Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Wibracje 40km/h, 85km/h V gen. 1998

V wibracje

Najlepsza odpowiedź Pepe , 18:47, 03.11.2015

Problem rozwiązany :gitara: Powodem były na 100% opony. Po zakupie zimowych i ich założeniu (używane Continental 195/60 R15 88H), problem znikł zupełnie. Brak jakichkolwiek wibracji w całym zakresie prędkości, nawet tych dużo większych ( rozpędziłem się do 190km/h). Ciekawe, bo te felerne Barum miały raptem 3 sezony i były wyważone na 0/0. A jednak. Nigdy już nie kupię Barum, to była jakaś masakra ...

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 23.09.2015

Mam wibracje przenoszące się na nadwozie w V gen.1998 F18A3. Wszystkie koła są wyważone na 0/0, dotoczone na wymiar pierścienie do alufelg, felgi nie mają bicia promieniowego, wszystkie luzy usunięte, wymienione przeguby: lewy zewn., lewy wewn., prawy zewn. , łożysko podpory półosi z lewej strony. Wibracje pojawiają się dokładnie przy 40km/h i potem przy 80-85km/h jak "ciągnie". W innym zakresie prędkości ich nie ma. Gdy podczas wibracji wysprzęglam, nie ma napędu, wibracje znikają praktycznie zupełnie, lub odczuwalne są bardzo słabo. Pomocy, bo już nie wiem, gdzie szukać. Pozostał ewentualnie wewnętrzny przegub prawej strony ale boję się kolejnych kosztów i nie wiem, co robić. Krzywa półoś??? Nie wiem, czy to ma związek ale przy zmianie biegów, w momencie załapania sprzęgłem jest stuknięcie ale to chyba suma luzów ze skrzyni biegów i przegubów. Przebieg na liczniku 279.000km (podejrzewam, że w rzeczywistości około 350.000km). Proszę o pomoc.


  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:39, 23.09.2015

Krzywa półoś raczej by Ci wprowadzała wibracje cały czas tyle że mniej lub bardziej odczuwalne w różnych prędkościach. Nie chce wróżyć ale ja bym poszukał czegoś w skrzyni ale sprawdź też na różnych biegach: 40km/h na 2 , 3 , 4 biegu a 80-85km/h 3 , 4 , 5 biegu i sprawdź czy jest jakaś różnica. 


  • 0

#3 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 23.09.2015

Dziękuję. Sprawdzałem i wibracje nie są zależne od biegu ani prędkości obrotowej silnika. Pojawiają się dokładnie przy 40km/h i słabiej przy tych 85km/h po prostu, niezależnie od biegu.


  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:07, 23.09.2015

Luz mechanizmu różnicowego.. Zdarzało się już

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#5 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 24.09.2015

Jeśli to luz dyferencjału, to czy można z tym jeździć, czy któregoś dnia usłyszę chrupnięcie i skończy mi się napęd? A może to jednak ostatni, niewymieniony jeszcze przebub wewnętrzny prawy?


  • 0

#6 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:47, 24.09.2015

ehh nadzieja zawsze umiera na końcu :p

Podnieś auto z lewej strony tak aby koło było w powietrzu. Wsiądź odpal wrzuć 3 i rozpędź koło do najpierw tych 40 później 80 jak poczujesz jakiekolwiek w tych przedziałach drgania odpuść sobie prawą stronę. Oczywiście te drgania będą niewielkie wtedy bo będzie bez obciążenia. 


  • 0

#7 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 28.09.2015

Dzięki. Spróbuję.


  • 0

#8 jarek2238

jarek2238
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:oxford
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 09.10.2015

siema i jak wibracje ustaly ? zrobiles autko ja mam dokladnie to samo skrzynie wymienilem dalem do regeneracj półosie , dowarzalem kola na aucie i dalej problem jest taki sam..


  • 0

#9 ANNA123

ANNA123
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 12.10.2015

Hej, miałam to samo w poprzednim samochodzi (niemiec, diesel, automat) dostawał wibracji przy przkraczaniu 30 i 80 i a przy innych prędkościach było ok. Obawiałam się że to skrzynia siada a okazało się że w jednej z opon była mała guleczka. Próbowałeś zmiany opon?


  • 0

#10 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 14.10.2015

Poczekałem jeszcze do wymiany opon na zimowe - dziś kupiłem i założyłem 4 sztuki. Mam wrażenie, że problem znikł, ale za mało jeździłem, żeby stwierdzić to na 100%. Ciekawe, że opony letnie (Barum Bravuris 195/65R15H) były na 0/0 wyważone, nie są stare, żadnych zniekształceń. Wychodzi na to, że jednak jakieś felerne są.Jutro będę jeździł więcej i potwierdzę.


  • 0

#11 ANNA123

ANNA123
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 23.10.2015

Hej, wibracje ustały po zmianie opon? Czy nadal buja?


  • 0

#12 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 03.11.2015   Najlepsza odpowiedź

Problem rozwiązany :gitara: Powodem były na 100% opony. Po zakupie zimowych i ich założeniu (używane Continental 195/60 R15 88H), problem znikł zupełnie. Brak jakichkolwiek wibracji w całym zakresie prędkości, nawet tych dużo większych ( rozpędziłem się do 190km/h). Ciekawe, bo te felerne Barum miały raptem 3 sezony i były wyważone na 0/0. A jednak. Nigdy już nie kupię Barum, to była jakaś masakra ...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, wibracje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq