Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat

all_gen olej silnikowy olej co zalać VIII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
61 odpowiedzi w tym temacie

#46 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:36, 28.11.2015

dziwny ten olej miałeś 0w30 ? który to był ?

ten co podałem 0W30 to A1/B1

 ..a ten V 0W30

http://www.alcars.ru...KTERISTIKI_.pdf


Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:37, 28.11.2015

  • 0
                       

#47 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:34, 28.11.2015

Gdzie znalazłeś informacje odnośnie zawartości PAO w oleju Lazerway V 0w30 Bo przeglądam karty katalogowe od producenta i nie ma tych informacji nie ma nawet podanego HTHS, pytam bo mnie zaciekawiłeś tym olejem.


  • 0

#48 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:46, 28.11.2015

Na innych forach już dawno ustalali u producenta HTHS równe 3,5.jak i PAO 60 %
Musisz pochodzić po forach .Na google w wyszukiwarce dodawaj forum

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:51, 28.11.2015

  • 0
                       

#49 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:57, 28.11.2015

Poszperałem trochę i o to co znalazłem na temat lazerway v 0w30:

http://www.statoillu...AZERWAY V 0W-30

 

HTHS = 2.9

Niestety nie ma informacji na temat procentowej zawartości bazy olejowej.


  • 0

#50 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:01, 28.11.2015

to coś się nie zgadza .ktoś gdzieś pomylił ...te dane to pasują do tego 0W30 bez V.chyba ,że zmienili miksturę ?

http://www.statoillu...Way_V_0W-30.pdf

i w tym wydaniu jak chłopaki ustalali z jakiegoś forum HTHS podawali równe 3,5


Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:07, 28.11.2015

  • 0
                       

#51 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:54, 01.12.2015

cena okazyjna, ja leje motula 5w30 eco-nergy i najtaniej za 200zł w łodzi znalazłem...


  • 0

#52 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:04, 01.12.2015

Dobra cena ja po 194zł/5L mam ale do tego jeszcze dochodzi wysyłka :-)

Ale z innej beczki zobaczcie konkurencję jakościową bo cena jest niższa za markę się nie płaci a parametry są rewelacyjne.

No i olej nie robiony z Polskich baz olejowych ale z zachodnich syntetyków .

Czy Motul ma podobny olej o takich podobnych parametrach ?

Co sądzicie o NOACK-u ?

 

To są te oleje silnikowe:

 http://www.zmienolej...t&view=category


  • 0

#53 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 10:42, 01.12.2015

A jak się ma Specol w gęstości 10w40 w porównaniu do Millersa EE?

Pytam, bo ja tak srednio się orientuję w parametrach poza ceną :)


  • 0

#54 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:18, 01.12.2015

przemkowal: postaram się zdobyć na czerwiec do Anpola jakieś ciekawe materiały odnośnie olejów.

Póki co jedyne co mogę napisać że oba oleje pochodzą i robione są z różnych surowców.

O Specolu nikt nie słyszał a ja uważam że jest warty uwagi,

Olej EE z millers Oils jest na pewno wartym uwagi produktem który dodatkowo ma w swoim składzie nanoczasteczki czyli sam olej zalicza się do jednych z najbardziej innowacyjnych.

Na pewno ja bym porównał Specola dpo znanych marek.

Wystarczy porównać parametr NOACK wypada rewelacyjnie w porównaniu ze znanymi producentami innych marek, na pewno uważam że jest to lepszy olej od popularnych marketowych znanych marek.


  • 0

#55 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:27, 02.12.2015

Mam pytanie do Crooma.

Orientujesz się jak Fuchs produkuje swoje bazy olejowe do serii Titan GT1 XTL? ponoć w technologii GTL tak jak Shell. Wiecej - słyszałem ze to ich technologia ?

Z innej beczki - wielu szuka oleju o niskiej lepkości np 5w30 ale jednocześnie gwarantującego dobra ochronę. Wiec co powiesz o serii RACE PRO S fuchsa( a raczej Silkolene)? To oleje na bazie estrów PAO ale niewiele wiadomo o parametrach TBN HTHS NOACK itd. Cena nie jest niska ale wydaja sie byc ciekawa alternatywa dla MOTULA który akurat bazy ma syntetyczne gdzie większość rynku jednak kombinuje z tzw technologia syntetyczna. Poza tym takie oleje nie grzeszą wysoka odpornością i szczegolnie przy LPG po ok 5tys km potrafią zadziwiająco szybko znikać...
  • 0

#56 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:47, 10.12.2015

Tutaj rewelalcyjnie spisze się olej Amsoil 5W30, 0W20 z serii Signature.

Dlaczego - ponieważ robiąc przebiegi roczne średnio wedle tego co piszesz 21-22 000km możesz wymienić olej tylko raz w roku bowiem sam olej Amsoil wytrzymuje takie przebiegi spokojnie.

To ten olej :

http://www.zmienolej...t&view=category

 

Wedle tego co pisze producent:

 

Interwiał miedzy wymianowy:

AMSOIL Signature Series 5W-30 100% Synthetic Motor Oil zaleca następujące interwiały między wymianowe oleju:

Silniki benzynowe nie modyfikowane, sprawne technicznie w silnikach benzynowych:

 

- Normalne warunki użytkowania - 40 000km (25000mil) *

* - samochody pokonujące min. 16km dziennie, nie używane w bardzo trudnych warunkach.

 

- Ciężkie warunki użytkowania 24 000km ( 15000 mil) **

** - silniki z turbo doładowaniem, pokonywanie odcinków krótszych niż 16km w ciągu jednego dnia, holowanie , jazda w mocno zakurzonych warunkach drogowych, silniki bardzo długo pracujące na biegu jałowym.

 

No i do tego ten syntetyczny filtr oleju Amsoil EA15K13 :

http://www.zmienolej...-ea15k13-detail

 

Z innych marek mogę zapropopnować olej Ravenol - no właśnie a nie pamiętam ktoś stosował np. ten olej :

 

http://www.ravenol.d...-ecs-0w-20.html

 

Oba speniają normę HONDY Honda/Acura HTO-6 - czy ktoś na to zwrócił uwagę przy zakupie oleju ?

Nie wiem jak obecne Shell-e coś tam pisze na opakowaniu bo chyba to głównie leją w serwisach :-)


  • 0

#57 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:14, 11.12.2015

Kolega z pewnego serwisu gdzie przyjeżdzają różne auta w tym takie biorące dużo oleju mówi mi ostatnio tak:

Piotrek wlewamy 2 płukanki Millersa na jeden silnik ( najczęsciej jakieś zwykłe 1.6, 1.8 itp ) i włączamy silnik na 2 godziny co jakiś czas lekko go podgazowywujac.

Po 2 godzinach wyłaczmy silnik i zostawiamy auto do rana następnego dnia.

Następnego dnia włączamy ten silnik znowu na 2 godziny lekko co jakiś czas gazując w wolnej chwili

Wylawamy olej z tymi płukankami i lejemy świeży olej

Biorą ode mnie Trident 5W30 Longlife bo jest uniwersalny i w bardzo wielu przypadkach w samochodach gdzie ubytki oleju były na poziomie 0.5-1L/1000km na olejach 10W40, 5W40 wlewają 5W30 i dolewek albo nie ma albo są wręcz kosmetyczne.

Ale ciężko standardowo polecać takie rozwiązanie.


  • 0

#58 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 14.12.2015

Oprócz tego, że ma wyższą lepkość w temperaturze roboczej i lepiej chroni to pozostawia od groma nagaru na pierścieniach. 5W-30 lepiej krąży i lepiej się chłodzi, a co za tym idzie nie zdąży się zeskwarzyć przy pierścionkach. 0W-40 to absolutny max. 

 

 

Tutaj BMW E39 po 30kkm (zmieniany co 10k) na Mobilu 5W-50. Wcześniej przez kilka lat Mobil 0W-40 i było sterylnie. 

ef804c4b37d23.jpg

 

 

Tutaj porównanie Fuchs'a 5W-30 z 5W-40 i chyba nie chciałbyś być smarowany tą większą rezerwą?

9fe609d814b7c.png


Użytkownik Tadzio edytował ten post 11:13, 07.09.2016

  • 0

#59 Karollo

Karollo
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:44, 17.12.2015

1. Nie tylko cyfra przed W ma wpływ na lepkość niskotemperaturową - tzn wszystkie oleje 5W mieszczą się w pewnym określonym zakresie określonym przez SAE, ale rozbieżności mogą być dość duże jeżeli porównamy np 5W20 vs 5W40/50. W naszej strefie klimatycznej zupełnie swobodnie 0W czy 5W można stosować lato czy siarczysta zima. Mając wlany 10W przy -25oC auta bym nie odpalał niezależnie do bazy oleju czy dodatków.

 

2. Zapas czy margines oleju bardziej lepkiego, o którym piszesz ma jak najbardziej zasadność ale jeżeli mówimy o systematycznych przejazdach min 20-30km start-stop. Przy krótkich odcinkach od startu do wyłączenia silnika bedziesz ciągle jeździł na zbyt wysokiej lepkości, więc opory wewnętrzne będą masakryczne. Klasyczny przykład nie dostosowania oleju do stylu jazdy. Nie znaczy to, że olej 5W50 Mobil1 jest zły sam w sobie bo nie jest, ale należy rozsądnie go wybierać.

 

3. Oleje do serii K20 czy K24 - Honda zaleca oleje lekkobieżne ale jednocześnie dopuszcza ACEA A1/B1, A3/B3 lub A5/B5. A3/B3 lekkobieżny? ?? z HTHS powyżej 3,5 i full SAPS... Z drugiej strony zalecane 0W20 niemal nie mieści się w klasyfikacji ACEA. Mieści się w API SM/SN, ale ACEA A1 chociaż, ma tylko kilka marek i to ledwie ledwie się mieści. W mojej instrukcji do K24A3 z 2004r jest tylko API SJ lub SL a SAE dobierasz jak komu pasuje. Postępując tylko zgodnie z tym mógłbym chyba nawet wlać "kujawski" i też by pojechał, ale wolę dostosować smarowidło do mojego stylu jazdy.

 

4. Co do Castrol'a którego lubisz... Nie wiem jak jest z innymi olejami tej marki ale Castrol H 0W20 wg MSDS to w ponad 60% ciężkie oleje parafinowe (czyli mineralny I,II) z dodatkami obniżającymi lepkość i innymi polepszaczami. Skoro CASTROL H czyli best of the best of the best ma taką bazę to jaką mają te gorsze linie castrola.

 

5. Wg mnie najlepsze oleje z tych łatwo dostępnych to zastosowań cywilnych w Hondach to LiquiMoly Synthoil Longtime 0W30 i shell helix ultra 0W30 A5/B5 w technologii pure plus (GTL). LM przy SAE 0W30 ma A3/B4 i duuuużo PAO a Shell to rzeczywiście baza z procesu Fischera Troopsa (90%) i oba wydają mi znacznie lepsze od M1 5W50 nawet przy dość intensywnej eksploatacji auta. LM płynie od -51oC a Shell od -60 i jeżeli już chcesz mówić o rezerwie to ona tu wydaje mi się najistotniejsza. Przy 100oC róznice lepkościowe są minimalne. Zaznaczam, że nie ma powiązań z tymi firmami i jest to tylko moja ocena po zapoznaniu się znaczną ilością TDSów i MSDSów różnych marek. Aktualnie mam Eneosa 0W20, którego za chwilę zmienię na Mobila 0W40 NewLife, więc jeszcze inaczej, ale tak mi pasuje akurat i chyba o to w tym wszystkim chodzi.


  • 0

#60 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:46, 17.12.2015

Akurat porównywanie z 5W-40 wątpliwej jakości, nie jest trafne. A lepkość na zimno nie ma tu większego znaczenia, olej w temperaturze roboczej jest prawie dwa razy bardziej lepki niż przewidział producent. Widocznie masz wycieki, teraz na tym oleju mniejsze. Lej sobie co chcesz, nie moja brocha. Pod żaden z moich samochodów nie trzeba wchodzić z parasolką, ani jeździć w masce gazowej jadąc za mną. Nie ma co ratować się olejem tylko zrobić porządek i zalać olej taki, jaki jest rekomendowany konstrukcyjnie. 

już odpowiadam i zastrzegam, że  wypowiadam się tylko w ramach silnika VI gen, rozumiem potrzeby jakościowe nowszych serii typu ACEA C1, C2, A1, A5 itd.

 

1. wymieniłem wszystkie uszczelniacze w samochodzie - ostanio pojawiło mi się niewielkie saczenie spod oringu selenoida - raczej bez wpływu na stan oleju. Nie tylko Ty masz pieniądze i dbasz o samochód

 

2. przyjmuje do wiadomości że parametr który ja podaję nie jest istotny bo dla ciebie liczy się inny, wymierny: "Moim zdaniem"?

 

3. nie mam plam pod samochodem 

 

4. gdzie w instrukcji mamy okresloną zalecaną lub tolerowaną lepkość kinematyczna w temperaturze roboczej? dla serii F mamy zalecenia jakościowe ACEA, API i tabelę lepkosci jakie sa zalecane dla danego przedziału temperatur. FAKT - nie sięga do 60 tylko do 50 natomiast pojawia się tam 20w50... Wnioskuję że skoro z takim olejem sobie radzi to topowy 10w60 nie uszkodzi silnika. Każdy ma jakąś logikę, skoro wiedzy brak

 

5. porównanie z wątpliwej jakości 5w40 powiadasz... to oto kilka przykładów olei 5W40 które mają gorszy wskaźnik lepkości dynamicznej przy -25 do -30:

 

Valvoline max life 6600 cP (centupuaz = mpa.s zeby nie było zastrzeżeń)

Millers XF longlife 6600 cP

Fuchs Titan Supersyn 6400 cP

Valvoline Synpower Extreme MST C3 6600 cP

Millers Trident 6600 cP

Pennzoil Platinum European Formula 6600 cP

Fuchs Titan Race Pro S 10W60 - 6100 cP - ten "grubas" zalany na próbę olejową u mnie :)

 

6. Ok rozumiem, że wg Ciebie ten wskaźnik przy zimnym rozruchu nie ma znaczenia w argumentacji słabej cyrkulacji oleju przy starcie. A może ma:

 

  • LEPKOŚĆ najogólniej definiowana jest jako miara tarcia wewnętrznego cieczy.

 

i dalej nieco nauki :

 

W technice wyróżnia się:

  • lepkość dynamiczną,
  • lepkość kinematyczną.

 

Lepkość dynamiczna danej cieczy wynosi 1 Pas (1 Pas calosekundę), jeżeli siła potrzebna do przesunięcia warstwy cieczy o powierzchni 1 cm względem drugiej takiej samej warstwy oddalonej o 1 cm, z prędkością 1 cm/sec, wynosi 1 dynę. 
Podstawową jednostką miary lepkości dynamicznej jest:

1 Poise (1 P)

Jest to jednostka bardzo duża, stąd w powszechnym użyciu jest jednostka sto razy mniejsza, czyli:

1 centiPoise (1 cP)

W praktyce częściej używane jest pojęcie lepkości kinematycznej. Lepkość kinematyczna jest to stosunek lepkości dynamicznej danej cieczy do jej gęstości. Oczywiście zarówno lepkość dynamiczna jak i gęstość muszą być wyznaczone w tej samej temperaturze.

Jednostką lepkości kinematycznej jest:

1 Stokes (1 St)

Jest to jednostka bardzo duża, powszechnie używaną jest jednostka sto razy mniejsza

1 centiStokes (1 cSt)

 

Zalety małej lepkości kinematycznej:

 

  • szybciej krążą w układzie smarowania i łatwiej docierają do części silnika oddalonych od pompy,
  • lepiej odprowadzają ciepło z nagrzanych powierzchni,
  • skuteczniej zmywają zanieczyszczenia i nagar,
  • ułatwiają odfiltrowanie zanieczyszczeń w czasie przepływu przez filtry,
  • zmniejszają zużycie paliwa i zwiększają moc i sprawność silnika.

 

Wady zbyt małej lepkości kinematycznej:

 

  • olej gorzej uszczelnia luzy między tłokiem i gładzią cylindra, co staje się przyczyną przedmuchiwania spalin do miski olejowej,http://www.sklep.pro...cyklopedia/mini encyklopedia - poradnik proauto-05.htm - _8._Mini_encyklopedia
  • oleje mniej lepkie mają niższą temperaturę wrzenia i łatwiej odparowują, co jest  przyczyną strat oleju, olej łatwiej daje się wtłoczyć do komory spalania, wskutek ssącego działania pierścieni.

 

Dlaczego oleje o większej lepkości są pożądane w silnikach o złym stanie technicznym, o dużych luzach?

 

Ważnym z punktu widzenia użytkowego jest zmiana lepkości oleju z temperaturą pracy, którą odzwierciedla wskaźnik lepkości. Za najlepsze oleje spełniające wymagania stawiane im przez konkretny silnik, uznaje się takie, które mają niską lepkość w temperaturze 50oC, a jednocześnie wysoki W.L. (>100). Wysoki W.L. (uniwersalność, wielosezonowość) zapewnia płaski przebieg charakterystyki lepkościowej. Im mniej zmienia się lepkość, tym wartość użytkowa oleju jest lepsza. Tłumaczy się to następująco:

 

  • mała zmiana lepkości w podwyższonej temperaturze pracy silnika, zapewnia niezbędne smarowanie najbardziej nagrzanych części silnika, tzn. tłoków i gładzi cylindrów,
  • oleje lepiej uszczelniają pierścienie tłokowe i w mniejszej ilości przedostają się do komory spalania, straty oleju na skutek spalania są niniejsze,
  • niewielki wzrost lepkości w niskich temperaturach umożliwia łatwe uruchamianie silnika w okresie zimy, nie zwiększając znacznie oporów przepływu.

 

 

 

 

7. Pozostaje pytanie o "skwarzenie" oleju w okolicy pierścieni. No i skoro oleje sa projektowane do motosportu to odporność na temperaturę musi być wysoka, nie? Noack to ok 6%

 

lepkość kinematyczna w 100 st jest ok 25% - 30% wyższa niz w przeciętnym 5W40.  Pytanie co sie dzieje w okolicy pierścieni gdzie temp sięgają 200 st C

 

znalazłem proste odpowiedzi na pytanie jak rozwiązuje się problem (np czemu 0w20 nie zakleja turbo, lub 10w60 rozgrzanego do czerwoności silnika sportowego)

ze strony Castrol blog:

 

Grupa IV

Tu pojawia się PAO, czyli lek na całe zło. PAO to polialfaolefiny. Są to bazy powstające w wyniku syntetyzacji. Stąd ich nazwa, syntetyczne. Wskaźnik lepkości może wynosić ponad 145. Są one całkowicie nasycone i teoretycznie nie zawierają siarki.

Grupa V

Ogólnie mówiąc są to estry i wszystko, co nie mieści się w pozostałych grupach. Estry są doskonale stabilne temperaturowo. Mają za to jedną bardzo poważna wadę. Są słabymi rozpuszczalnikami, więc trzeba do baz estrowych dodawać inne bazy, żeby dało się rozpuścić w nich pakiety dodatków. Bazy estrowe najlepiej sprawdzają się w olejach przekładniowych, które wbrew pozorom, bywają dużo bardziej obciążone i zaawansowane od olejów silnikowych.

CZYM SIĘ RÓŻNIĄ BAZY OLEJOWE?

Czuję, że już emocje rosną. Teraz czas na wyjaśnienia. Po pierwsze, co to znaczy, że olej posiada nasycone wiązania węglowodorowe? To znaczy, że składa się tylko i wyłącznie z węgla i wodoru. Nie ma w nim wolnych wiązań. Nie byłem najlepszy z chemii, ale rozumiem to tak, że nie ma żadnego wolnego wiązania, do którego może przyłączyć się cząsteczka tlenu. Oznacza to bardzo wysoką odporność na utlenianie. Ha! Zwolennicy PAO są w siódmym niebie.

 
 

 

Ogólnie w moim przypadku masz rację - skoro mój silnik pobrał 1,5 l oleju 5w30 dobrej jakosci na 4000 km to nie jest juz w stanie fabrycznym - mam niemal 260 tys na liczniku, ale to nie znaczy że będę komuś wmawiał że jakaś lepkość jest zła i koniec! 5w40 pobiera 1,5l na 7000 km, zobaczymy jak bedzie z 10w60 na bazie Estrów PAO. Kultura pracy silnika jest warta tego eksperymentu. Kolega ma f20b6 z 150 tys przebiegu, pod deklem - jak nowy, samo srebro. A też olej pobiera, ponad pół litra na 10 tys km .LPG  nie ma i jeżdzi baardzo rozsadnie... wiec takie sa te silniki 

 

Wiecej bedę pisał w wątku o poborze oleju w VI gen 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej silnikowy, olej, co zalać, VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq