Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Przegrzewa sie


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:57, 24.01.2011

Witam, kupilem dzis accorda 1.8 99rok. W drodze do domu zagotowal sie, nadmiar plynu wyrzucalo przez zbiorniczek, ogrzewanie dziala bez zarzutu, nie paruje wewnatrz i co dziwne wentylator chlodnicy chodzi bez przerwy razem z zaplonem. Prosze o pomoc.
  • 0

#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 25.01.2011

Wygląda to na zatkany układ chłodzenia. Najprawdopodobniej termostat jest walnięty i zaciął sie w pozycji zamkniętej i cały czas jedziesz na małym obiegu co skutkuje zagotowaniem silnika.
Drugą opcją jest zbyt mała ilość płynu, ale w to wątpie (chyba każdy tego pilnuje)
No i trzecia uszkodzona pompa wody (ale to mało prawdopodobne)

[ Dodano: 2011-01-25, 00:07 ]
Radze sie z tym szybko uporać, bo zagotowanie płynu może spowodować poważne uszkodzenia.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:30, 25.01.2011

dziekuje, wymienie termostat jak najszybciej. A dlaczego wentylator chodzi od razu z zaplonem...to chyba nie jest normalne?
  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:41, 25.01.2011

Zobacz czujnik na termostacie. Może poprzedni właściciel już miał kłopoty z przegrzewaniem i go zmostkował we wtyczce, żeby mu cały czas pracował? A może jest uszkodzony i daje cały czas masę na wentylatory niezależnie od temperatury. Co do przegrzewana - do sprawdzenia termostat, ilosc płynu i to czy w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają bąble powietrza bo to by oznaczało, że problem jest z uszczelką pod głowicą.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:49, 25.01.2011

no właśnie, to wyrzucanie ze zbiorniczka może wskazywać na uszczelkę pod głowicą :om:

jak wygląda płyn chłodzący?
jak wyglÄ…da olej pod korkiem wlewu?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:32, 25.01.2011

no właśnie, to wyrzucanie ze zbiorniczka może wskazywać na uszczelkę pod głowicą :om:

jak wygląda płyn chłodzący?
jak wyglÄ…da olej pod korkiem wlewu?




Też mi się tak wydaje że to może być uszczelka ... oby nie bo jak tak to ktoś cie na niezłą minę nakierował ... :-(
  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:08, 25.01.2011

oby nie bo jak tak to ktoś cie na niezłą minę nakierował ...

No co, zrobi i będzie wiedział co ma.

Odkręć korek od chłodnicy przy zimnym silniku, uruchom silnik i patrz co się dzieje z płynem chłodzącym, jak idą bąble i śmierdzą spalinami to...
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • SkÄ…d:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:02, 26.01.2011

Może też być zamulona chłodnica, przez co płyn nie ma właściwego obiegu.
  • 0

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 01:03, 26.01.2011

Może też być zamulona chłodnica, przez co płyn nie ma właściwego obiegu.

Witam, kupilem dzis accorda 1.8 99rok.

Przeczytaj oba zdania i zastanów się ile jest szans, że zdanie pierwsze jest prawdziwe? Pytanie pomocnicze. Czemu ludzie pozbywają się aut?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:09, 26.01.2011

a jesli to glowica to jaki moze byc koszt?
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:38, 26.01.2011

zależy co jeszcze rozgrzebiesz (500-2000k pln), ale Ty jesteś z okolic Anglii. Kup inny silnik i daj do przełożenia.
Tam tych accordów od groma, to i pewnie jakiś rozbitek z niskim przebiegiem się trafi.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:12, 26.01.2011

Daniel_wafel, może mieć racje. Kumpel kupił jesienią auto i miał nowy płyn w zbiorniczku.
Sprzedający ostawił auto na usunięcie jakiejś usterki, którą uzgodnili z kumplem.
Mechanik zauważył że jest mało płynu w zbiorniczku, a że miał praktykanta to kazał mu dolać.
Ten wlał płyn, który się zwarzył w połączeniu ze starym płynem.
Konieczne było płukanie układu ale uszczelka jest ok - a wyglądało to na walniętą uszczelkę.

Ale jeśli w zbiorniczku masz bulgotający płyn to duża szansa, ze to uszczelka.
  • 0

#13 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • SkÄ…d:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:47, 26.01.2011

Może też być zamulona chłodnica, przez co płyn nie ma właściwego obiegu.

Witam, kupilem dzis accorda 1.8 99rok.

Przeczytaj oba zdania i zastanów się ile jest szans, że zdanie pierwsze jest prawdziwe? Pytanie pomocnicze. Czemu ludzie pozbywają się aut?


pablo.see , znam osobiście dwa przypadki gdzie auta zaczeły sie przegrzewać. Jedno audi, drugie toyota.
Żaden z mechaników nei umiał jednoznacznie wskazać przyczyny , każdy mowił coś innego, wymieniali rózne rzeczy.
W jednym aucie wymienili uszczelke pod głowica i dalej było to samo.
W obydwu przypadkach przyczyną okazała się poprostu zamulona chłodnica. Po wymianie chłodnicy jak ręka odjął.

Moja rada w pierwszej kolejności sprawdzić termostat , poźniej chłodnice, a na końcu się brać dopiero za uszczelke.
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:39, 26.01.2011

Korek wlewu oleju jest czysty, czarny, olej jest ok na bagnecie, poziom oleju jest idealny. Dziwna rzecz ze kiedy sciskam grube weze od chlodnicy przy zbiorniczku wyrownawczym slysze przeplyw powietrz jakbym sciskal przebita opone czy pilke. Czy korek od zbiorniczka powinien byc totalnie szczelny?
  • 0

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:02, 26.01.2011

Korek od zbiorniczka niekoniecznie ale sprawdź dobrze korek od chłodnicy czy nie zaciął się. Wtedy zamiast trzymać ciśnienie w układzie chłodzenia cały czas to puszcza płyn od razu do wyrównawczego. Dodatkowo powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz i zapowietrza sie cały układ.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq