Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem po wymianie klocków


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 stailaiker

stailaiker
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:southampton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 20.11.2010

Dziś wymieniłem klocki tył. Klocki kupione w salonie hondy cena 37 funtów. Niestety po wymianie i odpowietrzenia tylko tyłu hamulec jest słaby i jak wciskam pedał hamulca to słychać jakby powietrze. Pedał jest miękki i wyraźnie czuć że jest zapowietrzony. Dodam że z tylnych odpowietrzników idzie sam płyn.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:26, 20.11.2010

A czy pedał hamulca rośnie jak nim pompujesz :?: i następne pytanko dlaczego odpowietrzałeś układ hamulcowy przy wymianie klocków tył :?:
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:14, 20.11.2010

Spróbuj odpowietrzyć jeszcze przód , czy rozszczelniłeś układ przy wymianie klocków ?
  • 0

#4 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:33, 20.11.2010

właśnie. przy wymianie samych klocków układ powinien pozostać szczelny i powietrze nie powinno się dostać. a jak już odpowietrzać to cały układ a nie tylko tył
  • 0

#5 stailaiker

stailaiker
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:southampton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 20.11.2010

Tak układ był razszczelniony ponieważ nie mogłem wkręcić tłoczka popuściłem odpowietrznik i udało sie. Bez popuszczenia tłoczek sie kręcił ale nie wkręcał tylko stał w miejscu. Wymieniałem kiedyś klocki w accord V i tam nie było takiego problemu z tłoczkiem, jak sie kręcił to sie wkręcał. Pedał jest miękki jak go naciskam to tak jakbym naciskał pedał pompki nożnej taki sam dzwięk. Pod koniec pedał robi sie twardy. Spokojnie da sie jechac, gorzej bo do pracy dojeżdżam autostradą a tu tak dziwnie jeżdzą że często trzeba ostro hamować. BYłem teraz zrobić prube , oto wnioski. Na pisk nie zahamuje ale wydaje mi się że abs nie działa. i jeszcze jedno sprawdzałem nagrzanie kół : prawe tylne zimne , tylne lewe ciepłe , lewe przednie zimne prawe ciepłe. Reczny dużo slabszy jak wcześnie pomimo że wcześniej praktycznie klocków nie było. A jeszce jedno podpompowanie pedałem nic nie daje cały czas jest tak samo pedał nie rośnie. Cały czs mówie o zapalonym silniku. Na zgaszonym pedał twardy jak skała i to pól centymetra od góry. trochcę to dziwne
  • 0

#6 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:09, 20.11.2010

koniecznie spróbuj odpowietrzyć cały układ.od tego zacznij. jeśli pedał przed rozruchem twardy, to ok. sprawdz tylko czy po odpaleniu opadnie, taki test serwa.ale na moje oko to powinno pomóc odpowietrzenie.
  • 0

#7 stailaiker

stailaiker
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:southampton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 20.11.2010

tak po odpaleniu opada natychmiast

[ Dodano: 2010-11-20, 23:21 ]
apropo jak sie odpowietrza najpierw najdalej od pompy czy na odwrót bo każdy mówi inaczej
  • 0

#8 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:26, 20.11.2010

czyli serwo sprawne. a odpowietrza się na najpierw najdalszy punk i tak aż do najbliższego(ja tak robię i jak dotąd z bardzo dobrym rezultatem)
  • 0

#9 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 20.11.2010

a odpowietrza się na najpierw najdalszy punk i tak aż do najbliższego(ja tak robię i jak dotąd z bardzo dobrym rezultatem)


I robisz dokładnie tak jak trzeba. Zawsze zaczyna się od koła najdalej odsuniętego.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#10 stailaiker

stailaiker
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:southampton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:03, 21.11.2010

dziekuje za pomoc o efektach naprawy poinformuje ja sie wezme za naprwde- jesteście naprwdę Wielcy
  • 0

#11 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • SkÄ…d:NakÅ‚o nad NoteciÄ…
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:33, 21.11.2010

Tak na przyszłość.
Przy wymianie klocków z tyłu jest pewien problem, gdyż jednocześnie trzeba naciskać na tłoczek z dość dużą siła (jakiś przyrząd śrubowy-śruba) i jednocześnie wkręcać tłoczek.
Lepiej niech to zrobi za nas warsztat.
R.Cz.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:53, 21.11.2010

Odepnij linkę ręcznego wypompuj hamulec kilka razy odpowietrz cały układ i powinno być git kiedyś miałem :-P podobny problem i po odpięciu linki wszystko udało się zrobić jak trzeba ;-)
  • 0

#13 stailaiker

stailaiker
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:southampton
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 21.11.2010

mógłby pan podać np na gg jaki miał pan problem. Dziś odpowietrzałem wszystko trzy razy sytuacja ta sama. Jak jest zaciągnięty reczny to pedał jest o wiele twardszy. moje gg 23774021
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:21, 22.11.2010

Przy wymianie klocków z tyłu należy zacząć od opuszczenia ręcznego - popuszczenia całkowicie na śrubie. Dopiero wtedy można wkręcać tłoczek.
  • 0

#15 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:BÅ‚onie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:54, 22.11.2010

Przy wymianie klocków z tyłu należy zacząć od opuszczenia ręcznego - popuszczenia całkowicie na śrubie. Dopiero wtedy można wkręcać tłoczek.


A dla czego ??ja u siebie nigdy tak nie robiłem. Tłoczek mi się wciska i wkręca bez problemu. Hamulec po takiej wymianie także działa bez zarzutu. Działanie zespołu zacisku z wbudowany hamulcem ręcznym jest tak skonstruowany aby oba hamulce nie wpływały na swoje działanie. Wciskasz pedał hamulca tłoczek jest popychany płynem, zaciągasz ręczny wykręca się mimośród i w ten sposób wypychany jest tłoczek. Dla tego nie widzę zależności luzowania linki przed wymianą klocków. Po to właśnie wkręcamy i wpychamy ten tłoczek bo taka jest konstrukcja zacisku. To że pedał twardnieje po zaciągnięciu ręcznego może świadczyć i skorodowaniu zacisku i tłoczka. Tłoczek powinien się chować bez luzowania odpowietrznika.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq