Skocz do zawartości


RODO w HAKP

przy skręcie słychać skrzypienie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:30, 18.01.2011

Moja uwaga była do pierwszego postu, a tak na marginesie miałem też kiedyś podobne objawy po wymianie górnego wachacza, ale w cg9 niedociągnięte były dobrze śruby mocujące wachacz do nadwozia i w czasie naciskania na przód wahzacz skrzypiał, i jeszcze jedno jeżeli sworzeń był wymieniany to napewno wachacz był zdemontowany, a po załorzeniu śruby wachacza dociąga się pod ciężarem samochodu może w tym przypadku popełniono błąd w sztuce i dociągnięto wachacz na podnośniku i teraz wydaje w czasie pracy dziwne odgłosy.

Prościej jest go przykręcić na wprost i dociągnąć bez przykręcania do reszty, a dopiero później docisnąć go do reszty zawieszenia i skrecić sworzeń, żaden problem, a ciekaw jestem jak póżniej sie dokręca te sruby z wahacza jak auto stoi na kołach już hmmm kiepskie dojście bez koła a co dopiero z kołem jak auto stoi
  • 0
VTEC

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:49, 18.01.2011

Powodem skrzypienia jest prawie na pewno sworzeń dolny.Radzę szybko wymienić ponieważ zaniedbanie może poskutkować wypięcięm sworznia w trakcie jazdy.Najlepszy zamiennik 555
  • 0

#18 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 18.01.2011

a ciekaw jestem jak póżniej sie dokręca te sruby z wahacza jak auto stoi na kołach już hmmm kiepskie dojście bez koła a co dopiero z kołem jak auto stoi


Ja ściągnąłem koło i pod tarcze hamulcową podłożylem klocek, auto na dół i wtedy dopiero wahacz ;) wcześniej skrzypiał jak był dokręcone w powietrzu.
  • 0

#19 89halski89

89halski89
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 08.02.2011

A właśnie tak do mojego pytania to wymieniłem dolny sworzeń i nic więcej. Od razu zrobiło sie cichutko. Dzięki za pomoc :mrgreen:
Teraz mogę się skupić na stukaniu dochodzącym z tyłu. Zastanawiam się czy nie jest to mocowanie amorka.

Dziś fatra zagoniłem do auta i kazałem nasłuchiwac :) Bujając autem na boki nic nie słychać. Zaś jak naciskam na klape z tyłu to mówił, że słychać ten odgłos.

Sam odgłos to jakby pukanie młotkiem gumowym w podwozie. Nie żadne skrzypienie czy metliczne odgłosy. Najbardziej to słychac na połatanej drodze.

Z początku myślałem, że to łączniki bo z przodu odgłos był identyczny a po wymianie łączników pukanie ustało. Z tyłu wymieniłem łączniki i gumy na stabilzatorze i żadnych zmian. Jakiś pomysł ?
  • 0

#20 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:22, 09.02.2011

słychać bardziej u góry? to mocowanie, jak niżej to któryś silentblock lub sworzeń wahacza,
może na szarpakach coś Ci podpowiedzą
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#21 89halski89

89halski89
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:13, 09.02.2011

Nie jestem w stanie określić czy to góra czy dół. Wybiore sie na tą stacje diagnostyczna i jak coś znajdą to napisze.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq