Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

co lepsze? remont, czy wymiana silnika?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:01, 25.02.2011

Moim zdaniem, sytuacja z padniętym lub zaraz padnie to właściwy moment na zakup h22, wiadomo nie kupujemy pierwszego oferowanego egzemplarza, tylko zwracamy uwagę na główne kwestie sprawności silnika - silnik powinien być najlepiej w aucie do sprawdzenia. Po zakupie silnika w dobrym stanie, tak jak koledzy napisali wymieniamy wszystkie możliwe uszczelki . pierścienie, uszczelniacze oleje i płyny itp Montujemy. Teraz naprawdę jest dużo ofert sprzedaży silnków z importu, Ci co sprowadzają już dokonują selekcji stanu, żeby się z bublem nie wkopać.
A remont panewek, wału, głowicy, niesie za sobą inne koszta dodatkowe. Twój opis świadczy o podszykowaniu silnika tanim kosztem pod sprzedaż. Pożniej dalej mogą się generować koszta, w Angli nie ma takiej ilości magików co u nas w kraju. Mentalność w stosowaniu ceramizerów motodoktorów i innych wynalazków też jest inna
  • 0

#17 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław/Bełchatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:48, 26.02.2011

Tyle, że pełny SWAP na H22 to nie tylko silnik ale i zawieszenie oraz hamulce... Jak narazie wykorzystalem swoje możliwości finansowe na dluzszy okres i szukam jakiegos racjonalnego wyjscia.
  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#18 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:01, 26.02.2011

Raczej postawie na remont, ale jeszcze nie w tej chwili. Rozmawiałem z kilkoma osobami i mechanikami i jest duże prawdopodobieństwo, że wystarczy wymienić same panewki i sie jeszcze pojeździ.


Jeżeli nie pije Ci oleju litrami to wystarczy, że zrobisz dół, ale po obróceniu panewki korbowodowej
wał jak i korba mogą wyglądać nieciekawie więc może skończyć się na szlifie wału i zrzucaniu głowicy.

[ Dodano: 2011-02-26, 22:10 ]

Czy warto inwestować w taki silnik? W międzyczasie tutaj na forum znalazłem identyczny silnik z bardzo podobnym przebiegiem, który według właściciela pracuje bez zarzutu. Przebieg 230k km, bierze troche oleju ale w granicach rozsądku, nie ma problemów z uszczelką pod głowicą. SWAP wyniósłby mnie podobnie jak remont starego silnika. Jeśli ktoś miałby jakies konstruktywne opinie to byłbym bardzo wdzięczny.


Stare F22Bx lubią wypić trochę oleju ale często góra 200ml/1000km a to jest nic przy wymianie oleju co 10 tys.km ;-)

Stosując zamienniki za 3 tysiące można zrobić generalny remont ze szlifami, nie jest to wcale mała kwota (jednak mając wydać 3 tysiące zł zastanowiłbym się nad swap'em na H22A JDM - za 2,5 tysiąca można kupić kompletny z krótką skrzynią).
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#19 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 10.03.2011

podłączę się pod temat. mam możliwość kupienia sprawdzonego silnika 2.0, obecnie mam 1,8. I tu pytanie. Co trzeba wymienic oprócz silnika, żeby to wszystko się zgrało?
  • 0


 


#20 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:33, 10.03.2011

na pewno ECU i immo. Reszta teoretycznie powinna być zamienna. Ja u siebie w 1.8 np. miałem wydech z 2.0, więc w drugą stronę też powinno zadziałać.
  • 0

#21 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:36, 10.03.2011

nie wiesz w jakich kosztach można kupic ECU i IMMO?. oczywiście chodzi o używki z angoli.
  • 0


 


#22 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:43, 10.03.2011

ja z ATRa ECU kupiłem za 200PLN, więc zwykły będzie tańszy. Immo nie wiem po ile chodzą, ale nie sądzę, aby kosztowało to więcej niż 100-150PLN, jednak strzelam - musisz się rozejrzeć. Poza tym - z tego co się orientuję - musisz do kupić razem z ECU, żeby nie było problemów. No chyba, że da się to obejść bez przekodowywania i mogą być z różnych źródeł ;-) jednak nie sądzę....i nie odpalisz wtedy silnika.
  • 0

#23 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:50, 10.03.2011

ja kiedyś widziałem ofertę z ECU za 300 z cywila, więc te ceny to jak trafisz

kolega wolek ma co jakiś czas acco, uderzaj do niego
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq