Skocz do zawartości


RODO w HAKP

swap accord 1994 F20Z1 na H22A z prelude 1994. pilna pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:33, 13.12.2010

tarjei86, mam nadzieje że dogonie Cię ale nie w czasie oczekiwania na samochód :P :)

a tak swoją drogą to masz przekichane z tym samochodem ... ja to przynajmniej mam kilka innych ... fakt chorych(czyt dieslów) :D i to uwalonych i usyfionych :) ale nie grozi mi mpek :D
  • 0

#17 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:47, 13.12.2010

no ja się ostatnio bujam do pracy pieszo i busami :-P gorzej jak mam na weekend wrócić na Śląsk z Krakowa...masakra...stare czasy wracają...
  • 0

#18 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:30, 14.12.2010

Pejot, ja sobie wszystkie Twoje wypowiedzi kopiuję do worda i drukuję i daje mechanikowi ... inaczej mu nie przekaże tylko tak jak piszesz. ...


Polecam jeszcze na wszelki wypadek zostawić alternator od Accord'a F20Z gdyż przy niektórych swap'ach
alternator od Preludy powoduje wywalanie różnych dziwnych błędów ECU.

Preludy mają bardziej skomplikowany system sterowania alternatorem i inną puszkę bezpieczników
z tzw. ELD ale obejdziecie się bez tego ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:10, 16.12.2010

hmm no i honda odpaliła :)

pozostało poskręcać półosie , poprawić przewód paliwowy (bo od f20z1 był za krótki) i pospawać wydech ...

no i zaświecił się check engine ale to pewnieprzez to że sonda lambda nie została jeszcze podpięta


no i z komputerem nie było tak źle jak się wydawało ... choć sam nie wiem czy jest dobrze ale się okaże jak wyjedzie z warsztatu

jednak co do samego przekładania silnika to nie jest to w moim mniemaniu i po moich przeżyciach w ogóle plug & play ... i oprócz tego że łapy pasują to jest w cholere dodatkowych rzeczy które najlepiej ogarnąć przed przekładaniem ... ale to opisze po skończeniu tego ... moze komuś się to przyda...
  • 0

#20 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:51, 16.12.2010

H22A ludzie montują też w Civic'ach i tam to dopiero jest zabawa, to już tak nie narzekaj ... ;)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:27, 16.12.2010

ja nie narzekam :) ale powiedznie plug and play jest no nie do końca na miejscu :) moim zdaniem :)


no i teraz to się schody zaczęły ... bo auto już wyjechało z warsztatu i pierwsze małe testy ... i zonk że tak powiem ... TO NIE JEST TO... w prelude jak był ten silnik to to auto miało tego jada że tak powiem :)

teraz no fakt lepiej jedzie od f20z1 ale to nie jest to ... przed tem do 200 to był moment ... teraz 180 to tak było nie ciekawie ...
obrotomierz nie przekroczy 6500-6800 rpm....

do tego raz obroty są równo ... a raz to równo ale falują między 800 - 1300 ... tak jakby podciągał silnik i odpuszczał


będe musiał osobiście się do kogoś wybrać kto się na tym zna i zerknie na to ...
  • 0

#22 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:56, 17.12.2010

A działa Ci VTEC ? W H22A słychać go bdb po przekroczeniu 5200 rpm ...

Pisałeś mi, że miałeś Prelkę z automatem a na długiej skrzyni z F20Z auto nie będzie rozpędzało się tak szybko jak na krótkiej skrzyni manualnej H22 (przy zmianie biegów silnik spada z VTEC'a a na skrzyni H22 "zapitalasz" na VTEC'u aż do Vmax'a)

Standardowo komputer z silnika H22A JDM ma blokadę zgodnie z przepisami w Japonii gdzie auto nie może przekroczyć prędkości 180km/h ;)

Trzeba zamienić kostkę w komputerze na soft ze zdjętym ograniczeniem (robi się to programem Crome no i trzeba mieć oczywiście programator - np. Pentaq robi takie rzeczy ).

Komputer podbija trochę obroty (+200obr.) gdy toczy się auto a gdy zatrzyma to spadają do takich jakie sobie ustawiliście śrubą na przepustnicy.

Jeżeli buja na postoju na rozgrzanym silniku to trzeba sprawdzić czy nie ucieka gdzieś podciśnienie z kolektora ssącego (wężyki ...), porządnie wyczyścić przepustnicę (żeby domykała się idealnie ) i zawór wolnych obrotów IACV, który jest centralnie na kolektorze ssącym. No i na koniec kasujemy pamięć ECU wyciągając bezpiecznik 10A i regulujemy obroty biegu jałowego.

A jeżeli buja na zimnym to trzeba wkręcić delikatnie śrubę w zaworze FITV pod przepustnicą (2 pełne obroty nie więcej, ale dostęp do klapki jest od strony przegrody i nie obejdzie się bez ściągania przepustnicy)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:50, 18.12.2010

to tak ja "geniusz" kazalem sobie założyć chwiliwo gaz z f20z1 na przepustnicę bo dopiero w przyszłym tyg będzie szedł na sekwencje a autem póki co śmigam troche na trasie więć utrzymanie h22 czy f20 na benzynie by mnie finansowo skończyło... i teraz skapnąłem się że przecież ograniczyłem dopływ powietrza o ponad połowę tym reduktorem który jest zakładany na dolocie... więc jak wrocę to odrazu to ściągam

co do falujących obrotów to robi to na ciepłym silniku na postoju i skaczą od 800 do 1200-1300 ale jak przegazuję to na chwilę się to uspokaja, a jak przełączę na gaz to ten problem nigdy z falującymi obrotami się nie pojawia...

vtec nie wiem właśnie czy się zalącza bo po przekroczeniu 4500 rpm czuć że brakuje mu powietrza więc nawet nie próbuję tak nim jeździć ... a nagazie to nawet nie sprawdzam jak jedzie .... po porostu jadę na gazie tak aby tylko do celu w miarę tanio dojechać...

na wtorek jestem umówiony do AT TUNING w rzeszowie własnie na sprawdzenie czy vtec się załącza, pokasowania błedów i własnie rozblokowanie tego komputera bo też się doczytałem tego że jakas blokada tam jest... no i odrazu hamownia ... auto ma wszystkie nowe uszczelki, uszczelniacze, skręcone wszystko na częsciach do pierwszego montazu więc powinno być ok ... do tego po założeniu sekwencji tak samo pojade na hamownie z ciekawości jaka to faktycznie różnica jest...

co do skrzyni to przy 120km/h mam 3000 rpm to nie wiem czy dużo czy mało ...
  • 0

#24 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 18.12.2010

co do skrzyni to przy 120km/h mam 3000 rpm to nie wiem czy dużo czy mało ...

Dużo Ja mam około 100km/h
Ty nie pchaj sie w gaz odrazu. :k
Najpierw zrob auto zeby dzialalo ok na benie. :!:
Bo jak założysz gaz to bedziesz mial droge 2 razy dłuższą do zdiagnozowania usterki.
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:56, 18.12.2010

tzn miałem nadzieje że auto wyjedzie w sobote tydzien temu czyli trzech dniach roboty i jakby wyjechało tak jak zakladałem to spokojnie do tygodnia by wszystko porobili tak aby nie było takich jajec jak teraz są i potem założyłbym sekwencje i akurat na ten weekend miałbym na wyjazd w sumie jakieś 600-700 km na raz..

ale że tak się nie udało , auto wyjechało w nocy z czwartku na piątek i w piątek juz jechałem to musiałem coś założyc aby koszty ograniczyć ... to założyłem starą instalacje z f20 ...

jazda na benzynie to jest około 50 zł na 100km czyli mam koszt rzędu 600-700 zł a tak to zamknie się wszystko w około 200 - 300 zł ... na samym tym weekendzie ... to jest różnica...
  • 0

#26 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:58, 18.12.2010

LPG 2.gen 130KM w doprężonym do 11:1 silniku DOHC VTEC 200KM, no po prostu brak mi słów :k

Jeden strzał gazu i wysadziłoby Ci głowicę i "zaoszczędziłbyś" 2000 zł ... z kieszeni :roll:
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#27 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 18.12.2010

W trasie spokojni poniżej 9 mozna zejść ;-)
A mając taka skrzynie to poniżej 8 na bank :!:
JA swoim w trasie 80% trasa 20 miasto w korkach osiągałem 8,6 :mrgreen:
Myślę ze to godny wynik, :-P
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:24, 19.12.2010

Aero87, no wynik naprawde godny i bardzo dobry

Pejot, na pewno masz racje i zgadzam się z tym w 100 % chwała że strzała nie robiła ta instalacja i nie robi. Gaz zapinam tylko i wyłącznie z 10 minut po tym jak wskazówka temp osiągnie odpowiednią temperaturę i robię to w jeździe a jak zaczynam w miasto jakieś większe wpadać to na benzynę właśnie po to aby uniknąć niespodzianek z gazem

każdy zapewne ma rację ja niestety zrobiłem tak jak zrobiłem ... jutro a może dzisiaj jeszcze jak wrócę to to ściągam ...


a swoją drogą to nie wiem jak głowica ale taki silnik można kupić za 2000 zł kpl spokojnie , mnie proponował ten co brałem całe auto właśnie albo silnik za 2000 zł kpl do przekładki albo sam silnik bez osprzętu za 1500 zl albo całe auto za 3000 zł

[ Dodano: 2010-12-25, 12:17 ]
no i zdemontowałem gaz i sprawdziłem jak to jedzie teraz ... no i nie jedzie... naprawde nie wiem czy starym f20z1 nie byłbym daleko gorszy... fakt nie byłem jeszcze na komputerze błędy pokasować i zobaczyć czy załącza się właśnie vtec... bo moim zdaniem powinien być wyczuwalny i to bardzo a nie jest (tak mi się wydaje)

poprzepinałem podciśnienia ale dalej obroty raz falują raz nie ... ... jedynie na kolektorze dolotowym po drugiej stronie jest jedno podciśnienie które zaślepiłem bo nie miałem do czego podpiąć ... a ktoś to pisał że właśnie te które zostaną to trzeba pozaślepiać...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq