Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pulsujące światła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:33, 13.11.2010

Witam. Hanie mam 3 miesiace wcześniej mi to nie przeszkadzało, ale w zwiazku ztym, ze teraz trzeba jezdzic na swiatłach po zmierzchu problem mnie irytuje lekko. Jak odpale auto swiatłaa pulsują i wmiare dodawania gazu zmienia sie czestotliwosc tego. Dodam ze ładowanie jest ok. Jadac w nocy to troche przeszkadza. Moze ktos mial ten temat u siebie i naprawa nie musi byc kosztowna. Bo jak tzreba bedzie wymienic alternator to podziekuje i jakos to przełkne :-?
  • 0

#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 13.11.2010

ale w zwiazku ztym, ze teraz trzeba jezdzic na swiatłach po zmierzchu


yyy.... Z tego co wiem to na światłach trzeba jeździć cały czas

Na początek sprawdź pasek na alternatorze. Możliwe, że pasek się ślizga i stąd masz skoki napięcia. Mogą się też wycierać już szczotki i objawy mogą być podobne(koszt koło 50 zł)
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:37, 13.11.2010

No właśnie pasek sprawdzony i to nie to. Dziwne dla mnie zeby szczotki 7000 tys km sie scierały na granicy. ładowanie jest lux ale cos nie gra cholera :-| to mnie martwi
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:42, 13.11.2010

a ładowanie sprawdzałeś miernikiem wskazówkowym, czy takim elektronicznym?
  • 0

#5 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:24, 14.11.2010

Elektronicznym. Bez obciazenia 14.2 z obciazeniem 13.9 -14V Troche mało cholera chyba ze tak musi byc miesci sie w normach niby
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:23, 14.11.2010

Nie chodzi o napięcie. Jeśli alternator ma jakieś nierówności na styku szczotka - pierścień miedziany (czy jakiś inny stop z miedzią) to może pulsować. Dlatego pytałem jakim miernikiem - wskazówkowy pokaże skoki napięcia na wolnych obrotach.
Napięcie mierzyłeś po odpaleniu auta od razu z zimnego silnika, czy już dobrze zagrzanego (doładowanego akumulatora)?
  • 0

#7 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:33, 14.11.2010

Od razu po odpaleniu praktycznie we wtorek zmierze na rozgrzanym. Do szczotek nie trzeba alternatora? Jak znajde dłuższą chwile wolna to wyjme szczotki i zobacze dla swietego spokoju. Dodam ze kontrolka od ładowania nie mży ani sie nie zapala. Pierwsze brałem pod uwage przewód masowy silnika ale gra wszystko w tym temacie
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:38, 14.11.2010

Możesz sprecyzować o co Ci chodziło?

Do szczotek nie trzeba alternatora?


  • 0

#9 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 15.11.2010

A nie sie zakreciłem troche. Chodziło mi o to czy nie trzeba go wyciagac
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:31, 15.11.2010

Trzeba, ale wykręcenie alternatora to tylko 3 śruby i max 0,5 godziny.
Może warto go wykręcić, zawieźć do jakiegoś elektryka, żeby sprawdził go pod obciążeniem. Ewentualnie rozbierz i zaglądnij na szczotki. Może wystarczy wymienić.
  • 0

#11 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:06, 17.11.2010

Wyjełem rzeczywiscie nie duzo roboty. Szczotki lux jedyne co mi sie nie spodobało to ze diody sie łącza w jakis dziwny sposób zaginane jakos a zawsze widziałem lutowane. I na tych zagieciach wszystkich był nalot zielono- niebieski(sniedż chyba) spryskałem to odrdzewiaczem scisnełem kombinerkami bardziej i jakby duzo mniej wyraźne te pulsowanie trzeba sie mocno wpatrzyc zeby zobaczyć. Widocznie na tym było cos nie tak i Ładowanie wzrosło do 14.3 z obciazeniem bez 14.4 ksiązkowo :mrgreen: jak problem powroci to rozbiore i zalutuje te połączenia.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq