Skocz do zawartości


RODO w HAKP

automat 2,4 Executive


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:56, 10.11.2010

Witam!!!

Mam problem z automatem w accordzie z 2003 roku. Właśnie na zegarku wybiło 180.000km i zamierzam wymienić olej w skrzyni ale nie wiem czy to zrobić skoro pojawia się pewien problem i nie lepiej zlecić od razu profesjonalnemu warsztatowi diagnozę. Od samego początku posiadania czyli od 145.000 pomiędzy 3 a 4 biegiem pojawia się szarpnięcie, jednak dopiero teraz jest ono na tyle wyczuwalne, że mnie zaniepokoiło. Aby dokładnie przedstawić ten problem zobrazuję to tak jakbym jechał samochodem z manualną skrzynią biegów - do rzeczy: w momencie zmiany biegu auto zachowuje się tak jakbym najpierw zbyt wcześnie nacisnął sprzęgło i obroty na ułamek sekundy wędrują w górę po czym następuje zmiana biegu bez popuszczenia całkowitego gazu i "nieumiejętne" zbyt energiczne popuszczenie sprzęgła przez co czuć minimalne szarpnięcie. Do tego doszło jeszcze jedno: W momencie zmiany z "P" na "R" również wyczuwalne jest szarpnięcie. Ktoś coś wie więcej? Gdyby jeszcze można było prosić o dobry warsztat na górny śląsku zajmujący się właśnie automatami. Słyszałem że Palka jest dobry.
  • 0

#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:26, 11.11.2010

Na pewno na początek wymień oliwkę to nie są wielkie koszta a poprawa może być odczuwalna.W ASO to koszt koło 300PLN z olejem włącznie.
Wiesz w ogóle czy poprzedni właściciel wymieniał olej w skrzyni :?:
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:25, 11.11.2010

Samochód odkupiłem półtora roku temu od serwisu Hondy w Krakowie z zapewnieniem i pieczątkami w książeczce gwarancyjnej, że przy 120.000 wszystko co trzeba zostało wymienione ( czyli olej w skrzyni też ). Teraz mam takie pytanie. Co jeśli się okaże, że nie był ,bo przy rozbiórce fachowcy od automatów potrafią po kolorze oleju określić czy olej przejechał 60.000 czy 180.000. Jeśli się okaże, że nie był a ja nieświadomie zrobiłem na nim o 60.000 km za dużo a skrzynia się przez to zużyła. Czy nie powinienem zebrać się i wynająć rzeczoznawcę samochodowego, który będzie przy rozbiórce tej skrzyni i sam określi ile olej ten przejechał w skrzyni mojego auta. Jeśli faktycznie będzie tak jak podejrzewam to czy nie należałoby wziąć i przedstawić rachunku za naprawę skrzyni takiemu szefowi tamtejszego Hondowskiego serwisu , przypominając mu że fałszowanie wszelkich dokumentów w świetle polskiego prawa jest karalne i można nawet iść za to do przysłowiowego pudła ?? :-)
  • 0

#4 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:11, 12.11.2010

Na początek sam określ stan oleju na bagnecie - kolor konsystencja, przejrzystość. Nie zapominaj, że serwisowa wymiana oleju polega na wymianie tylko ok 3 litrów z prawie 7 (o ile dobrze teraz pamiętam). Tak czy inaczej najlepiej jedź do fachowca na zmianę oleju, a przy okazji niech się wypowie na temat jej pracy. No i oczywiście dobierz odpowiedni olej na wymianę - hondowski Z1 lub odpowiednik, nie daj sobie wcisnąć żadnych dexronów.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:56, 12.11.2010

To, że skrzynia źle chodzi to nie trzeba fachowca żeby to stwierdził bo wiem, że trzeba ją rozebrać i naprawić a wymiana oleju za ponad 300zł aby po jego wymianie stwierdzić że nic nie dala też się mija z celem. Po co robić tą wymianę 2 razy?
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:34, 12.11.2010

Tez mialem ten problem i przy 192 tys na obwodnicy Krakowa wylaczyl sie 4 bieg. Dobrze ze nie przy wyprzedzaniu.
Zakonczylo sie kupnem uzywki, ktory dziala do tej pory - mam nadzieje ze zadne kwiatki nie wyjda.
Po 2005 roku jest nowy komputer i to chyba nic nie da, a przed moga miec wieksze przebiegi.
Skrzynie MGTA, ale sprawdz!
Jak chcesz to wysle Ci kontakt do goscia z pod Waw-y - jest na allegro!
Ogolnie z naprawa w Krk mialem problem - nikt nie chcial sie tego podjac.
Zamiane zrobilem w Morawicar - Krzysiek to jest gosc ktory takze rozkreca skrzynie i naprawia.
W/g mnie mozna uzyc zestaow naprawczych (overhaul kits) acura tsx 2005 (MCTA) z firmy chyba allomatic
http://www.transmiss...kits_s/1614.htm
ze sciagniecie czesci nie ma problemu.

Ojel takze ze stanow: litr 5$ zamiast 80 PLN. Polecam do tego jeszcze Lubegard Red.
Mozna sie zastanowic nad mozntazem chlodnicy, przed chlodnica silnika.

Firma w Ostrawie tez dystrybuje czesci.


Ten probem P-R: Jak konczysz jazde to uzyj recznego i pozniej P :-)

Aha, po miescie D3, oszczedzasz wtedy 4 bieg, poniewaz 3-jka jest uzywana nawet na wyzszych obrotach.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:11, 12.11.2010

Zdecydowałem, że oddam skrzynię do naprawy do PALKI w Mysłowicach. Tam ponoć dobrze robią. Zobaczymy. Nie chcę używki ze względu na to że to zawsze będzie używka. A remont to remont. Dzięki!!!
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:16, 12.11.2010

ile Ci powiedzieli za naprawe? wymienia czesci we wszystkich biegach?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:22, 13.11.2010

dowiem się w poniedziałek i oczywiście podzielę się tutaj wiadomościami...

[ Dodano: 2010-11-15, 19:29 ]
Także żaden szanujący się warsztat na śląsku nie chciał się podjąć naprawy tej skrzyni i zmuszony byłem zakupić używkę - mam nadzieję że dobrą... Pochwalę się jak chodzi jak odbiorę auto z warsztatu.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:34, 16.11.2010

a z czego to wynikalo? z dostepu do czesci - oryginaly w aso honda sa bardzo drogie.
ja bym zalal ja jeszcze tym lubegard red (jakies 120 ml) - kosztuje to jakies 60 zl na allegro.
giscie w usa chwala to nie samowice.
sam juz kupilem i zaleje przekladnie juz po dodaniu dodatkowej chlodnicy.
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:19, 16.11.2010

decyzja wynikała z drożyzny części zamiennych ASO bo jak wszyscy twierdzą nie ma odpowiedników. W najlepszym przypadku remont z wymianą tarczek wszystkich biegów to koszt o wiele większy od skrzyni używanej z rynku wtórnego, z gwarancją. Zobaczymy jak będzie. A ja w te wszystkie specyfiki do skrzyń nie wierzę tak samo jak nie wierzę w specyfiki do silników. Może i jest poprawa ale tylko na chwilę, a potem koszty napraw o wiele większe.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:32, 16.11.2010

A z jakim przebiegiem kupiles te przekladnie i na jak dlugo gwarancja rozruchowa?
Co do specyfikow to troche przesadzasz, ale masz prawo. :lol:
sam leje STP do benzyny i jestem bardzo zadowolony.

Co do ceny to faktycznie jedna taka tarczka (clutch) w ASO kosztuje jakies ~150 PLN (CHYBA!) - jest ich dosc sporo:
http://www.japancars...7SED01&nplgrp=2

Mysle ze ten zestaw od Acura TSX bedzie pasowal. Jak bede mial chwile to wysle zapytanie do Honda Polska.
Niestety wiekszosc mechanikow w Polsce to ludzie, ktorzy pozyskuje wiedze w obrebie kraju.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:38, 16.11.2010

skrzynia przebieg 77.000km z 2004 roku. Gwarancja jest taka, że jeśli skrzynia nie będzie igłą to ją zwracam. Powinna raczej być igłą:) - mam nadzieję:)
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:22, 17.11.2010

Dobry przebieg o ile prawdziwy :lol:
Z tymi uzywkami jest jeszcze problem iz nie lubia "dzwonkow" - jesli samochod bardzo "bity" to skrzynka moze sie posypac.
Tak z ciekawosci. Jaki byl olej przy tym przebiegu - bardzo ciemny czy czerwony? Napewno go tam zostalo przynajmniej 0,5l.
Mozesz przy okazji wymienic jeszcze zewnetrzny filtr (bo te modele maja takowy),
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:31, 17.11.2010

Ze zdjęć widać, że raczej mało uderzony. Poduszki całe i napinacze pasów więc powinno być git. Trzymaj kciuki:)

[ Dodano: 2010-12-16, 23:03 ]
No więc stało się. Mam nową skrzynię i wszystko działa. Po drodze dowiedziałem się że w naszych Hondach nie ma zwykłych tradycyjnych automatów tylko to są jakieś hybrydy. Ale nie o tym. Pierwszą skrzynię którą kupiłem wymieniałem w warsztacie zajmującym się automatycznymi skrzyniami biegów i tam wymienili mi ją po półtorej tygodnia i się okazało że nie ma wstecznego - a miała być igła:-). Teraz względem tej skrzyni będę prowadził sprawę w sądzie bo koleś, który mi ją sprzedał twierdzi że była ok, a po odpaleniu okazało się że nie ma wstecznego, który jest przecież bardo ważny:-) Nie chciał jej przyjąć z powrotem. Druga skrzynia jest ok i nie robiłem już tej wymiany w tym samym warsztacie co przekładkę pierwszej skrzyni tylko poszedłem z robotą do ASO, które okazało się być tańsze:-) a przy okazji wymienili uszczelniacz wału korbowego silnika i uszczelnili miskę olejową bo się lało, a o tym poprzedni warsztat nawet mnie nie poinformował:-). Reasumując: mam 3 automatyczne skrzynie biegów: 1 dobra w aucie i 2 zepsute w piwnicy:-). Wszystko trwało 4 tygodnie!!!! Gdyby ktoś takiego posta ktoś z moich znajomych napisał na facebooku to napewno kliknąłbym "lubię to"

Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq