Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zawieszenie kompletne tylne - F18 a TypeR - przekładka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:37, 16.11.2010

No więc panowie, dziś odebrałem swoje "nowe" sanki.

Na miejscu okazało się że to są sanki/zaciski/piasta/czujniki absu/ stabilizator/ amorki/ sprężyny/
generalnie wszystko z ATRa. Micha mi się ucieszyła bo wszystko jest w bardzo dobrym stanie,
nawet naklejki na amorach i sankach są białe. Stabilizator bez oznak korozji.

No i teraz mam zagwozdkę ponieważ chciałbym wrzucić całe te sanki do siebie, jednak aż
taki mechanik ze mnie nie jest żeby czuć się pewnie przy takiej grubej operacji, jak wymiana
całego zawieszenia.

Więc mam pytanie do ludzi którzy to przerobili. Zdaje się że tarjei przekładał te części
z ATRa. Jak wygląda sprawa odkręcenia sanek? Na co zwrócić uwagę?

Do tego myk jest taki, że potrzebuję zmienić tą część, w której osadzone są szpilki na swój
rozstaw (czyli na 4x114,3), to zdaje się piasta ukryta pod tarczą hamulcową.

Według EPC 99% części jest taka sama.

Tak więc podsumowując, chciałbym mieć te NISSINy u siebie, gdyż wyglądają ślicznie.
Tarcze z tyłu są takie same? ATR i F18?

Do tego zmiana rozstawu śrub z 5x na 4x, tak by felgi, które niedawno kupiłem podeszły.
Nie wchodzi w grę zmiana felg na 5x bo z przodu ciągle ma 4x114,3. A przecież nie
będę teraz szukał zawiasu przód od Typka, bo już tęsknię za autem i smutno mi bez niego :-|

Później wrzucę fotki sanek, leżą na drugiej działce i mam kawałek.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:47, 16.11.2010

bierzesz odkrecasz piaste od typka i przykrecasz swoja i po krzyku plug&play- ta duza nakretka i tyle
zaciski sa identyczne jak w f18,jarzma tez, tarcza wielkosciowo tez (260mm) tyle za ma 5 dziurek :)
co do reszty to nie wiem
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:58, 16.11.2010

no to hebel i piastę mamy omówioną, nim się najbardziej martwiłem, teraz jestem spokojny że to podejdzie

jeśli nowe wahacze od Typa odkręcą się spokojnie to stare wytnę wpiz.u i wsadzę te, trochę dygam ruszać te sanki

przez te ukręcające się śruby, teraz nawet w domu mam trzaski że coś ukręcę przy wymianie baterii w pilocie :bag


jeszcze pytanie o czujniki ABSu, łączyć rozcięta kabelki czy próbować wyjąć czujniki. Podobno bardzo c.ujowo wychodzą.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:19, 16.11.2010

żeby wyciągnąć bez bólu czujniki ABS - zdejmij tarczę...i wybij od strony tarczy - wtedy nie ma problemu. Info od Wolka - sprawdzał ;-) ja jak próbowałem wyciągać bez zdjęcia tarczy to upier*oliłem czujnik :k więc uważaj.
Co do reszty tajli - Plug & Play - wyciągasz z ATRa i montujesz do siebie. Nie ma z tym aż tak dużo roboty jakby się wydawało ;-) jeśli tylko te śruby Ci pójdą sprawnie...w "moim" ATRze wszystko szło jak z masełkiem - idealnie, nic się nie urwało...natomiast w mojej CH6 były problemy na maxa...
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:55, 16.11.2010

z mojej budy to mogę i flexem wyciąć, więc to nie kłopot. Mam dwa sprawne zawieszenia, więc jedno super na pewno z tego złożę.
Do tego kupiłem zestaw śrub OEM do tylnego zawiasu więc od strony sprzętowej jestem przygotowany.

tarjei86, a powiedz mi, zrzucałeś całe sanki z tyłu czy przekładałeś pojedynczo elementy?

oto obiecane foty, jutro wrzucę lepsze bo dziś już ciemno

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:27, 16.11.2010

ja pierniczę :shock: te sanki chyba deszczu i soli nie widziały :shock:

A co do mnie - sanek do mnie nie przekładałem, nie miałem czasu o tym myśleć przed wyjazdem do Bułgarii, a znając kondycję elementów u mnie - obawiałem się kolejnych komplikacji :-P Demontowałem więc każdy element po kolei i przekładałem ;-)
Ale po przyjeździe porównywałem wszystko i jest takie samo.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq