Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

uciekajace styki w prawym xenonie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 datechm

datechm
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 13.12.2010

Witam!

Mam problem z prawym xenonie tzn. Pare dni temu zauwazylem ze nie swieci.Pomyslalem ze żarnik padl wiec zakupilem dwa nowe d2s. Kiedy nowa zarowka nie dzialala pomyslalem o przetwornicy sprawdzilem stary żarnik w lewej lampie i jest ok. Zmontowalem wszsytko tak jak bylo dla pewnosci i pojechalem oddac żrówki. Kiedy jechalem z nastawieniem na zakup przetwornicy zauwazylem podczas jazdy ze prawa lampa zaczela swiecic... :shock: Zadowolony ze jest juz dobrze wrocilem do domu, otwieram brame i co..znowu nie swieci... :evil: I tu moje pytanie czy ktos juz mial cos podobnego? Stawiam na styki tylko jak sie dobrać do wszsytkich...?Trzeba cala lampe wyjmowac czy da rade to posprawdzac od góry?

Pozdro.
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:44, 13.12.2010

Żeby sprawdzić jakiekolwiek styki czy to w przetwornicy,czy lampie niestety trzeba ją zdemontować,po uprzednim zdjęciu zderzaka.Stawiam jednak na oprawkę w której jest żarnik,a to możesz bez problemu sam sprawdzić.
  • 0

#3 datechm

datechm
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 13.12.2010

no tylko czy da rade jakos sprawdzic fazerem czy innym miernikiem czy jest napiecie? tak recznie probowalem ruszac oprawka i nie dalo to efektu niestety...Nie chce w ciemno kombinowac zeby przypadkiem sobie tylko kosztow nie narobic :-P
  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:08, 14.12.2010

no tylko czy da rade jakos sprawdzic fazerem czy innym miernikiem czy jest napiecie?

żeby sprawdzić przetwornicę czy działa musi być obciążenie na końcu najlepiej zbliżone do oryginalnego czyli palnik, a po drugie tam na wyjściu przetwornicy nie ma 12 V tylko jak się nie mylę kilkaset woltów. Jak mnie pamięć nie myli jeśli raz świeci a raz nie, to za tydzień padnie Ci palnik. Zamień miejscami palniki i będziesz miał pewność
  • 0

#5 datechm

datechm
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 14.12.2010

No masz racje bo na wyjsciu jest wysokie napiecie i dlatego nie wiem czym da sie je bezpiecznie sprawdzic. Zamiana żarników nic nie daje próbowalem juz odrazu jak mialem nowe d2s.Poprostu w czasie jazdy zaczela swiecic jakby zlapala styk i po pewnym czasie przestala...bede musial dzis zobaczyc czy wogole do przetwornicy dochodzi napiecie bo byc moze w zlym miejscu szukam ...
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:16, 14.12.2010

zobacz czy do przetwornicy dochodzi napiecie jezeli nie to mozliwe ze ma ona jakis zimny lut. teraz byly mrozy + wstrzasy wiec mozliwe ze wystarczy zaniesc do dobrego elektronika on wygrzeje plytke i znowu bedzie oki.
  • 0

#7 datechm

datechm
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 14.12.2010

no wlasnie kolego dobrze mowisz. Tez sobie odrazu o mrozie pomyslalem. Jedno co wiem napewno to to ze sam juz nic nie wymysle. Przetwornica napiecie dostaje wiec cos napewno w srodku nie lapie.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:40, 14.12.2010

wymontuj ja i uderz pare razy o stol czy cos (nie za mocno i zobacz czy dziala) jak tak to znowu uderz i bedziesz wiedzial czy to jakis zimny lut jezeli tak to nie ma stresu w kazdym lepszym serwisie elektronicznym Ci to zrobia musza miec tylko taki narzedzie na heat.... zeby wygrac ta plytke - jak cos to wyslij do anteny24.pl na stronie jest adres oni maja tylko napisz jakas info dla damiana co i jak i ze od darka
  • 0

#9 datechm

datechm
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:57, 22.12.2010

No kolego na 99% masz racje ze to kwestia przejrzenia lutów poniewaz teraz to swieca mi jak chca obydwa :-P.wczoraj mi padl drugi ksenon i caly dzien zjedzilem po madrych glowach ktorzy mogli by mi to zrobić ale niestety przed swietami nikt nie ma czasu. Od wczorajszego popołudnia jezdzilem na halogenach i zdziwko mnie zlapalo kiedy dzis popołudniu chce wyjezdzac, zapalam swiatla i zalapal ten ktory pierwszy rzekomo padl czyli prawy...wyłaczyłem wiec zeby sprawdzic czy sie "naprawilo" a tu prawy nie pali a lewy zaczał :shock: I teraz generalnie sytuacja wyglada tak ze z 10-15 razy musze wylaczyc i wlaczyc swiatelka mijania zeby ktoryś (lewy lub prawy) zapalil. Przewaznie lapie lewy i dobrze bo od kierowcy. Troche mnie to uspokoilo bo musze jezdzic a przetwornice (co prawda od UFO, ale grunt ze beda wtyczki pasowaly ) dopiero mi w czwartek pewnie przyjda i bede mogł je podmienic.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:40, 23.12.2010

Kolego przerabiałem ten temat nie dawno i też głowiłem się jak ty. Sprawdź czy do przetwornicy dochodzi 12V kostka pod lampą jeżeli tak to do dzieła. Wyjmuj lampę, najpierw musisz zdjąć zderzak z atrapą czas ok 30min. Potem wyjmujesz lampę pod spodem jest przetwornica.Odkręć ją 3 śrubki śrubokręt gwiazdka. Po czym odłącz kostkę przewodu który idzie do palnika.
Musisz odgiąć obudowę przetwornicy (niestety nie jest skręcana) jak odkręcisz przetwornicę od lampy będziesz wiedział o co chodzi.Jak otworzysz obudowę przetwornicy to WD40 lub podobny może być preparat Kontakt do połączeń elektrycznych i stara szczoteczka do zębów. U mnie pływała woda z rdzą (masakra) dziwię się do tej pory że elektronika mogła działać pływając w wodzie. Jeżeli jest czysto lutownica i lutujemy płytkę.Można poprawić luty lutownicą gazową daje gorące powietrze, jak już to zrobisz to jeszcze na warsztacie podłącz kabel między przetwornicą a palnikiem a potem zasilanie 12V do przetwornicy nie pomyl + z "-" bo ją uszkodzisz. Sprawdzisz to w kostce w samochodzie miernikiem lub jak złożysz przetwornicę to na obudowie jest "-" jak działa to składaj i uszczelnij wieko przetwornicy silikonem. Ja próbowałem przeginać płytkę gdy próbowałem czy działa ale trzeba uważać na wysokie napięcie jakie idzie na palnik. Sprawdzałem również drugą na wszelki wypadek jak już miałem zdjęty zderzak ale w drugiej było czyściutko, powodzenia Xenony u mnie działają bez zastrzeżeń

[ Dodano: 2010-12-23, 22:42 ]
Przetwornica po stronie pasażera jest bardziej narażona na wodę i wilgoć przez kałuże na naszych idealnych drogach.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq