XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Przetaczanie tarcz hamulcowych zamontowanych na samochodzie
#61
Napisano 20:29, 23.12.2014
Wysłane z mojego C5303
#62
Napisano 20:45, 23.12.2014
przednie, sprawdzę to na dniach, nowe maja 25mm a minimalnie mogą mieć 23mm jak pisał kolega wcześniej?
Użytkownik kowalchełm edytował ten post 20:48, 23.12.2014
Sicilian Red ACCORD by KOWAL >> KLIK <<
#63
Napisano 20:52, 23.12.2014
zapożyczone od Jarka dla gen. VII
Grubość tarczy hamulcowej:
Wartość nominalna:
Oprócz wersji KQ :
24,9-25,1 mm
Wersja KQ australijska wersja :
27,9-28,1 mm
Dopuszczalna grubość po przetoczeniu:
Oprócz wersji KQ: 23,0 mm
Wersja KQ: 26,0 mm
Nierównoległość tarczy hamulcowej: maks. 0,015 mm
dla gen. VI
Grubosć [mm] 25 mm
Srednica [mm] 282 mm
Wysokosć [mm] 47 mm
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 25 mm
Minimalna grubość [mm] 23 mm
Ilosć otworów 4
średnica otworu centrujacego [mm] 64,1 mm
Użytkownik wiocha edytował ten post 21:01, 23.12.2014
#64
Napisano 21:39, 23.12.2014
dlaczego wybił CI to z głowy dokładnie możesz powiedzieć? ja dzisiaj robiłem czyszczenie wiec ten powód można ominać
Kupiłem auto od Niemca, teoretycznie wszystko robione jak Honda karze. Bicie było od początku, więc obstawiałem krzywe tarcze, albo co gorsza którąś piastę.
Zaryzykowałem za radą kolegi z forum i opłaciło się. Pomiar bicia po czyszczeniu na nowych tarczach minimalny. Skończyły sie wibracje przy hamowaniu, więc na moje oko diagnoza i porada była słuszna.
A i zapomniałem dodać że hamulce robił Niemiec, ale jak widać u nich też potrafią spieprzyć robotę
#65
Napisano 21:46, 23.12.2014
Tak ogólnie. Przetaczanie tarcz hamulcowych to nornlana rzecz.... w samochodach cieżarowych. Czy w osobowych ma to sens to już kwestia użytkownika.
Ale wdług mnie nie. Jeśli przednia tarcza w nowości ma 23-25 mm grubości, a tylna 8-10mm to co wy chcecie przetaczać? nowa tarcza wystarcza na kilkla lat, a kosztuje grosze w stosunku do przejechanych kilometrów.
Ale to kwestia indywidualna czy ktoś chce narażać siebie i innych. Wiem, że są tacy, którzy przetaczają i twierdzą, że to ok, ale kiedyś ich to zawiedzie.
Na drodze liczy się bezpieczeństwo. Sprawne zawieszenie i hamulce. Nic więcej. Jeśli komuś silnik nie odpala to trudno, ale jeśli komuś ulatuje koło albo szwankują hamulce to już jest zagrożenie. Więc warto mieć to na uwadze.
#67
Napisano 22:15, 23.12.2014
Wiocha, Jest zagrożenie. nowe tarcze maja 25 mm grubości. Producent zaleca minimum 23 mm. Po np. 2 latach masz np. 20 i stoczysz na 19. to już nie daje bezpieczeństwa. Tarcza się grzeje i zmienia swoje włąściwości. Co jeżeli Ci pęknie. Jeśli są to tylne tarcze, które mają mały wpływ na hamowanie to ok, ale jeśli to są przednie, które przyjmują główną role poczas hamowania to może być nieciekawie. Co człowiek to opinia ale jeśli raz na 4 lata wymieniasz tarcze to wydatek rzędu 300-400 zł chyba nie jest kolosalny, zważywszy, że hamulce to jest twój jedyny ratunek. Nie ma innych mechanizmów w zamochodach gwarantujących bezpośrednie bezpieczeństwo.
#68
Napisano 22:24, 23.12.2014
Kolego Artek ja toczyłem tarcze o grubości 24,5 na 24.3 u człowieka który szlifuje głowice więc do grubości minimalnej miałem jeszcze daleko.
Chyba nikt zdrowo myślący widząc tarcze o grubości 20 mm (przy minimalnej grubości 23 mm) nie myślałby o ich toczeniu. W ogóle jeżdżenie na tarczach 20 mm było by zagrożeniem.
To jest tylko moja opinia odnośnie toczenia tarcz i nie karze nikomu się z nią zgadzać.
#69
Napisano 12:05, 24.12.2014
Hehe no ok kolego Wiocha
Ty wiesz, ja wiem, a przyjdzie ktoś kto nie wie, przeczyta, że można i nie będzie się zastanawiał jaką ma grubość :P
#70
Napisano 11:32, 09.01.2015
Kwestia przede wszystkim ile miesa zostało i jak zakład to robi... Orientowałem się bo sam chciałem u siebie toczyć tarcze na aucie, ale, że zakład zbiera z tarczy minimum 0.5 mm na raz więc moje tarcze już do niczego się nie nadawały. Koszt 180zł, dokładamy 300 i mamy komplet nowych tarcz z klockami. Według mnie gra nie warta świeczki... A jeśli jest już bicie na piaście to nic innego jak wymiana piasty.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych