Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana zacisków hamulca tylniego VI gen


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:13, 11.11.2010

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Sprawa znana powszechnie posiadaczom tych hondzinek. Reczny przestał działać. Problemem niewracająca dzwigienka. U mnie ten problem pojawił sie już dosyc dawno ale jakoś dawałem rade kombinując z WD40. Tyle że mam już dosyć co dwa tygodnie dzwigać Accorda i leżeć pod nim. Zakupiłem nowe nie śmigane zaciski na obie strony hamulca. Pytanie moje brzmi : jak trudna jest taka wymiana? co oprócz zacisków i narzedzi bym potrzebował? Nie robiłem zbyt dużo przy jakimkolwiek samochodzie wiec pojecie mam niewielkie. Wiem jednak że przy dobry opisie dałbym sobie rade. Jak sądzicie robić samemu czy oddać do mechanika??? :-/
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:17, 11.11.2010

Nie robiłem zbyt dużo przy jakimkolwiek samochodzie wiec pojecie mam niewielkie.

myslę że powinieneś zwrócis sie do jakiegos zaufanego mechanika

częsciowa instrukcja jest tutaj http://www.accordklu...topic.php?t=732
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:22, 11.11.2010

tak jak Jarek link podał, plus musiałbyś odkręcić przewód hamulcowy (łatwizna) odpowietrzyć układ hamulcowy- to dla kogoś kto tego nie robił nie jest takie łatwe no i średnio bezpieczne ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:27, 11.11.2010

Dziękuje za szybką odpowiedż. Seth a co takiego niebezpiecznego może sie stać podczas odpowietrzania?? :-/
  • 0

#5 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:28, 11.11.2010

Niepotrzebnie kupowales zaciski.
Mozna to naprawic samemu: http://www.accordklu...topic.php?t=794
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:38, 11.11.2010

Seth a co takiego niebezpiecznego może sie stać podczas odpowietrzania?? :-/


jak źle odpowietrzysz to wylądujesz na drzewie :mrgreen: Albo jak rozbierzesz i nie będziesz umiał odpowietrzyc to bez hamulców ciężko będzie dojechać do mechanika ;-)
To jest prosta czynnośc tylko trzeba wiedzieć co i jak no i najlepiej jak są dwie osoby
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:55, 11.11.2010

A ta druga osoba potrzebna do pompowania płynu przy pomocy pedała hamulca?
  • 0

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:30, 11.11.2010

no w pojedynkę nie odpowietrzysz ;-) nie ma bata...musi być was 2...jeden pompuje, a drugi "zbiera" wylatujący płyn do zbiorniczka jakiegoś...i odpowietrza układ...
Sama wymiana zacisków to chwila roboty, zero problemu. Poza tym...warto od razu zregenerować te zaciski które kupiłeś, bo też nie wiadomo ile pociągną ;-)
  • 0

#9 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 14.11.2010

bez hamulców ciężko będzie dojechać do mechanika


Ciężko ale nie jest to niemożliwe :mrgreen: przerabiałem to zimą jak mi przewód strzelił. Całe miasto przejechałem tocząc sie 20-30 km/h hamując głównie silnikiem i wspomagając sie ręcznym :mrgreen:

A wracając do tematu to odpowietrzanie wcale nie jest trudne tylko trzeba sie trochę namachać przy odkręcaniu kół chyba, że sie ma podnośnik to wtedy bez problemu.
I tak jak koledzy już napisali wcześniej 2 osoby są niezbędne. Jedna pompuje druga odkręca odpowietrzniki i sprawdza, czy w płynie nie ma już powietrza.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#10 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:07, 23.11.2010

A propo odpowietrzania.
Planuje rozebrac tylne zaciski i odlaczyc je od przewodow hamulcowych. Planuje takze zacisnac jakas zabke na przewodach aby plyn nie wylewal sie.
Czy musze pozniej odpowietrzac przednie zaciski czy wystarczy tylko tylne? Moim zdaniem powietrze nie powinno sie przedostac az tak daleko do przednich zaciskow.
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:23, 23.11.2010

teoretycznie odpowietrzasz tylko tylne, ale dla bezpieczeństwa warto cały układ odpowietrzyć
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:42, 25.11.2010

no w pojedynkę nie odpowietrzysz nie ma bata

Da się ;) Tylko trzeba "przyrząd" zrobić :mrgreen:
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#13 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:13, 27.11.2010

Pawpor dawaj foto tego przyrządu :shock:
  • 0

#14 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:17, 27.11.2010

Po co foto, bardzo prosty przyrząd, można zbudować na pare sposobów. Po pierwsze musi być wężyk chyba fi 6mm(nie do końca pamiętam, zawsze na "oko" dobieram) żeby się go dało założyć na grzybek odpowietrznika i był szczelny. Dalej są 2 sposoby:
1: Musimy mieć butelke 0,5l, ucinamy podstawe butelki, robimy dziurę w korku (taką żeby wężyk wchodził szczelnie), robimy haczyk na butelce i gotowy zestaw butelka +wężyk wieszamy na sprężynie zawieszenia a wężyk podłączamy do grzybka odpowietrznika. Potem to już pompowanie, w butelce zbiera się płyn co zapobiega zapowietrzeniu się układu przy puszczeniu hamulca.
2: Zamiast butelki musimy mieć zaworek zwrotny który montujemy na wężyku, działa podobnie jak butelka(zapobiega zapowietrzaniu sie układ) i dodatkowo nie pozwala cofać się płynowi który już wyleciał. Drugi sposób jest lepszy, ponieważ więcej płynu zasysane jest ze zbiorniczka :mrgreen:
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:39, 28.11.2010

Ja chyba tępy jestem bo tego nie rozumiem. Naciskam hamulec , schodzi powietrze ew. płyn, nikt nie musi zakręcać odpowietrznika. Jak jest nie zakręcony to z powrotem pociągnie powietrze i płyn który się wycisnęło.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq