Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VTEC vs MIVEC


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:49, 11.01.2009

Koledzy jak widzicie w tytule tematu VTEC vs MIVEC :?: no właśnie co jest lepsze i czym to się rózni...

VTEC - no to HONDA,
MIVEC - no to MITSUBISHI


Piszcie wszystko na tem temat co wiecie...

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:55, 11.01.2009

tu na dobry początek

http://pl.youtube.co...h?v=mgDdbrMh6bo

mogli dodać jeszcze wariator z A.fy Ro.eo :mrgreen:

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:01, 11.01.2009

tu na dobry początek

http://pl.youtube.co...h?v=mgDdbrMh6bo

mogli dodać jeszcze wariator z A.fy Ro.eo :mrgreen:


Też to kolego ogladałem, ale nic ie rozumie, bo po pierwsze nic nie rozumie, a po drugie nie wiem o co chodzi, bo nie rozumie co oni mówią proste i logiczne...

#4 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 11.01.2009

zaczerpnięte z innego forum
- W silniku Hondy podczas niskich obrotów zawory się otwierają tak, że jeden zawór się wychyla maksymalnie, natomiast drugi tylko do połowy – ekonomiczna jazda, natomiast przy wysokich obrotach, kiedy następuje zmiana faz rozrządu, mechanizm hydrauliczny łączy „popychacze” zaworów, tak że zawory pracują parami, przez co oba otwierają się do wartości maksymalnej – do komory spalania zostaje wtłaczana większa ilość mieszanki paliwowej).
- Silnik MIVEC działa w inny sposób. Zawory pracują parami Pracą zaworów steruje elektronika, która w zależności od prędkości obrotowej silnika decyduje, czy zawory mają się otwierać tylko do połowy (jazda poniżej 3500obr), czy do wartości maksymalnej (powyżej 3500obr). Nad każdym zaworem jest coś w rodzaju „popychacza” po którym się ślizga krzywka od wałka rozrządu. Wałki rozrządu są tak skonstruowane, że nad komorą spalania (cylinder) są umieszczone po dwie krzywki (jedna większa, a druga mniejsza). Obie krzywki popychają owe „popychacze”, lecz tylko jeden z nich wprawia w ruch zawory (zależy to od obrotów silnika), które następnie się wychylają do połowy lub do wartości maksymalnej. I właśnie uruchamianiem tych „popychaczy” steruje elektronika.
technika zbliżona jednak z tego co czytam po internecie wychodzi że hondowski vtec może służyć do oszczędnej jazdy i niskiego spalania np: vtec economy a mivec jest nastawiony tylko na pozyskiwanie mocy przy wyższych prędkościach obrotowych(przy niskich po prostu podaje mniej paliwa, a nie tak jak honda wykorzystuje poprzez różne wychylenia zaworów, lepszych zawirowań mieszanki paliwowo-powietrznej tzw mieszanka uboga)
trudno tu porównywać bo topowe jednostki mivec to turbo a vtec to wolnossące.
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:04, 14.01.2009

Może ktoś coś więcej napisze... :?:




IPB Skin By Virteq