Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Przekładnia Kierownicza czy Przegub Wewnętrzny ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:16, 11.12.2010

Mam mrowienie na kierownicy a czasami to wibracje całej budy. Myślałem na początku że to opony , felgi , wyważenie, luzy w zawieszeniu, tarcze, klocki, ale nadal są drgania na kierownicy. Mechanicy wszędzie mówią że z zawieszenie OK. Czasami mam złudzenie jak bym jechał na flakach a czasami jakby półoś od strony pasażera miała za duży luz i falowała. Dziś byłem na stacji diagnostycznej i gościu powiedział że mam nieduży luz w przekładni kierowniczej, prawa strona bardziej puka niż lewa. Wibracje są cały czas. Przy hamowaniu nie czuję różnicy. Tarcze równo się ścierają. Ciśnienie w oponach często sprawdzam. Opony letnie nówki a zimówki w bardzo dobrym stanie. Apogeum wibracji występuje przy ok 80km/h i okolice 120km/k. Przy 230km/h wibracji nie odczuwałem. Przy energicznym ruszaniu kierownica lewo/prawo słychać stuki. Czytałem dużo postów na podobny temat i nie wiem od czego mam zacząć. A nie jest to tania sprawa. Magiel nowy ok 5-6 tyś a przegub wew jedna strona coś ok 1,5-2 tyś i nigdzie nie można tego dostać oprócz ASO. Proszę o pomoc. :B
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:48, 11.12.2010

podobno luzy na maglu nie powodują wibracji, napewno nie takich
wibracje, czy bicie wystepujące w przedziale jakiejś prędkości to oznaka bicia na kołach, tarczach, układzie napędowym rzadziej.
zmierz bicie wszystkich tarcz hamulcowych najpierw i załatw sobie inne felgi i opony na podmianke
wyważone koło nie znaczy że jest ok, wyważyć możesz krzywa felgę i złą opone, na wyważarce będzie wywazona, ale i tak będzie powodowała dragania, bicie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:03, 29.12.2010

podobno luzy na maglu nie powodują wibracji, napewno nie takich
wibracje, czy bicie wystepujące w przedziale jakiejś prędkości to oznaka bicia na kołach, tarczach, układzie napędowym rzadziej.
zmierz bicie wszystkich tarcz hamulcowych najpierw i załatw sobie inne felgi i opony na podmianke
wyważone koło nie znaczy że jest ok, wyważyć możesz krzywa felgę i złą opone, na wyważarce będzie wywazona, ale i tak będzie powodowała dragania, bicie


Zgadzam sie. Ja po przekladce na zimowki mam lekkie mrowienie na kierownicy. Kola wywazane 2 razy. I co sie okazalo??! Wczoraj bylem u kapciarza i porzadnie ogladnal kola i zauwazyl ze opona jest lekko krzywa (z tylu) Kilka razy wjazd w dziure i pekla siatka w oponie. Ponoc z krzywa felga/opona z tylu tez powoduje drgania.
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:13, 29.12.2010

Ponoc z krzywa felga/opona z tylu tez powoduje drgania.



wszytko co jest krzywe i się obraca powoduje drgania,
ale chyba nie chcesz powiedzieć że tylna opona/felga powoduje drganie na kierownicy?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:14, 29.12.2010

ja się przyłączę do opinii chłopaków.
zacznij od opon. niektórych pęknięć osnowy nie widać na pierwszy rzut oka.
ale skoro mówisz,że zimówki i letnie ten sam efekt, to sprawdź felgi.
jeśli to nie da efektu tarcze. spróbuj je przetoczyć, może coś pomoże.

maglownica nie będzie winna drganiom.
  • 0

#6 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:15, 29.12.2010

Ponoc z krzywa felga/opona z tylu tez powoduje drgania.



wszytko co jest krzywe i się obraca powoduje drgania,
ale chyba nie chcesz powiedzieć że tylna opona/felga powoduje drganie na kierownicy?


Dlatego napisalem 'ponoc' krzywa 'tylna' opona/felga. Zmienie opony to napisze 'na pewno' :)
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#7 mario111-75

mario111-75
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków/okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 04.01.2011

Może felgi jeśli nie są oryginalne, to trzeba dobrze dobrać pierścienie centrujące,muszą ciasno siedzieć w feldze i ciasno nachodzic na piaste.Ja miałem bicie od 110-~130km/h po dopasowaniu (taśma klejąca na próbe trzeba równo owijać na około aż bedzie ciasno spasowane) i zakupie nowych ustało.
Przeguby wew. to raczej przy niskich prędkościach rzędu 30 - 50km/h.
Koszt pierścieni niewielki a może to będzie to
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq