowym

V klin wymiana cd7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 wrona_CE2

wrona_CE2
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:25, 09.04.2015

Niestety ale będziesz musiał zdjąć koło rozrządu, klin siedzi tam dość mocno i nie wiem czy Ci się uda bez domentażu


  • 0

#17 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:53, 09.04.2015

I takich odpowiedzi oczekiwalem :D wiec samochod na warsztat :D dziekuje za pomoc :)
  • 0

9ihjy8.jpg


#18 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:32, 09.04.2015


Z tego wzgledu klin musi byc wlozony jak trzeba a nie odwrotnie, bo jak odwrotnie to masz klopoty jak np. kolega @Pejot. ;-)

 

U mnie klin był założony odpowiednio + koło dokręcone momentem z manuala to już mi nie wymyślaj tylko silnik miał ponad 220KM to działały "trochę" większe siły niż w Twoim klasyku ;-)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#19 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 09.04.2015

U mnie bylo rowniez wszystko odpowiednio zlozone a i tak trzy razy sie odkrecilo mimo nowej sruby :) moze jesli ida redukcje przy wysokich obrotach to ma to jakis wplyw na srube i sie odkrecaja. Dlatego teraz tez dam minimalnie kleju do srub.
  • 0

9ihjy8.jpg


#20 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:53, 09.04.2015

No i mnie wczoraj pech dopadł. Śruba się odkręciła, koło wysunęło, klin trzymał tylko rolkę od balansów. Na szczęście bez szkód się obyło. Ale roboty w trzy dupy.Ustawianie rozrządu na nowo. Śruba poszła na kleju.
  • 0

#21 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 09.04.2015

Czemu ustawienie rozrzadu? Jak klin trzymal kolo rozrzadu to nie.powinno sie nic stac :) przeciez tylko kolo pasowe odlecialo :D
  • 0

9ihjy8.jpg


#22 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:05, 09.04.2015

Klin się wysunął z kółka rozrządu i trzymał tylko kółko napędzające wałki balansowe.
  • 0

#23 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 09.04.2015

A w jakim silniku?
  • 0

9ihjy8.jpg


#24 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:17, 09.04.2015

H seria.
  • 0

#25 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 09.04.2015

A tam klin sie nie blokuje za kolem od rozrzadu?
  • 0

9ihjy8.jpg


#26 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:09, 09.04.2015

No niestety nie.
  • 0

#27 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:14, 10.04.2015

Nic sie nie dzieje bez powodu.  c065.gif

Tzn. jeśli śruba kola pasowego się poluzowała to albo cos było źle zamontowane albo śruba była przykręcona za słabo.

 

Juz dwa razy zmieniałem w moim accordzie rozrząd i jak do tej pory żadna śruba mi sie nigdy nie poluzowała.

We wszystkich accordach przed 2003 śruba dociska kolo pasowe do kół rozrządu i normalnie zawsze tak funkcjonuje.

 

Momenty dokręcenia sa w rożnych accordach całkiem inne.

Z tego co znalazłem na to np. u accordow CC 220Nm, CD 245 Nm, CA 115 Nm, CL7 i 9 - 49 Nm a potem jeszcze trzeba dokręcić śrubę o 90 stopni....itd. wiec całkiem inne.

 

Po takiej awarii śruby trzeba sprawdzić kola czy czasami powierzchnia nie jest teraz nierówna i kupić nowy klin na wymianę.

 

Np.: CD7 i CD9

kolo-pasowe-cd7-9.jpg?lgfp=3000

 

 

Np.: CG8 i CG9 - 245 Nm

kolo-pasowe-cg8.jpg?lgfp=3000

 

ATR - 245 Nm:

kolo-pasowe-ATR.jpg?lgfp=3000

 

Np.: Cg7 całkiem inaczej:

kolo-pasowe-cg7.jpg?lgfp=3000

 

 

Np.: CL7 i CL9

mont-kolo-pasowe.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:14, 05.05.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, klin, wymiana, cd7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq