Skocz do zawartości


RODO w HAKP

plyn,olej do skrzyni biegow accord VII. mini tutorial


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:09, 05.02.2011

sprzeglo, piski, odpowietrzenie, olej w skrzyni/silniku itd. ;)

Witam ponownie i przepraszam za otwieranie kolejnego tematu o oleju ale uwazam ze powinnien taki byc bo duzo jest tematow o oleju do hani.

Czasem jest tak ze po zalaniu nowego MTF oleju od hondy biegi nie wchodza jak powinny, czasem male zgrzyty itd na oryginalnym, rozwiazaniem jest GM/Acdelco synchro mesh frition modified olej o numerze 12377916, z tym ze on jest popularny w stanach a w europie ciezko go kupic ale znalazlem swietna stronke z wysylka za granice ze stanow mozna kupic nawet 1 sztuke.

https://www.partszoneonline.com potem w wyszukiwarke 12377916 - cena na dzien dzisiejszy to 9.48$ za prawie caly litr.

Czemu o tym pisze, przeciez mamy swietny produkt od amsoil synchromesh itd. Ale ten olej jest warty kazdego grosza doslownie. U kolegi zmienialismy olej na hondy MTF nowy i ciezej biegi zaczely chodzic, potem amsoil i bylo lepiej ale tez nie to... kupilismy ten i po zalaniu .... "zdziwko" tak biegow lekko chodzacych nie widzialem w zadnym samochodzie + kumpel mial male zgrzyty na 2 i 5 biegu po zrobieniu 2.000 Mil angielskich. Jak reka odjal just po 1.000 prawie calkowicie znikl jakikolwiek problem, narazie kumpel zrobil okolo 5 tysiecy mil na nim i wszystko dziala ok i max poprawe zaobserwowalismy po 3 tysiecach mil. Nie czuc prawie zmiany biegow tak lekko chodza. Zamowilem i dla siebie tez go ;)

ps: mozna zaplacic karta kredytowa badz paypalem. paypal.pl i rejestrujemu darmowe konto i podajemy numer konta/karty. i mozna zaplacic bez problemu. Duzo jest mozliwosci wysylki w tym UPS Saver najtansza opcja.

ps1: malo popularny olej w europie okazal sie strzalem w dziesiatke nie tylko do hondy ale i innych samochod, Chrysler go uzywa, Honda w USA sie nawet przyznala ze go leje jak po zmiania oleju na oryginalny biegi nie chodza lekko na jednym z wiekszych forum hondy w usa.


-- minusem jest fakt ze wysylka moze wyniesc tylko co 3 butelki oleju. Ale jest wart. Przerobilem wszystkie oleje polecane itd. Ten olej zostawil je daleko w tyle. np. amsoil synchro mesh -- gladka zmiana biegow ale zgrzyty zostaja, honda MTF 3 bedzie ok albo nie (u mnie jest ok u kolegi nie bylo, niby ten sam samochod, rok starszy, ta sama skrzynia itd dlaczego u mnie dziala a u niego nie ?? nie wiem).

oto moja top lista olejow testowanych w accordzie VII, 2003-.

1. GM/Adelco Synchromesh FRICTION modified
<--- ma byc friction modified a nie zwykly !! wiec nawet jak gdzies znajdziecie z innym numerem to bedzie zwykly !! to lepiej juz amsoil synchromesh zalac, taniej wyjdzie itd.
2. Amsoil synchromesh <-- dobry ale jak macie zgrzyty to lepiej zalac GM
2a. GM synchromesh <--- zwykla wersja synchro mesh.
3. Honda MTF 3 nowa formula ( generalnie to samo co ultra, tylko ze nie ma juz ultra/zwykly mtf 3. "generalnie" znaczy nie to samo, Honda twierdzi ze jest to ulepszona wersja ultra ale jak dla mnie rzadsza niz ultra.)
4. Redline MTL Light <--- wersja LIGHT !!! sa dwa rodzaje!! zalejesz inna wersje to nie wrzucisz biegu !!!!!. Bo jest stworona do innego rodzaju skrzyn biegow!!!
5. Texaco MTF 94 <--- olej w porzadku
6. ??? ;)


ps3: plyn hamulcowy sprzeglowy polecam dot 4 + od "febi" niemiecki lub dot4+ mercedes. naprawde swietne. wydajnosc maja lepsza od 5.1 i cena jest ok. Dlaczego tak dobry olej w niskiej cenie jest ?? bo ludzie mysla jak jest uzywany w jaguarze badz bmw to nie moga go zalac do np hondy itd. Glupota ;).
Ponizej link ze zdjeciem tego oleju

http://cgi.ebay.co.u...=item19c2c7d38c



Za drogo ??

http://cgi.ebay.co.u...=item43a477d779

to co powiecie na ten ?? ;) 3.5GBP -- okolo 15 zl za litr. gdzie kupicie tak tanio plyn o tak dobrych wlasciwosciach ??
Po co kupowac "racing" do zwyklego uzytku i przeplacac nie wiadomo ile ? Osobiscie zajechalem tani olej marki "comma" po badaniu temperatury wrzenia gosc byl zdziwiony i pytal kiedy go zalalem, moze za "rajdowo" jezdze i hamuje ;) zwykle klocki 2 miesiace przetrwaly ;). Niewazne. Pozostawie reszte waszej opini ;).

ps3: swiece do benzyny tylko marki denso :) ewentualnie champion.
ps4: olej do silnikowy -- tylko amsoil 0w-20. Na rozgrzanym silniku 550 obr na oryginalnym 750 obr. Jakby samochodu nie bylo ;).

ps5: problem z skrzypiacym pedalem sprzegla ?? tylko i wylacznie smar w sprayu bialy litowy. Podczas tarcia metal/ metal wytwarzana jest powloka smarna. Najlepiej zdjac spinke i wyciagnac pin spod pedalu wyczyscic po psiukac zlozyc i pedal bedzie 50% lzej chodzil.
na skrzypienie: wciskamy tloczek i psiukamy do srodka jak tloczek sie schowa zrobi sie miejsce zeby spryskac.
"tylko nie pryskamy na brud, bo skrzypienie wroci, szmatka i wycieramy ile sie da, w miare rozsadku i pryskamy, tylko dywanikow nie pochalpcie, zakrywamy gazeta i do dziela, nie ma co zalowac smaru, ewentualnie na dwa razy mozna zrobic raz troche, pojezdzimy tydzien dwa, i znow pryskamy" rowniez na sprezyne od pedalu warto dac troche smaru.

ps6: skrzypienie spod maski: kula na lapie badz tloczek wysprzeglika. jesli nie chce nam sie rozbierac, najlepiej popsiukac smarem w sprayu silikonowym do uszczelek<-- bardzo dobrze penetruje pojezdzic troche i zapodac poprzez rurke 3mm smaru w sprayu tego samego co do pedalu sprzegla. dlaczego rurka ?? tzn wezyk ?? "nie chce nam sie itd" bierzemy w reke spray wkladamy przedluzke w dozownik i do wezyka, wezyk dajemy na laczenie i pryskamy do srodka. Szybko nie trzeba nic rozbierac, na wcisnietym pedalu tez pryskamy, jak skrzypi bedzie trzeba z dwa razy powtorzyc operacje z smarem litowym.
Skrzypienie z skrzyni na kuli od lapy. trzeba wyciagnac akumulator podstawke itd, sciagnac wysprzeglik ( wpierw odkrec odpowietrznik bo tloczek wyjdzie !!!!!! oczywiscie trzeba odpowietrzyc uklad !!!! ) odkrecamy wysprzeglik, sciagamy gumke z lapy i dociskamy w strone gdzie byl wysprzeglik w ten sposob uzyskamy wystarczajaco miejsca zeby dac troche oleju do gniazda lapy, inaczej nie nasmarujecie tego dobrze. Wpierw nie za duzo oleju dajecie ( i nie na tarcze !!! no chyba ze chcecie sprzeglo wymienic, latarka i patrzcie gdzie dajecie olej !!!). zwykla olejarka wystarczy do tego z plynnym olejem a nie smarem !!!!! to jest bardzo wazne!!! jak skrzypi glosno !!! jak dacie od razu smar to syf zostanie !!!!!
teraz lycha w reke i odginamy lape tak jak by to wysprzeglik robil !!! nie na h..ma tylko popracowac lapa dac znow kapke oleju popracowac teraz dluzej i bierzemy dluzszy patyczek ( najlepszy 3-4 szerokosci na 1-2 grubosci x 20-30 dlugosci, w supermarkecie grosze kosztuje a ulatwi wam zycie !!!) bedziecie widzieli co smaruje itd bo nie zastawicie widoku reka itd.
Odginamy lapie w strone wysprzeglika robi sie luka 1-2mm miedzy kula a lapa i dajecie do srodka smaru dobrej jakosci !! do np lozysk.
lub uzywacie triku z wezykiem i smarem litowym w sprayu, szybciej latwiej itd. tylko nie spryskajcie sobie tarczy sprzegla, myslimy do robimy. Smar wyskokiej jakosci do lozysk i smar w sprayu litowy da rade spokojnie na dlugiiiii okres czasu ;)
(jesli zdjelismy wysprzeglik warto uzyc smary silikonowego w sprayu co mamy, sciagamy gumke z wysprzeglika co go zdjelismy, czyscimy, tloczek tez mozna wyciagnac, wkladamy tloczek pryskamy silikonowym sprayem na tloczek, ruszamy nim, wciskamy dajemy znow troche smaru na tloczek i na laczenia gumki "reperaturki" mozna ewentualnie dac na gumke troche skladamy. tzn zakladamy gumke. smar ochroni uszelki przed zniszczenie i dodatkowo "uszczelni" kontakt tloczek --> czesci gumow o ktore ociera, gumka zrobi sie ciut elastyczniejsza -- cos jak nowa, "stara gumowa czesc twardnieje i wyciera sie". Wydluzymy zycie wysprzeglika znacznie smarujac go smarem w sprayu silikonowym.
- czyscimy otwor na lapie gdzie tloczek wchodzi mozna dac smaru w silikonie. wycieramy znow pryskamy wycieramy.
- teraz mamy dwie opcje jak mamy np smar litowy ale nie w sprayu to go dajemy w ten otwor, jak nie mamy to pryskamy smarem litowym w sprayu i rowniez bedzie ok ale polecam zwykly gesty smar jak juz jestesmy na tym etapie.
-zakladamy gumke na lape, wysprzeglik przykrecamy przewod cisnieniowy od pompki sprzegla i odpowietrzamy, warto wymienic caly plyn jak juz tutaj jestesmy.



wymiana plynu w ukladzie: wolna i po kosztach metoda jak lubimy sobie pogrzebac przy samochodzie ;) rowniez szybka metoda nizej

psx: odkrecamy korek z zbiorniczka tego malego od pompki sprzegla,zaraz kolo zbiorniczka na plyn hamulcowy dla ukladu hamulcowego, i jak widzimy jakis osad, brud itd, zakladamy wezyk na wysprzeglika odpowietrznik odkrecamy pelny obrot. drugi koniec do butelki wkladamy wciskamy pedal i plyn wyleci ze zbiorniczka. I tutaj w zaleznosci jak brudny jest zbiorniczek, jak mocno to lepiej go zdjac i wyplukac/wytrzec lub jak delikatny osad wystarczy wytrzec. Jak bedzie mocno brudny to syf powpada w otwory itd i bedziecie mieli maly syf ;). zakladamy go spowrotem, przyczepiamy wezyki, przesuwamy zaciski. gotowe.
zalewamy plyn i reka pompujemy ( pedal nie bedzie odbijac od razu, trzeba reka pomachac troche)
Pompka powinna zaczac zabierac plyn ze zbiorniczka i na odkreconym odpowietrzniku plyn zacznie powoli wylatywac jak sie pojawi w wezyku dopiero teraz zakrecamy odpowietrznik z wcisnietym pedalem sprzegla !!!!!!!! jak puscimy to zassie powietrze !!! Pompujemy, wciskamy pedal trzymamy i 1/4 obrotu odkrecamy odpowietrznik na 2sekundy zakrecamy i znow pompujemy. Dlaczego na dwie sekundy >>> cisnienie nie pojawi sie od tak zaraz juz.. ;) ale generalnie po tych "2 sekundach" cisnienie zacznie sie pojawiac i odpowietrzamy. tzn odkrecamy odpowietrznik. I patrzymy na plyn przestaje leciec zakrecamy. po 4 razach jak zrobicie to jak napisalem macie juz duze cisnienie, wszystko pracuje itd.

dla pewnosci odlewamy 100ml plynu hamulcowego i po przepompowaniu tego plynu i odkrecaniu odpowietrznik na 3/4 caly syf powinien zostac wyplukany ;) na 99% :). Majac przeplukany uklad z otwieranym odpowietrznikiem na 3/4 obrotu.
100ml plynu przejdzie przez uklad w max 5minut. Pompujemy pedalem sprzegla i odpowietrzymy raz na 1/4-2/4 obrotu uklad. zakrecamy.
Bierzemy zwykla olejarkie, CZYSTA !! taka mala 300ml wystarczy za 5zl :). zalewamy plyn do niej zakladamy wezyk ktory pozniej zalozymy na odpowietrznik wysprzeglika. pompujemy jak plyn zacznie leciec z drugiej strony wezyka, delikatnie zakladamy wezyk na odpowietrznik nie do konca, pompujemy olej do momentu jak bedziemy mieli sam plyn w nim i teraz wciskamy go do konca. Po co pompowac powietrze do ukladu ??
Odkrecamy odpowietrznik na 2/4 obrotu i pompujemy na otwarty odpowietrzniku i patrzymy jak babelki wylatuja w tym malym zbiorniczku. generalnie 20sekund na 2/4 pompowania wystarcza i po tym czasie powoli zakrecamy odpowietrznik ciagle pompujac palcem. DONE uklad w 99.9% zostal odpowietrzony i czysty jak by prosto z fabryki wyszedl.
Jak bedzie pompowac olej przez wysprzeglik to oczywiste jest to ze poziom w zbiorniczku bedzie sie podnosil, nie pozalewajcie wszystkiego w kolo ;) strzykawka odciagnijcie, czym kolwiek do minimum ale tak azeby poziom plynu zakrywal ten otworek ktorym leci do pompki !!!!.
Cala ta operacja odpowietrzania zajmie max 20min z przeplukaniem itd.
-- cisnienie w ukladzie, zakladamy wezyk drugi koniec do butelki ze starym przeplukanym plynem zeby powietrzac nie zaciagac!!!mozna wsadzic do butelki pompnac olejarka zeby plyn byl w calym wezyku i zakladamy na odpowietrznik. pompujemy z 10 razy pedalem, trzymamy i odkrecamy odpowietrznic do max 1/4 obrotu i patrzymy jak lapa sie cofa, nie za szybko !! ani nie za wolno tzn 2 sekundy zeby wracala na miejscie i jak wroci zakrecamy odpowietrznik staramy sie zgrac z tym momentem.
drugim razem pompujemy i to samo z tym ze lapa bedze wracac z 3 sekundy po woli i w momencie w ktorym sie zatrzyma zakrecamy odpowietrznik a nie bujami w oblokach !!! mozna nawet zakrecic ciut wczesniej zanim sie cofnie na maxa !!! i trzecim razem odkrecamy delikatnie odpowietrznik azeby lapa wracala z 4-5 sekund i znow mozna zakrecic odpowietznik zanim sie zatrzyma anizeli za pozno. Koniec!!!

szybka prosta metoda: 10minut

jaka kolwiek pompa do wody itd.,laczymy wezykiem pompa+wysprzeglik. zalewamy plyn odkrecamy odpowietrznik dajemy 150-200ml w pompke odkrecamy na 3/4 pompujemy caly plyn pod koniec jakies 75ml przykrecamy odpowietrznik do 2/4 obrotu i ostanie 40-50ml przykrecamy jeszcze bardziej tak azeby powoli lecial plyn z pompki przez wysprzeglik. Koniec ;) uklad zostal odpowietrzony i przeplukany z swiezym plynem. ;) 10min pracy. teraz tylko wystarczy zrobic cisnienie w tym celu pompujemy z 15 razy pedalem i odkrecamy odpowietrznik tak azeby lapa wracala 4-5 sekund i zakrecamy ciut przed tym zaczym sie zatrzyma lepiej wczesniej anizeli pozniej.
***wpompowujac plyn, oczywistym jest to ze zacznie sie przelewac, podstawiamy cos pod zbiorniczek zeby lecialo do np ucietej w pol butelki po wodzie.
** po przepompowaniu 200ml plynu brud is stary plyn calkowicie zostanie usuniety.
* dla 100% wykonajcie metode zeby cisnienie wytworzyc maxymalne, mozna dwa razy w taki sposob odpowietrzyc.

koszt -- 30zl universalna pompka z kawalkiem przewody z dostawa na alledrogo. Polecam ta pompke, zerknijcie na ta aukcje jak ona wyglada, sa one rowniez na alledrogo. Polecam. Przyda sie np do wymianu oleju w skrzyni biegow, wymiana oleju z ta pompka w skrzyni biegow wliczajac zdjecie kola itd i zlozenie 15min, wazne jest to azeby samochod byl w poziomie lub zlejcie stary olej do naczynia z miara i wlejcie tyle samo, ja np leje 2.150L. Jak zaleje tak jak jest w manualu 2L to jest za malo ;), z tym ze nie polecam lac wiecej niz 0.150 extra !!! zalejcie tyle i bedzie ok


http://cgi.ebay.co.u...=item3f06efa294
^-- to jest przyklada aukcja, chodzi o tylko o zdjecie na niej zebyscie sobie mobli looknac. Nie chce podawa konkretnej aukcji na alledrogo, forum rulez ;). Cala masa tych pompek jest. Z ta pompka przepompowanie 200ml plynu to jakies 2minutki ;).



jak znajde chwile, to rozpisze sie o
- sciaganiu accorda na jedna strone jak geometria jest ok i zawieszenie z cisnieniem kolami itd. jest maly trick za 20zl ktory rozwiaze problem. zrobie zdjecia jak znajde chwilke, dla minium opisu i max przekazu
- drganiu przy 80-100kmh, jak i przy innych predkosciach, nie chodzi tutaj o pol os. tzn jesli po miesiacu uzywania nowej znow to samo itd. To juz na dluzsza chwile bo jest o czym pisac ;) lub kilka fotek i min opisu.
- "korygowanie licznika w accordzie ;)"- how to :)
- lozysko docisku ktore powoli zaczyna piszczec ;) tzn na poczatku mozna usunac problem i zapomniec o jego wymianie na dlugi okres czasu ;). Oczywiscie bez sciagania skrzyni, uzywajac otworu ktory mamy kolo lapy ;).
- szarpanie sprzegla - nie zawsze winna jest tarcza/docsik -- jeden z powodow to BRAK SMARU miedzy łapa a kula i kilka innych powodow. Tutaj mini kamera usb jest przydatna zeby ja wprowadzic przez otwor i ocenin stan tarczy/docisku.
- inne problemy.. ;) sobota wieczor. pora na relax
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:38, 07.02.2011

Podziwiam Cię ile skrobałeś ten post??
  • 0

#3 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 07.02.2011

jezu kto to przeczyta :mrgreen:
  • 0
F1

#4 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:11, 07.02.2011

Ja przeczytałem :-) Zamiast marudzić warto podziękować za chęć pomocy innym :-)
  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:58, 08.02.2011

Spoko ...da się czytać i jest w tym sens. :ok
  • 0
                       

#6 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:41, 10.02.2011

Który z tych płynów wypadł w Twoich testach najlepiej ?

Gratuluje manuala :-)
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:59, 19.05.2011

Dzięki za tutorial jest świetny.Czy moglibyście powiedzieć ile w chodzi oleju do skrzyni 5 biegowej, diesel. Bloto 87 pisałeś że napiszesz jak zrobić ściąganie tzn. że samochód ściąga np. w prawy jak asfalt ma skos do prawe a w lewo jak asfalt ma skos do lewej. Czy mógł byś dać link do następnego tutoriala z opisem? Jeżeli takowy istnieje. I czy ten olej . GM/Adelco Synchromesh FRICTION modified do mojej skrzyni będzie pasował? czy może nie ma różnicy między dieslem a benzyną.
  • 0

#8 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:20, 25.11.2011

Dobry tutorial, dzięki.
1. Czy ktoś to już sprawdził oprócz autora?-ten olej GM w skrzyni
2. Pojemność skrzyni manualnej w VII gen z manuala:

Oil Capacity 1.9 [liter] (2.0 US qt, 1.7 lmp qt) at fluid change
2.1 [liter] (2.2 US qt, 1.8 lmp qt) at overhaul
Always use Honda Manual Transmission Fluid (MTF). Using motor oil can cause stiffer shifting because it does not contain the proper additives.
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#9 dziadek

dziadek
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Rzeszów, Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 25.11.2011

Podziękował, pozostało tylko sprawdzić w praktyce!
  • 0

#10 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:13, 19.12.2011

Ja zamówiłem z firmy www.polex.pl
90zł/litr + 32zł przesyłka
Zobaczę czy zgrzyt przy wrzucaniu 2giego biegu zniknie.
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#11 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:22, 20.12.2011

90zł za przeciętny płyn to ogromne pieniądze.
Z GM tylko olej do EATON-a kupowałem bo nie ma nic innego :mrgreen:

Jest dostepny olej chyba najleszy jaki moze być do manualnych skrzyń w nowszych Hondach MTF z Amsoil w cenie duzo niższej od GM czy nawet oryginału będąc olejem duuzo lepszym.

http://www.amsoil.co...etins/g2080.pdf

Pozdrawiam serdecznie
  • 0

#12 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:27, 09.01.2012

90zł za przeciętny płyn to ogromne pieniądze.


Tak, sporo kosztuje. Kolejnym razem spróbuje ten drugi. Jednak przejechałem prawie 2kkm i nie miałem zgrzytu przy wrzucaniu "dwójki", więc chyba działa. Biegi faktycznie troszkę lepiej wchodzą. :j

Miałem pytania na priv więc podam krótki opis jak wymienić olej w skrzyni VII gen 2004r 2.0L manual:

1. Zdejmujesz lewe przednie koło - auto opierasz na "kobyłce"
2. Wykręcasz dolną śrubę - kluczem kwadratowym 1/4" (może być do nasadek pod "grzechotkę")
3. Czekasz cierpliwie aż olej ścieknie - dobrze jest podnieść na koniec prawą stroną auta ciut wyżej
4. Zakręcasz dolną śrubę
5. Odkręcasz górną śrubę - tutaj chyba klucz 14mm był (wygodnie mieć przedłużkę i kardan do "grzechotki")
6. Wlewasz olej przez otwór po górnej śrubie około 1900ml - najwygodniej duża otwarta strzykawka i wężyk wsadzony w otwór
7. Zakręcasz górną śrubę
8. Zakładasz koło - wyjmij kobyłkę i opuść auto

Rysunek ze śrubami.
Dołączona grafika

Od strony silnika nalewam olej do "strzykawki"
Dołączona grafika
Olej ścieka przez wężyk grawitacyjnie
Dołączona grafika
Ta "strzykawka" to rozbrojona smarownica na którą nakładam wężyk
Dołączona grafika

Plusem takiego napełniania to wygoda w nalewaniu oleju, minus to trzeba wiedzieć kiedy przestać bo jeszcze jest olej w wężyku i strzykawce :-P
  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq