Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

skrzynia manualna, olej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 05.03.2012

Czołem,

Po przeczytaniu kilku postów odnośnie typu oleju w manualnej skrzyni biegów z moim K24A3 jakoś mam mieszane zdanie. Honda oczywiście poleca tylko MTF-II, jaki ten olej ma klasę/lepkość? Czy np. Shell Spirax 80W będzie dobrym zamiennikiem?
  • 0

#2 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:24, 05.03.2012

a po co wymieniac olej w skrzyniu manualnej?? jezeli sie nic nie dzieje to niema takiej potrzeby
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#3 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 05.03.2012

Niby tak,
Jednak w tabeli okresowych przeglądów napisali że olej wymieniać co 200000, ja mam 230000 więc pomyślałem że może warto..
  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:31, 05.03.2012

zalecana jest wymiana oleju w skrzyni po 120tys km - potrzeba czy nie to inna sprawa
honda zaleca MTF i wiele razy juz była mowa na ten temat na forum równiez jest dochodzenie kto robi olej dla hondy i jakie sa jego parametry - prosze poszukać
do hondowskich skrzyń nie wlewa się olejów typowych dla skrzyń biegów - w sytuacjach awaryjnych mozna podobno wlac olej silnikowy 10W40
  • 0

#5 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 05.03.2012

Dzięki,
Masz rację, 200 000 pomyliłem z płynem, przepraszam za błąd.
Wielu sprawdzało ale mnie ciekawi ten konkretny przypadek (Spirax 80W). Jeśli jest jednak tak jak piszesz, że w sytuacjach awaryjnych można nalać nawet 10W40 to tym bardziej w moim przekonaniu Shell powinien się nadać.
  • 0

#6 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 05.03.2012

Olej 80 W to olej przekładniowy, 10 W 40 to klasyczny olej silnikowy, w żaden sposób nie mogą to być zamienniki.
  • 0

#7 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 06.03.2012

Popieram,
Dzwoniłem też dziś do ASO Zielona Góra z pytaniem o lepkość ich MTF-II.
Pan z serwisu nie wiedział.... :k
  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:40, 06.03.2012

...i w większosci albo w kazdym ASO nie będą wiedziec .Kiedys chyba był ten temat rozkminiany :-) ,a nie jest to taka prosta sprawa . Honda i tak dodaje swoje specyfki do tego oleju tak więc sama lepkosc to nie wszystko
  • 0
                       

#9 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 06.03.2012

OK, tym bardziej widzę że temat jest jedynie do auto detekcji.
Zmienię olej na Shell Spirax 80W i zobaczymy, myślę że nie będzie tragedii..
  • 0

#10 Dexter73

Dexter73
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 06.03.2012

wg. mnie dwa plyny powinno sie lac oryginalne hondy tj. MTF do skrzyni i PSF do wspomagania. Bylo pare tematow na forum ze inne nie daja rady, i albo biegu hacza albo sa prbolemy ze wspomaganiem kierownicy.
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:04, 06.03.2012

OK, tym bardziej widzę że temat jest jedynie do auto detekcji.
Zmienię olej na Shell Spirax 80W i zobaczymy, myślę że nie będzie tragedii..

Czemu chcesz tym zalewać ? Odpuść sobie ...ja bym nie kombinował ,bo po co ?
Raz na 120 tyś kupić 2l MTF-u to chyba nie tragedia ?
Nie ma co liczyć ,że na tym shellu coś może być lepiej! ...najwyżej gorzej ..nie mówiąc już o zimie.
  • 0
                       

#12 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:42, 07.03.2012

OK, tym bardziej widzę że temat jest jedynie do auto detekcji.
Zmienię olej na Shell Spirax 80W i zobaczymy, myślę że nie będzie tragedii..

Czemu chcesz tym zalewać ? Odpuść sobie ...ja bym nie kombinował ,bo po co ?
Raz na 120 tyś kupić 2l MTF-u to chyba nie tragedia ?
Nie ma co liczyć ,że na tym shellu coś może być lepiej! ...najwyżej gorzej ..nie mówiąc już o zimie.


też tak uważam :-P
ile chcesz zaoszczędzić ?? 50 zł może . a gdzie święty spokój ??
jak widzę jakie "oszczędności" niektórzy chcą robić to aż strach kupować używany samochód w Polsce :k

[ Dodano: 2012-03-07, 09:46 ]

Dzięki,
Masz rację, 200 000 pomyliłem z płynem, przepraszam za błąd.
Wielu sprawdzało ale mnie ciekawi ten konkretny przypadek (Spirax 80W). Jeśli jest jednak tak jak piszesz, że w sytuacjach awaryjnych można nalać nawet 10W40 to tym bardziej w moim przekonaniu Shell powinien się nadać.


ciekawi mnie jaki płyn zmienia się w hondzie po 200 000km? no bo chyba nie chłodzący ani nie hamulcowy
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#13 Dexter73

Dexter73
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 07.03.2012

Po 200 000tys wymienia sie wlasnie plyn chlodzacy lub po 10 latach. W instrukcji tak jest.
  • 0

#14 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:05, 07.03.2012

Po 200 000tys wymienia sie wlasnie plyn chlodzacy lub po 10 latach. W instrukcji tak jest.


jestem zdziwiony :shock: bo w accordzie VI generacji (98-02) robi się to po 5 latach i po 75 000 km pierwszy raz a potem co 45 000 km
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#15 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 07.03.2012

Zgadza się, nie dopisałem jaki płyn ;-)
..i poddałem się co do oleju w skrzyni, ten o którym pisałem miałem zalany dwa dni. Rano przy -6 st praktycznie nie możliwością było wrzucić drugi bieg... Więc stwierdziłem że bez sensu to jest, dziś kupiłem w ASO oryginał za 70zł/l. Całość już zalana i jutro zobaczymy różnicę.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq