Skocz do zawartości


RODO w HAKP

swap accord 1994 F20Z1 na H22A z prelude 1994. pilna pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:39, 13.12.2010

Szukałem wszędzie i jednoznacznie nie mogłem uzyskać odpowiedzi a nie jestem mechanikiem więc się poprostu nie znam a i może źle szukałem

opisze problem


Przekładam silnik z Honda Prelude 1994 H22A (kupiłem całe auto) do Honda Accord 1994 F20Z1 europejczyk

Silnik F20Z1 został wyciągnięty , tak samo jak H22A z Prelude no i w H22A pozmieniałem rozrządy uszczelki itd

i teraz schody : mianowicie z elektryką


pytanie moje jest co ? gdzie? jak ? w które miejsce ?

która instalacja zostaje która idzie w które miejsce gdzie co trzeba lutować co nie jest potrzebne co nie pasuje a co pasuje odnośnie instalacji elektrycznej i elektronicznej

pytałem z forum pare osób którym dziękuje serdecznie za pomoc lecz nie do końca byli mi w stanie pomóc ... najlepiej by było gdybym z taką osobą mógł się skontaktować a może jest z niezbyt daleka (zapłace) . Auto stoi w warsztacie i rrobi to mechanik no który niestety na hondach nie zna się do końca ale jest dobrym mechanikiem

moglibyśmy się bawić gdyby nie to że chce aby to auto wyjechało w końcu bo mnie już szl... trafia ... niby 24h dla dwóch osób taki swap a stoi od czwartku , mam czym jeździć ale poprostu chce aby wyjechało i musi zaliczyć lakiernika i paru innych mechaników i tapicera itd ... nie ważne ... poprostu nerwicy dostaje ... :)


czy mogą pomóc osoby które wiedzą co i jak i napiszą "krowie na rowie" co i jak idzie ...

tak jak pisałem ja się nie znam ale przekaże te informacje osobie która się zna i może to jutro wyjdzie ...
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:52, 13.12.2010

napisz do usera pentaq - na pewno pomoże ;-)
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:57, 13.12.2010

napisałem ... mam nadzieje że to jakoś da się ogarnąć jutro bo naprawdę szału dostaje :)

auto ma iść jeszcze w pare miejsc i wszystko przekładam ...
  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:15, 13.12.2010

bulineek, znam ten ból ;-) mój swap trwa już 5 tygodni ;-) a niby plug&play :-P
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:16, 13.12.2010

jak to ? nie zrobiony jest jeszcze ? nie śmigasz tym ? i jeszcze pewnie to jedyne auto do jazdy tak ?
  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:06, 13.12.2010

Dałem Ci linki do różnych materiałów (m.in.rozpiskę ze zdjęciem wtyczek ECU), do tego powinieneś wydrukować część manuala Prelude H22 o elektryce i podciśnieniach i mechanik już wie co z tym zrobić.

Rozłożyliście Prelkę to macie też jej wiązkę silnikową (i wiedzę jak to było podłączone!!!), pewnie angielska ale wykorzystacie wtyczki - dla VTEC'a, Knock Sensor'a i zaworka IAB przy puszce podciśnieniowej pod kolektorem ssącym - tylko do tych rzeczy musicie podciągnąć kabelki od ECU.

Sam ECU pasuje do wtyczki w Accordzie P&P, Prelki 92-96 są OBD1 tak jak Accord'y 93-98.

Tak więc nie panikuj tylko przekaż materiały mechanikowi i on już sobie poradzi.

No chyba że chcesz to zrobić sam i rzeczywiście nie masz pojęcia o elektro-mechanice to może być problem ... ;)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:11, 13.12.2010

no ja tego robił nie będę no bo właśnie się nie znam

wyszło że brakuje 4 wtyczek i już się pojawił problem ... brakuje właśnie VTEC - zielona wtyczka na stałe do tego druga zwisająca obok vtec-a, trzecia to jest koło filtra oleju i węża przy bloku chyba ( to z tego co wierm to jest ten knock) no i jeszcze czwarta pod dolotem w czarnej puszcze


do tego schematy dają kolory a w wiązkach są inne kolory np kolor biały ...


i pytanie takie która w końcu wiązka gdzie idzie z którego samochodu do kąd ma zostać a która ma być wywalona ...
  • 0

#8 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 13.12.2010

Z tego co wiem to wiazkę daje sie od tego silnika ktory wsadzamy
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:35, 13.12.2010

no i właśnie sam nie wiem teraz ... kolega Pejot który to robił to napisał mi że daje wiązke od accorda ....
  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:37, 13.12.2010

Generalnie w Accordzie CC7 jest OBD1 ale kolory przewodów czasami mogą się różnić np. przy zaworze EGR ale tutaj to możesz przekręcić całego EGR'a od F20 i będzie pasował.

Zostawiasz całą wiązkę z Accord'a, zaworki podciśnieniowe przy przegrodzie silnika, dokładasz te kilka kabelków ale musisz wziąć wtyczki z Preludy.
Dodatkowe kabelki ładnie zwiniesz i przeciągniesz przez zaślepki w przegrodzie ...

Trzeba też zaślepić niewykorzystaną końcówkę podciśnienia przy kolektorze ssącym (po zaworku Intake Air, który jest w Prelude
i bez którego można przeżyć)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:38, 13.12.2010

jak to ? nie zrobiony jest jeszcze ? nie śmigasz tym ? i jeszcze pewnie to jedyne auto do jazdy tak ?


tak to :-P nie zrobiony...nie śmigam....tak - to moje jedyne auto :-P
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:40, 13.12.2010

Pejot, ja sobie wszystkie Twoje wypowiedzi kopiuję do worda i drukuję i daje mechanikowi ... inaczej mu nie przekaże tylko tak jak piszesz. ...
  • 0

#13 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 13.12.2010

No czyli mogłem Cie wprowadzic w błąd :-P
Daje sie wiazke od silnika w przypadku przejscia np jak w civicu z D na H,
a F i H są bardzo pokrewne i tak jak pisze Pejot wiązka Acco ogarnie H22
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:37, 13.12.2010

aj byle by to auto wyjechało jak najprędzej z tamtąd bo łeb mnie już od tego boli ...
  • 0

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:21, 13.12.2010

bulineek, nie pękaj :-P jak mnie dogonisz - masz bronxa :r
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq